Mercan ve Fasıl yurtdışına çıkacak

Tariş-Tat Alkollü İçkiler A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Bozer, bu yıl ihracatta da aktif olacaklarını söyledi.

İSTANBUL - Tariş-Tat Alkollü İçkiler A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Bozer, bu yıl ihracatta da aktif olacaklarını söyledi. Şirketin piyasaya sunduğu Mercan ve Fasıl marka rakılar için düzenlenen toplantıda konuşan Bozer, farklı markaların yeni ürünleri piyasaya sunmasıyla rakı sektörünün hareketlendiğini söyledi.
Özelleştirmenin ardından piyasada dokuz yeni markanın tüketicinin beğenisine sunulduğunu hatırlattı. Tariş-Tat ortaklığı sürecinde Manisa Alaşehir'de 18 milyon dolarlık yatırımla 5 milyon litre kapasiteye sahip tesiste üretime başladıklarını kaydeden Bozer, kapasite artırımı için gerekli yatırımı yaptıklarını anlattı. Bozer, şunları kaydetti: "İstediğimiz anda 10 milyon litre kapasiteye geçebileceğiz. Tariş-Tat olarak, rakı pazarına girmeden önce tüketici beklentilerini ve piyasayı çok iyi analiz ettik. 1.8 milyon YTL kapak yatırımı yapılarak Tariş-Tat için özel olarak kapak ek güvenlik sistemi geliştirildi. Yatırımı yaptığımız dönemde yepyeni teknolojinin geliştiğini öğrendik ve bunu kapaklarımıza yansıtmak için 780 bin YTL'lik ek harcamayı tereddütsüz gerçekleştirdik. Şişelerimizin üzerindeki özel kabartma, marka işaretleriyle de taklidi önledik."
İhracata ilişkin de bilgi veren Bozer, "İhracat, bu yıl aktif olacağımız pazarlardan biri olacak. 2006, alkollü içecek sektörünün hareketli olduğu bir yıl olacak. Büyük oyuncuların sektöre güven, istikrar ve büyüme getireceğine inanıyorum" diye konuştu. Tariş Genel Müdürü Sebahattin Gazanfer de, Türkiye'nin dünya kuru üzüm üretiminde ABD'den sonra ikinci sıradayken, 2004-2005 sezonundan beri yıllık 250-300 bin tonluk üretimle ilk sıraya yerleştiğini, çekirdeksiz kuru üzüm ihracatında da lider konumunu koruduğunu vurguladı. Tariş-Tat'ın şu anda rakı üzerine odaklı olduğuna işaret eden Gazanfer, "Şarap, cin, votka, konyak ve likör gibi diğer alkollü içeceklerin üretimiyle ilgili fizibilite çalışmaları sürüyor" dedi.