Metro'da Türk sebzesi olacak

Bu yılın başında 'sözleşmeli üretim' uygulaması başlatan Metro Group, 27 üretici ile yaptığı anlaşmanın meyvesini almaya hazırlanıyor.

ANTALYA - Bu yılın başında 'sözleşmeli üretim' uygulaması başlatan Metro Group, 27 üretici ile yaptığı anlaşmanın meyvesini almaya hazırlanıyor. Grup, önce Türkiye'de, daha sonra da Metro'nun alışveriş merkezlerinde 'Cali' marka ürünlerini piyasaya sunacak.
Son yıllarda ortaya çıkan 'deli dana', kuş gribi hastalıkları ve toplu gıda zehirlenmeleri, güvenli ve sağlıklı gıda üretim ve sunumunun önemini büyük ölçüde artırdı. Özellikle Rusya'nın şeftali ve domateste ilaç kalıntısı ve Akdeniz sineği nedeniyle sebze ve meyveye yasak getirmesi de gözlerin tarım sektörüne çevrilmesine neden oldu. Türkiye'de perakende alanında faaliyet gösteren Metro Group tarafından uygulamaya konulan 'Gıda Güvenliği Açısından Ürün İzlenebilirlik ve Kont-rollü Üretim Projesi' de sektörde bir ilk olması açısından dikkat çekiyor. Yılbaşında projenin temellerini atan ve 130 üreticiden 32'sinin kabul ederek yola çıkan Metro, Antalya'da gelişmeleri değerlendirdi.
Metro Group yaş meyve sebze bölüm yöneticisi Nuh Taşınma, öncelikle iç piyasada, Eurogap kurallarına göre, kaliteli ve sağlıklı sebze meyve üretimini planladıklarını belirterek, şöyle konuştu: "40 çeşit domates ve 15 çeşit biberde deneme üretimine başladık. Aroma, renk ve raf ömrünü uzatacak yeni ürünler yaratacağız. Kebapçılar için 'kebap biberi' üretimi konusunda deneme çalışmaları sürüyor. Sözleşmeli tarım uygulaması ile kendi markamızı yaratacağız. Önce Türkiye'de, daha sonra da tüm Metro alışveriş merkezlerinde 'Cali' marka ürünleri piyasaya sunacağız. Grubun meyve-sebzesini Antalya'dan karşılayacağız."