Mey İçki'nin Avrupa pazarı büyüdü, Almanya'ya bölge müdürü tayin ediyor

Mey İçki'nin Avrupa pazarı büyüdü,  Almanya'ya bölge müdürü tayin ediyor
Mey İçki'nin Avrupa pazarı büyüdü,  Almanya'ya bölge müdürü tayin ediyor

Galip Yorgancıoğlu (ortada), Mey İçki?nin beşinci yılında tüm kurmaylarını bir araya getirdi. Tüm direktörlerine teşekkür eden Yorgancıoğl, ?Onlar görünmeyen kahraman? dedi.

Tekel döneminde yılda 1.4 milyon litre olan ihracatı 4 milyon litreye çıkaran Mey İçki, beşinci yılına dünya markası olma ataklarıyla giriyor. CEO Galip Yorgancıoğlu, 'Almanya'ya bölge müdürü atadık, dünya markası oluyoruz' dedi
Haber: ÇAĞRI BİLGİN / Arşivi

İSTANBUL - Mey İçki, kuruluşunun beşinci yılında dünyada da söz sahibi olmak için kolları sıvadı. Almanya’da alkollü içki satılan 100 noktanın 65’ine Yeni Rakı’nın girmesini başaran Mey İçki, Hollanda’da bu sayısının 100 noktada 45 olduğunu açıkladı.
Mey İçki ‘İcra Kurulu Başkanı (CEO) Galip Yorgancıoğlu, Avrupa’daki bu başarıdan dolayı Almanya’ya bir bölge müdürü atadıklarını söyledi. Avrupa’da Türkler dışında da çok ciddi sayıda müşteriye sahip olduklarını belirten Yorgancıoğlu şunları söyledi:

Hedef kıta Afrikası
“Tekel döneminde 1.4 milyon litre olan ihracatımız bugün 4 milyon litreye yaklaşarak 25 milyon doları aştı. 2004 senesinde 20 ülkeye ihracatımız gerçekleşirken, bugün 45 ülkeyi geçtik ve 2009’da kriz koşullarına rağmen 50 ülkeye ulaşma hedefini önümüze koyduk. İhracat yaptığımız ülkeler arasında Amerika, Kanada; Belize; Belarus; Çin; Tüm Türki  Cumhuriyetler; Makedonya; Bosna; Romanya; Bulgaristan; Yunanistan; Sudan; Yemen; Katar; Japonya; Suriye; Irak gibi ülkeler bulunuyor. 
Bu yıl doğrudan Rus pazarlarını da hedefler bir konuma geldik. Avrupa’da zincir mağazalarda Yeni Rakı’yı bulmak artık mümkün hale geldi. Dünyanın önde gelen fine-dining restoranlarında Kayra Imperial ve Buzbağ Rezerv şaraplarımız listelendi.”
Hedeflerine Afrika’yı da kattıklarını belirten Yorgancıoğlu, “Amerika’ya ilk kez Tekirdağ Rakısı giderken, bu yıl sıra Tekirdağ Gold’a geldi. Türk Cumhuriyetlerde geçtiğimiz yıl 2007’ye göre yüzde 60 büyüme sağladık ve Uzakdoğu’da Çin’e, Pekin’e, Şangay’a kadar ulaştık. Irak pazarında da Uzo ve Arak ürünleri arasında Yeni Rakı’yla fark yaratmayı başardık. 2009 hedeflerimiz arasında, Afrika da var” dedi. Yorgancıoğlu, “Rakıda 50 milyon litre üretim kapasitesi ve 12 marka, şarapta 10 milyon litre kapasite ve 11 marka, votkada 10 milyon litre kapasite ve dört marka, cinde 7.5 milyon litre ve iki marka, likörde 2.5 milyon litre üretim kapasitesi ve dokuz çeşide ulaştık” dedi.

6.5 milyon TL’lik yatırım
Krizin sürdüğü 2009 senesinde de yatırımlarını kesintisiz sürdürme kararı aldıklarını ve yıl sonuna kadar 6.5 milyon TL’lik bir yatırım yapacaklarını açıkladı.
Tekel’in içki bölümünün özelleştirilmesinin ardından Mey İçki, 2015 yılı için önüne iddialı hedefler koydu. Galip Yorgancıoğlu, 2015 senesine hız kesmeden Türk tüketicisine en iyiyi, en yeniyi, en kaliteliyi sunmaya, içki sektörüyle birlikte Türk eğlence yaşamını geliştirip boyutlandırmaya devam etme kararlılığında olduklarını belirtti. Dünyada bir şirket olma vizyonuyla  hareket etmeye devam ettiklerini kaydeden Yorgancıoğlu, şarap kategorisinde de dünya markalarıyla rekabet eder hale geleceklerini ve en önemlisi de Yeni Rakı’nın uluslararası bir markaya dönüştürülmesi ve beş yılda Avrupa’nın her yerinde tanınan bir marka olması için çalışacaklarını söyledi.
Türkiye’de rakı pazarında yüzde 70 gibi bir oranla liderliklerini sürdürdüklerini belirten Yorgancıoğlu, Yeni Rakı’nın bu liderlikte üstünlüğü olduğunu belirterek, Yeni Rakı’nın 2008’de pazardaki en yakın rakibinin 2.5 katı bir satış çizgisi yakaladığını belirtti.
Yeni Rakı’nın 65. yaşını kutladıklarını belirten Yorgancıoğlu, “Yeni Rakı’nın 65 yıllık tarihinde bir ilki gerçekleştirerek yeni bir varyant ürettik. İlk hasat anasonunun tek tek elle toplanmasıyla üretilen Yeni Rakı Yeni Seri’yi 65. yıla özel olarak hazırladık” dedi. 

Dikkat rakının yalnız vergisi 16 TL!
Turizm sezonu öncesinde bazı illerden gelen kaçak ya da sahte içki vakalarıyla ilgili herkesin dikkatli olması gerektiğini söyledi. Yorgancıoğlu şöyle dedi: “Şişesinde 15-16 TL vergi olan bir ürün bu rakamın altında nasıl satılabilir? Rastoranlar ve oteller  buna dikkat etsin. Kolideki şişe başına fiyata baksınlar. Tanesi 15-16 TL’den düşükse almasınlar. Gerçek içki çok nettir, tortusuzdur ve etiketi ambalajı düzgündür. Sahte içkide bulanıklık ve tortu olur. Bu konuda gerek hem derneğimiz Gis-Der, hem Mey İçki olarak devletle birlikte çalışıyoruz. Sahtecilikten herkes kaybediyor. Ama vergilerin yüksek olması kötü niyetli kişilerin iştahını kabartıyor.”