Mercedes kamyonu sevdik

Türkiye, Mercedes-Benz'in Avrupa'da Almanya'dan sonraki en büyük kamyon pazarı haline geldi. Kamyon satışında İngiltere, Fransa, İspanya gibi ülkeleri geride bıraktıklarını söyleyen Mercedes-Benz Türk Kamyon Satış ve...
Haber: İLKER PEHLİVAN / Arşivi

AKSARAY - Türkiye, Mercedes-Benz'in Avrupa'da Almanya'dan sonraki en büyük kamyon pazarı haline geldi. Kamyon satışında İngiltere, Fransa, İspanya gibi ülkeleri geride bıraktıklarını söyleyen Mercedes-Benz Türk Kamyon Satış ve Pazarlama Müdürü Bahadır Özbayır, Türkiye'nin 2004 yılında 8 bin 303 adet kamyon satışıyla Almanya'nın ardından tüm Avrupa'da ikinci sırada yer aldığını açıkladı.
Özbayır, "14 Avrupa ülkesinde satılan kamyon sayısının toplamı Türkiye'nin rakamlarını geçmiyor. İngiltere, Fransa, İspanya, İtalya gibi ülkeleri satışta solladık. Aksaray'da yılda 12 bin 200 adet üretimle full kapasite çalışıyoruz" dedi. Mercedes-Benz Türk'ün Aksaray'daki fabrikasında hizmete giren 'Yeni Müşteri Merkezi'nin açılışı dolayısıyla düzenlenen toplantıda konuşan Özbayır, Türkiye'de yüzde 21.3'le kamyon pazarında lider olduklarını belirtti.
Cirosunu artıracak
Aksaray'daki fabrikada Atego ve Axor modelleriyle, askeri amaçlı Unimog arazi taktik aracı ürettiklerini hatırlatan Özbayır, 2001-2005 döneminde 21 bin 100 adet kamyon sattıklarını anlattı. Bu yıl 8 bin adet iç piyasa 3 bin 500 adet de ihracat hedeflerinin bulunduğunu vurgulayan Özbayır, hedeflerinin ciroda otobüs satışlarını yakalamak olduğunu vurguladı. Özbayır şöyle konuştu: "Son 5 yılda dört kez pazar lideri olduk. İhracatımız ürettiğimiz kamyonun üçte birine yaklaştı. Aksaray'daki fabrikamızda günde 40 adet kamyon üretiyoruz. Otobüsle birlikte tüm araç satışlarımızda 2004 yılında 1.2 milyar avro ciro yaptık. Hedefimiz kamyon satışlarımızla ihracatta otobüs rakamlarına ulaşmak. Bu anlamda aramızda tatlı bir rekabet var." Aksaray'daki kamyon fabrikasına 2001-2005 döneminde toplam 46 milyon avroluk yatırım yaptıklarını belirten Özbayır, Ağustos ayında Axor'un iki ayrı modelini daha piyasaya sunacaklarını açıkladı.
2.9 milyon avro yatırım
Mercedes-Benz Türk'ün Aksaray'a gelmesinden sonra yan sanayi ve yedek parça üreticilerinin de bölgeye gelmeye başladığına dikkat çeken Bahadır Özbayır, buna örnek olarak Alman otomotiv yan sanayi kuruluşu ISE'nin yatırımını gösterdi. Yan sanayinin bölgeye gelmesinin Aksaray'daki isşizliğin giderilmesinde büyük önem taşıdığına işaret eden Özbayır yatırımcının gelmesi için çalışma yapıldığını anlattı.
Özbayır şunları söyledi: "Aksaray'da ürettiğimiz kamyonların yüzde 25'inde yerli parça kullanıyoruz. Parça tedarikinde yerli kullanımına büyük önem veriyoruz. Örneğin Mercedes-Benz, dünya genelinde far ihtiyacını Bursa'daki Farba Fabrikası'ndan karşılıyor. Parça tedarikinde dikkat edilen husus maliyet, kalite ve güvenlik. Dünya şehirleri arasında bu anlamda büyük bir rekabet yaşanıyor. Maliyet nerede düşük ise üretim için orası tercih ediliyor. Kurların inişli-çıkışlı olması yerli parça tedarikinde Türkiye'yi tercih etmede zorluk oluşturuyor. Kamyon pazarında Almanya'dan sonra ikinci olmamız Mercedes Benz'in yatırımlarını Türkiye'ye kaydırmasına sebep oluyor. Böylece istihdama katkıda bulunuyoruz. Türkiye'de 4 bin kişiye istihdam sağlıyoruz. Aksaray'da ise 1164 kişi çalışıyor."
Mercedes-Benz Türk'ün, Aksaray Kamyon Fabrikası yeni müşteri merkezini Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen açtı. Kamyon teslimat birimi olarak kullanılacak merkezde sürücüye eğitim verilecek. 2.9 milyon avro yatırım yapılan merkez, 26 bin 100 metrekarelik alan üzerinde 3 bin 600 metrekare kapalı alandan oluşuyor.