scorecardresearch.com

'Mesaj'ı 60 bin kişiye gitti, Atatürk tişörtleri YKM'de rekor kırdı

'Mesaj'ı 60 bin kişiye gitti, Atatürk tişörtleri YKM'de rekor kırdı

Tuğba Bakır İnanç, tişörtleri YKM ve Boyner mağazalarında tezg hın başına geçip kendisi de satıyor.

02/10/2010 02:00
İki yıl önce Atatürk baskılı tişörtleri 'Mesajınız Var' markasıyla üretmeye başlayan genç girişimci Tuğba İnanç, bir ayda YKM'ye en büyük tişört satışlarından birini yaptırdı
Haber: İLKER PEHLİVAN - ilker.pehlivan@radikal.com.tr / Arşivi

İSTANBUL Her şey Fransa’daki bir ‘free shop’ta konuştuğu tezgâhtarın ona Atatürk ’ün hayatını anlatmasıyla başladı. Genç girişimci Tuğba Bakır İnanç, tezini Atatürk’le ilgili hazırlayan Meksikalı tezgâhtardan etkilenince Atatürk için birşeyler yapmak istedi. Aklına da bildiği en iyi iş olan tekstil alanında bir fikir geldi. Birkaç yabancı tekstil markasının Türkiye temsilcisi olan İnanç, üzerinde Atatürk’ün devrimleri olan tişörtleri ürettirmeye karar verdi.
İşe ‘Kimse almazsa kendimiz giyeriz’ diyerek atılan İnanç, üretime dört farklı tişört tasarımıyla başladı. İlk tişörtleri YKM mağazalarında satışa sunan İnanç, gelen ilgiye şaşırdı. Çünkü 29 Ekim 2008’de satışa sunduğu tişörtler bir ayda tam 12 bin adet satmıştı. Bu rakamla İnanç’ın tişörtleri YKM’de satılan diğer ünlü markaları geçerek YKM’ye aylık satış rekor kırdırdı. Tuğba Bakır İnanç’ın tişörtlerinin adı ‘Mesajınız Var’. İsminden de anlaşılacağı gibi İnanç, tişörtlerle Atatürk ile ilgili mesaj vermeye çalışıyor. Hatta tişörtlerinin üzerindeki etiketlerin içinden küçük bir zarfta Atatürk’ün sözleri çıkıyor. “Tişörtleri üretirken hiçbir ticari kaygım olmadı” diyen İnanç, bunu bir sosyal sorumluluk projesi gibi gördüklerini söylüyor.
İnanç’a YKM ve Boyner’den de büyük destek gelmiş. Satışları her geçen gün artınca İnanç dört modelle başlayan koleksiyonu 60 modele çıkarmış. Tişörtlerin önünde Atatürk’ün Times’a kapak olan resmi, ilk nüfus cüzdanı ve fazla bilinmeyen diğer fotoğrafları bulunuyor. Şimdiye kadar sadece siyah ve beyaz renkte üretilen tişörtlerin gri ve mavi versiyonları da geliyor.

‘Üretimden zarar ediyoruz’
İnanç yaptıkları üretimden zarar ettiklerini söylüyor. Tişörtleri maliyetinin altında satan İnanç, “Tek işim bu olsa geçinemezdim” diyor. Mesajınız Var tişörtleri mağazalarda 5-15 lira arasında fiyatlarla satılıyor. YKM ve Boyner mağazaları dışında tişörtler internet sitesinden de tanıtılıyor. www.atatisort.com isimli sitede erkek ve kadın tişört modelleriyle fiyatları bulunuyor. İnanç, internet sitesinden online satış yapmak için de çalışmalarını sürdürüyor. Tişörtler şimdilik Boyner’in sitesinde satılıyor.

‘Ergenekon’ dönemi satışları artıyor
İnanç, 29 Ekim 2008’den bu yana tüm Türkiye’deki 65 mağazada 60 binden fazla tişört satmış. “Bu rakama hiç reklam yapmadan ulaştık” diyen İnanç, en büyük ilginin İstanbul, Ankara ve İzmir’den sonra Erzurum’dan geldiğini anlatıyor. En çok satışlar ise 29 Ekim Cumhuriyet ve 30 Ağustos Zafer bayramlarında yapılıyor. Ergenekon davası gelişmelerinde ve Anayasa referandumu döneminde de tişörtlerin satış grafiği yükselmiş. Bakır’ın yeni koleksiyonu da 29 Ekim’de Boyner mağazalarında satılacak.

