'Merkez'in logosunu bile kullandılar

Hesap sahiplerinin kişisel bilgilerine ulaşmak için daha önce Merkez Bankası adını kullanan dolandırıcılar, daha inandırıcı olmak için logoyu da kullandı.

ANKARA - Hesap sahiplerinin kişisel bilgilerine ulaşmak için daha önce Merkez Bankası adını kullanan dolandırıcılar, daha inandırıcı olmak için logoyu da kullandı. Dolandırıcılar, mevduat sahiplerinin elektronik postalarına gönderdikleri yazılarda, TCMB logosu taşımayan elektronik postaların güvenli olmadığı uyarısını bile yaptılar.
Merkez Bankası bunun üzerine, 'istenen formları doldurmayın' uyarısı yaptı. Merkez Bankası'ndan konuya ilişkin yapılan açıklamada, bankanın ismi kullanılarak elektronik posta (e-posta) yoluyla dolandırıcılık girişimi konusunda daha önce, Merkez Banka'sının elektronik posta yoluyla işlem yaptırmak ya da bilgi toplamak gibi uygulamasının olmadığının kamuoyu bilgisine sunduğu anımsatıldı. Bu tür işlemlerin şekil değiştirerek yeniden gündeme gelmesi üzerine banka şu açıklamayı yaptı:
"Bu kez yine aynı yöntemle ve bankamız logosu da kullanılarak, 'mevduat bankaları nezdinde bulunan müşteri hesaplarının TCMB nezdinde teyit işlemlerinin yapılması' istenmekte ve Bankamızla hiçbir ilgisi olmayan bir internet adresine yönlendirme yapılmaktadır. E-posta yoluyla internet adreslerine yönlendirilen ve kişisel bilgilerin girilmesinin istendiği formların asla doldurulmaması gerektiğini bir kez daha önemle hatırlatırız."
Bilgi istediler
E-posta yoluyla banka hesap sahiplerine gönderilen mesajda, ağustos ayından itibaren Merkez Bankası'nın aldığı karara dayanarak tüm internet bankacılığı sistemlerinde TCMB bağlı bankaların (banka isimleri tek tek sıralanıyor), SSL yazılımlarının ve internet bankacılığına hizmet eden bilgisayarların güncellendiği belirtilerek şu talepte bulunuluyor: "Söz konusu güncelleme nedeniyle sistemler yenileneceğinden, hem aktif internet bankacılığı kullanıcılarını tespit etmek, hem de güvenlik açısından sizlere daha iyi bir hizmet verebilmek için bilgilerinizi teyit etmeniz gerekecek ve yeni veritabanımıza kaydedilecektir. Bilgilerin teyidi ve yeni veri tabanımıza eklenmesi zorunludur. Teyit işlemi yapılmadığı takdirde ağustos ayından sonra internet bankacılığını kullanabilmeniz için TCMB Ankara Şubesi'nden bilgilerinizi teyit edip yeni veritabanına kaydettirmeniz gerekecektir." E-postada kullanıcılara, TCMB adresli link verilerek, 'TCMB üzerinden gelmeyen mailleri güvenliğiniz için bize bildirin' uyarısı yapılırken, bankaların doğrudan teyitle ilgilenmediği vurgulanarak, hesap sahibinin şubesine başvurmasının da önü kesiliyor.