Mey'den dünya pazarına şarap

Tekel'in alkollü içecek bölümünü geçtiğimiz yıl devralan Mey İçki'nin üst düzey yöneticisi (CEO) Galip Yorgancıoğlu, 15 milyon dolarlık yatırımla şarap kategorisinin tümüyle yenilendiğini ve Kayra markasıyla dünya pazarına çıkacaklarını açıkladı.

İSTANBUL - Tekel'in alkollü içecek bölümünü geçtiğimiz yıl devralan Mey İçki'nin üst düzey yöneticisi (CEO) Galip Yorgancıoğlu, 15 milyon dolarlık yatırımla şarap kategorisinin tümüyle yenilendiğini ve Kayra markasıyla dünya pazarına çıkacaklarını açıkladı. Kendilerine agresif bir vizyon koyduklarını söyleyen Galip Yorgancıoğlu, ay sonunda raflarda olacak Kayra'nın önce Avrupa pazarına ardından Türkiye'yle ilişkili bütün ülkelere gönderileceğini ifade etti.
Üzümün üretildiği bölgede şaraba dönüşmesinin önemine işaret eden Yorgancıoğlu, "Üzüm başka bir yere taşınmayacak. Üretildiği yerde işlenecek. Bu üretilen şarapta aroma açısından çok önemli" diye konuştu. Yorgancıoğlu, "Yüz yıldan beri bu işi yapıyoruz. Çok tecrübeliyiz. Kayra şaraplarının sadece Türkiye'de değil, dünya pazarında da satılmasını istiyoruz." dedi.
Yılda 30 milyon litrelik üretim kapasitesine sahip Mey İçki'nin, dünyanın sayılı içki üreticileri arasında olduğunu söyleyen Yorgancıoğlu, Türkiye'de şarap pazarının büyüdüğünü, buna karşılık şarap tüketiminin yüzde 60'ının bilinmeyen markalara dayandığını vurguladı. Yorgancıoğlu, 7 ile 17 YTL arasında belirlenen ürün fiyatlarıyla ilgili bir soruya verdiği yanıtta, sahip oldukları büyük kapasite ve yerinde üretimin sağladığı avantajla dürüst bir fiyatlama yapmaya dikkat ettiklerini kaydetti. Mey İçki'nin pazara sürdüğü 'Kayra' şarap ailesi 12 çeşitten ve Cumartesi, Tılsım, Buzbağ/Buğu ve Terra markalarından oluşuyor.