50 tişört birden alan var
Tuğba Bakır İnanç kendi tasarladığı tişörtleri, Boyner ve YKM mağazalarında misafir satış danışmanı olarak da satıyor. İnanç, “Çok beğenip 50 tişört alan da ‘Göz zevkimi bozuyor’ deyip arka kısma saklayan da var” diyor. Tişörtleri en çok gençlerin aldığını anlatan İnanç, “Ne kadar satarsa satsın üretmeye devam edeceğiz” diye konuşuyor.
‘Mesajınız Var’ markası bundan sonra Atatürk dışında iz bırakan dünya liderlerini de konu alıp farklı ‘mesajlar’ verecek. İnanç’ın ilk hedefi çevre ile ilgili tişörtler tasarlamak. Daha sonra Hintli pasifist siyasetçi ve düşünce adamı Gandhi ile Filistin Ulusal Yönetimi’nin ilk başkanı Yaser Arafat’ın fotoğrafları olan tişörtler üretilecek.

http://www.radikal.com.tr/102169710216971

YORUMLAR
(1 Yorum Yapıldı)
Tüm Yorumları Gör

Haber düzeltilmesi .... - yaseminerkilavuz

HABRİN DOĞRUSU ŞU ŞEKİLDEDİR Tuğba Bakır 27, Yasemin Bertman 29 yaşında iki genç girişimci. Üniversiteden mezun olduktan sonra önce bir tekstil şirketinde üretimi, daha sonra bir distribütör firmada ithalatı öğrenen iki arkadaş, yurtdışından bir müşterilerinin teşvikiyle kendi şirketlerini kurmaya karar veriyor. İşlerinden ayrılıp, kıdem tazminatlarıyla kendilerine birer dizüstü bilgisayar alarak işe başlayan iki kafadar, ceplerinde 1 lirayla Hollandalı bir jean firmansın distribütörlüğünü almayı başarıyor. 5 yıldır kendi firmalarıyla ithalat ve ihracat yapan Bakır ve Bertman, 'Türkiye'deki zincir mağazaları tanıyoruz ne, nasıl satılır biliyoruz niye kendi markamızı kurmuyoruz' düşüncesiyle yola çıkıyor ve 'Mesajınız Var' markasını yaratıyor. Anlatmak istediklerini tişörtlere taşımak isteyen iki genç girişimci işe Atatürk'le başlıyor. 'Atatürk unutulmaması gereken, günlük hayatın içinde olması gereken bir lider' diyen Yasemin Bertman, Mustafa Kemal'in tabulaşmış görüntüsünden ziyade farklı yönlerini göstermek istediklerini anlatıyor. Bu projeye o kadar gönül vermiş ve Atatürk tişörtleriyle o kadar özdeşleştirilmişler ki onlara çevrelerinde Atatürk'ün kızları diyorlarmış. KİMSE GİYMEZSE BİZ GİYERİZ 'Kimse giymezse biz giyeriz' diyerek Atatürk tişörtlerini üretmeye başladıklarını ifade eden Tuğba Bakır, şöyle devam ediyor: 'İlk olarak tişörtleri YKM'ye götürdük, sağ olsunlar çok destek verdiler ve satalım, dediler. Ancak bizim gibi onlar da bu kadar satacağını tahmin edemedi. 300 tane mi alsak 500 tane mi diye düşünürken 1,5 ayda 12 bin tane satıldı ve hala satılıyor.' Ailelerine, arkadaşlarına, üretim yaptıkları firmalara, üniversite öğrencilere kısacası önlerine gelen herkese tişörtlerde nasıl bir Atatürk görmek istediklerini soran ikilinin başarısının sırrı belki de burada. Zira kendilerinin de ifade etiği gibi Atatürk tişörtlerini ilk yapan onlar değil ama herkese ulaştırmaya çalışan ve giyilebilir bir forma sokan onlar.