Metro 23 milyon avroluk yatırımla Türkiye'deki 14. mağazasını açtı

Metro 23 milyon avroluk yatırımla Türkiye'deki 14. mağazasını açtı
Metro 23 milyon avroluk yatırımla Türkiye'deki 14. mağazasını açtı

Metro?nun Pendik?teki 9 bin metrekarelik satış alanına sahip yeni mağazası büyük bir törenle açıldı.

Metro, Türkiye'deki 14. mağazasını Pendik'te açtı. 400 kişiye istihdam sağalyan mağazada 30 bin çeşit ürün bulunuyor. Mağazanın şimdiden 40 bin kayıtlı müşterisi var

İSTANBUL - Metro Toptancı Market, Türkiye’deki 14’üncü mağazasını Pendik’te açtı. Yaklaşık 9 bin metrekarelik toplam satış alanıyla 250 kişiye doğrudan ve 150 kişiye dolaylı iş imkânı sunan mağaza, yaklaşık 23 milyon avroluk yatırım değeri taşıyor. Dijital etiketleme sistemini Büyükçekmece mağazasındaki denemelerden sonra ilk kez burada uygulamaya koyan Metro, fiyat avantajlarını hemen o anda ve hatasız olarak müşterilerine sunabilecek. Mağazada, 30 binden fazla çeşit ürün satışa sunuluyor. 90 günde inşa edilen mağazanın şimdiden 40 binin üzerinde kayıtlı müşterisi bulunuyor. Toplam kayıtlı müşteri sayısı içinde ise yaklaşık 3 bin tane bakkal ve süpermarket bulunuyor.

Krizde de yatırıma devam
Metro Pendik mağazası açılışında konuşan Metro Toptancı Market Genel Müdürü Hakan Ergin, “Ekonomik durgunluktan söz edildiği bir ortamda, Türkiye’ye değer kazandırmanın önemine gönülden inanıyoruz. Amacımız müşterilerimizin rekabet gücünü artırmak. Bunu da onların masraflarını düşürerek ve çözüm sunarak yapıyoruz. Metro’nun gittiği her yerde fiyatlar düşüyor, bu bölgede de böyle olacak” diye konuştu. Ergin, Türkiye’nin potansiyeline inandıklarını belirterek, Metro’nun Türkiye’nin en zorlu dönemeçlerinde bile yatırımlarına ara vermediğini kaydetti. Önümüzdeki dönemde de yatırım için her türlü imkânı araştırmaya devam edeceklerini aktaran Ergin, açtıkları her mağazayla yeni iş alanları açtıklarını belirtti. 

2010’da dört yeni mağaza
Metro Pendik mağazasının açılışında bir konuşma yapan Devlet Bakanı ve Başmüzakereci  Egemen Bağış da, dünyanın en büyük krizlerinden birini yaşadığı bir dönemde Metro’nun bu yatırımının bir kararlılık göstergesi olduğunu söyledi. Bağış, şöyle devam etti: “Bu tür yatırımlar Türkiye’nin yabancı sermayenin gidebileceği verimli bir ülke olma özelliğini sürdürdüğünün en önemli göstergesi... Orta ve uzun vadede Türkiye yabancı sermayenin para kazandığı bir ülke olmaya devam edecek. AB ile müzakere sürecinde bu durum en önemli kozlarımızdan biri olacak.”
Toplantıda Metro’dan yeni mağaza sözü de alan Egemen Bağış, Metro’nun 2010’da dört yeni mağaza daha açacağını söyledi.

Metro’da 900 ürün güvenlik testinden geçti
Hakan Ergin, en hassas tüketici grubu olan çocukların kullanımı için üretilen 350 kırtasiye ürününü 2008 yılında, 450 ürünü ise 2009 yılında test ettirdiklerine dikkat çekerek bu konuda şunları söyledi: “Bununla birlikte geleneksel pazarda satılan ürünleri de test ettirdik. Her iki çalışmamız da bize gösterdi ki, uluslararası markalarda dahi uygunsuzluklar görülebiliyor. Bu alandaki inancımız, kalite güvence çalışmalarına devletimizin teşvik vermesi yönündedir. Bu şekilde, insan sağlığını tehdit eden tüm ürünlerin belirlenmesi ve hatta üretimlerinin önüne geçilmesinin temelini oluşturan kalite güvence çalışmaları hızla artacak. Yine gıda alanında olduğu gibi gıda dışında da ‘Gıda Dışı Ürün Güvenliği Derneği’ kurulması çok önemli. Metro Türkiye olarak gönül rahatlığıyla söyleyebiliriz ki, gıda alanında dünyanın en gelişmiş  normları düzeyindeyiz. Gıda dışında kalitemiz de AB’nin üzerinde. Bizim hedefimiz, Türk halkına güvenli ürünler sunmak. Bu amaçtan hareketle devlet, üniversiteler ve sivil toplum örgütleriyle her zaman işbirliği halindeyiz.”
(Radikal)