Mey'in gözü Uzo'nun tahtında

Tekel'in Alkollü İçkiler bölümünü Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'ndan iki yıl önce devralan Mey İçki, 2006 yılına iddialı girdi. Şirket bu yıl yurtiçinin yanı sıra yurtdışında da büyümeyi hedefliyor.

İSTANBUL - Tekel'in Alkollü İçkiler bölümünü Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'ndan iki yıl önce devralan Mey İçki, 2006 yılına iddialı girdi. Şirket bu yıl yurtiçinin yanı sıra yurtdışında da büyümeyi hedefliyor. Geçen yıl 4 milyon litre ürün ihraç ederek 20 milyon avro gelir elde ettiklerini söyleyen Mey İçki İcra Kurulu Başkanı Galip Yorgancıoğlu, "İhracatta neredeyse yüzde 100'lük bir büyüme söz konusu. Toplamda 40'a yakın ülkeye ihracat yapıyoruz. Bunların arasında ilk defa ürün gönderdiğimiz Yunanistan, Macaristan, Polonya, Güney Kore, Afganistan ve Irak gibi ülkeler var. Bu yıl ihracatımızı 22-23 milyon dolara çıkaracağız. Yaptığımız ihracat sayesinde bu yaz Yunan adalarında Uzo yerine Yeni Rakı içileceğini umuyoruz" dedi.
Döner promosyonu tuttu
Özellikle de Almanya satışlarında Uzo'nun tahtına konmayı istediklerini ifade eden Yorgancıoğlu şunları söyledi: "Almanya'da yılda 10 milyon litre Uzo satılıyor. Türk turizmindeki olumlu gelişmeler ve yaptığımız çalışmalarla Yeni Rakı'nın Almanya pazarındaki satışları 1.5 milyon litreden 3 milyon litreye çıktı. Almanya'da yaptığımız rakı-döner promosyonu büyük ilgi gördü. Bu çalışma kapsamında Almanya'ya 50 bin şişe rakı gönderdik. Şimdi bir 50 bin şişe daha göndereceğiz. Bu Yeni Rakı için çok iyi oldu. 'Şimdi Yeni Rakı zamanı' diyoruz. Yeni Rakı'yı bir numaralı anasonlu içecek yapmayı hedefliyoruz. Ayrıca Afganistan ve Irak'a da rakı gönderiyoruz. Bu ülkelerden doğal bir talep var." Yurtdışının aksine iç piyasada rakı pazarında bir daralma olduğunu belirten Yorgancıoğlu, "Bunun nedeni fiyatların yüksekliğinden kaynaklanıyor. Örneğin rakının litresi 2000 yılında 4 dolarken şimdi 17 dolar civarında. Hedefimiz bu yıl pazardaki düşüşü durdurup önümüzdeki yıl büyümeyi sağlamak" diye konuştu.
Mey İçki'nin iki yılını değerlendiren Galip Yorgancıoğlu şöyle devam etti: "2005 yılında toplam 13 yeni marka lansmanı yaptık. Bunların yanı sıra sekiz üründe de relansman (eski ürünlerin birtakım değişiklikle yeniden piyasaya sürülmesi) gerçekleştirdik. Yani bir yılda toplam 53 üründe değişiklik yaptık. Tüm fabrikalarda iyileştirme ve geliştirme çalışmalarımız da sürüyor.
Mey İçki toplamda 129 milyon 615 bin litrelik üretim kapasitesiyle dünyanın sayılı şirketlerinden. Geçen yıl 917.4 milyon YTL'lik vergi ödeyen şirket rakıda yüzde 80.93 pazar payı ile iç pazarda liderliği elinde tutuyor.