Metro yeni yatırım peşinde

Türkiye pazarında Metro Cash& Carry, Real Hipermarket ve Praktiker Yapımarketleri ile faaliyet gösteren Metro Grup, 300 milyon avroluk yatırım yapmaya hazırlanıyor.

DÜSSELDORF - Türkiye pazarında Metro Cash& Carry, Real Hipermarket ve Praktiker Yapımarketleri ile faaliyet gösteren Metro Grup, 300 milyon avroluk yatırım yapmaya hazırlanıyor. Metro Grup Yönetim Kurulu Başkanı Hans Joachim Körber, yeni yatırımların Türkiye'deki konumlarını güçlendireceğini söyledi. Metro Grup, Almanya'da bulunan 723 Real ve Extra mağazasında bir hafta süreyle Türk gıda ürünlerinin satılacağı kampanya başlattı. Kampanyanın açılışını Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen ve Metro Grup Başkanı Hans Körber yaptı.
Tüzmen, 'Türk Gıda Ürünleri Haftası'nın Ratingen Real mağazasındaki açılışında yaptığı konuşmada, Dış Ticaret Müsteşarlığı ve Metro Grup'un yaptığı bu çalışmadan dolayı memnuniyet duyduğunu ifade ederek, bir başlangıç niteliğindeki çalışmanın sonuçlarının hep birlikte görüleceğini söyledi. Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, Almanya'nın Türkiye'nin en büyük ticaret partneri olduğunu vurgulayarak, "Yaklaşık 21 milyar dolarlık karşılıklı ticaret hacmi gerçekleştiriyoruz. 12 milyar dolarlık ithalat ve 9 milyar dolarlık da ihracat yapıyoruz. Almanya pazarında gıda ürünlerimizin kalıcı bir yer edinmesi için bu çalışmalarımız son derece önemli" diye konuştu.
Ticaret 30 milyar dolara doğru
Sadece gıda ürünlerinde değil, otomotiv ve elektronik ürünlerinde de Türkiye'nin kalitesiyle bütün dünya pazarlarında bulunduğunu dile getiren Tüzmen, "Tarım, gıda ve işlenmiş gıda ürünleri son derece kaliteli ürettiğimiz ve Almanya'nın damak tadına uygun güzel ürünlerdir" dedi.
Kürşad Tüzmen, soruları yanıtlarken de, iki-üç yıl içerisinde Türkiye-Almanya ticaret hacminin yaklaşık 27-30 milyar doları rahatlıkla bulabileceğini belirtti. Almanya'nın Türkiye'yi AB üyeliği sürecinde samimi olarak destekleyen ülkelerin başında geldiğini ifade eden Tüzmen, Metro gibi büyük bir şirketin Türkiye'nin geleceğine yaptığı yatırımın artarak devam edeceğini anlattı. Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen şöyle devam etti: "Metro Türkiye'ye, Türkiye'nin geleceğine yatırım yaptı ve bence doğru yaptı. Bu tür çalışmalarla iki ülke arasındaki ticaret hacmi de artacaktır."
Metro Grup Yönetim Kurulu Başkanı Körber de, Türkiye'nin kısa zamanda başardıklarından çok etkilendiğini dile getirerek, "Çok zor bir durumdayken Avrupa'nın en hırslı ve başarılı reform programlarından birini yola koydunuz, Avrupa'nın en başarılı ve azimli reformlarından birini gerçekleştirdiniz" diye konuştu. Metro Grup olarak 15 yılı aşkın süredir Türkiye'de faaliyet gösterdiklerini anımsatan Körber, 2003 yılında 674 milyon avro ciro ile Türkiye'deki ikinci büyük perakendeci konumunda olduklarını vurguladı.
'İthalatımız artıyor'
Körber, "Yatırımlarımız devam ediyor. Bugüne kadar Türkiye'de 500 milyon avro yatırımda bulunduk. Gelecek yıllarda açacağımız marketlerle 300 milyon avroluk yatırım gerçekleştireceğiz. Bu yatırım Türkiye'deki konumumuzu güçlendirecek. Türkiye Metro Grubu için önemli bir pazar" dedi. 25 yıl önce Türkiye'den ürün ithal etmeye başladıklarını belirten Körber, "Türkiye'den her yıl 3 bin 800'ü aşkın tedarikçiden 600 milyon avro hacmine ulaşan ürün ithal ediyoruz" açıklamasını yaptı.
Hans Körber, şu anda Türk hükümetinin gerçekleştirdiği reformları büyük bir sevinçle karşıladıklarını, istikrarın sağlanmasıyla bütün yatırımcıların Türk ekonomisinin geleceğine güvenle bakmaya başladığını söyledi. Metro Grubu Başkanı Körber, Türkiye'de bugüne kadar yaptıkları yatırımlar sonucunda ne gibi tecrübeler edindiklerine ilişkin bir soruyu da, "Türkiye'de yüksek enflasyon ortamında iş yapmasını öğrendik" diye yanıtladı.
Real Hipermarket bir yılda 73 ton lahmacun sattı
Real Hipermarketler Zinciri Başkanı Uwe Hölzer de, Türkiye'nin gelişmesine katkıda bulunmaya devam etmek ve şimdiye kadar olandan daha fazla mağaza açmak istediklerini söyledi. Türkiye'den aldıkları malları yıllardan beri Almanya'da pazarladıklarına dikkati çeken Hölzer, "Almanya'da Türk pizzası olarak bilinen lahmacun, bizim mağazalarda yılda 73 ton satılmakta, yine 42 ton Gazi peyniri bizim tarafımızdan satılmaktadır" dedi.
Uwe Hölzer, Almanya'da hiç kimsenin damak zevki açısından Türkiye'deki güzel ürünlerden mahrum kalmasını istemediklerini, Türk Gıda Ürünleri Haftası ile Türkiye'nin leziz ürünlerinin reklamını yapmak istediklerini söyledi.
Verilen bilgiye göre, Türk Gıda Ürünleri Haftası kapsamında Real, 20 seçilmiş Türk ürününün satışına destek verecek. Hafta çerçevesinde Almanya'daki 723 Real ve Extra mağazalarında, aralarında kurutulmuş incir, kayısı, zeytin, beyaz ve kırmızı şarap, tatlılar, çay ve Türk kahvesinin yanı sıra gül yapraklarından yapılmış egzotik reçelin de bulunduğu çeşitli ürünler satışa sunulacak. Bakan Kürşad Tüzmen ve Hans Joachim Körber, açılış sonrasında Real hipermarketi gezerek satılan Türk ürünlerinden tattı.