Migros 55. yaşında 'Tüketim malında ömür boyu garanti' dönemini başlattı

Migros 55. yaşında 'Tüketim malında ömür boyu garanti' dönemini başlattı
Migros 55. yaşında 'Tüketim malında ömür boyu garanti' dönemini başlattı

En çok talep gören ürünleri indirimli sattıklarını belirten Özgür Tort, ?Normal bir indirim mağazasında 700 ürün varken, Migros mağazalarında 1100 üründe indirim uygulanıyor? dedi.

Migros, 55'inci yılında mağazalarındaki tüm tüketim mallarına ömür boyu garanti veriyor. Migros ayrıca mağaza ve mağaza otoparklarındaki müşteri eşyalarını da hırsızlığa karşı güvence altına alıyor

İSTANBUL - Türk insanını bugüne kadar bir çok ‘ilk’le tanıştıran Migros, perakende sektöründeki 55. yılını iki büyük uygulama ile kutluyor. Migros Genel Müdürü Özgür Tort, Migros’ta satılan tüm tüketim mallarının ömür boyu Migros garantisi altında olacağını, son kullanma tarihi geçen açılmamış ürünlerin ömür boyu iade alınacağını ayrıca, Migros mağaza ve mağaza otoparklarında müşteri eşyalarının artık Migros güvencesinde olacağını bildirdi.
Migros’un 55. yılı dolayısıyla düzenlenen toplantıda konuşan Özgür Tort, yenilikle 55 Migros yılında müşterilere ayrıcalıklı bir dünya sunduklarını belirterek, kasım ayı boyunca kampanyalarla müşterilerini kucaklayacaklarını, Migros’ta 55 kuruşlu alışveriş günlerinin başladığını duyurdu. 

Güven veriyor
Özgür Tort, sektördeki bu ‘ilk’ uygulamaların, Migros’a güvenen, “Çocuğumun elini bir tek Migros’ta bırakırım” diyen müşterilere Migros’un teşekkürü olduğunu söyledi. Migros’un, garanti belgesi olmayan tüm ürünleri ömür boyu garanti altına almayı taahhüt ettiğini belirten Tort, tüketicilerin, kalitesinden memnun olmadığı tüm tüketim ürünlerini Migros satış fişi ile ömür boyu değiştirebileceğini (İçki, sigara, garanti belgesi olan ürünler hariç) açıkladı.
Migros’un çeşitli nedenlerle tüketicilerin satın alıp kullanamadığı tüketim ürünlerine de değiştirme garantisi verdiğini belirten Özgür Tort, bu ürünlerin, son kullanma tarihleri geçse dahi açılmadığı takdirde Migros fişiyle ömür boyu iade edilebileceğini (içki, sigara ve  garantisi olan ürünler hariç) sözlerine ekledi.
55 kuruşa süt
Migros’un mağaza ve mağaza otoparklarında hırsızlığa karşı da Migros Club müşterilerini güvence altına aldığını, mağaza ve otoparkta tespit edilen eşya ve araç hırsızlığına karşı, Migros Club müşterilerinin son bir yılda kartında kayıtlı alışveriş tutarının iki katına kadar Migros güvencesi altına alınacağını belirten Özgür Tort, “Bu miktar 3.000 liraya kadar geçerli olacak” dedi.
55’inci yıl için, müşterilerin en çok istedikleri ve katıldıkları kampanyalarla kutlama yapacaklarını belirten Özgür Tort, “En çok talep gören ürünleri bedavaya yakın fiyatlarla sadık müşterilerimize sunacağız. Bugün 50 liralık alışveriş yapan müşterilerimiz 4 litrelik sütü 55 kuruştan alabilirken, arkasından bir kilogram tavuğun kilosu 55 kuruşa satılacak. Zaten normal bir indirim mağazasında 700 ürün bulunurken, Migros mağazalarında 1100 üründe indirim var. Yani her Migros mağazası bir indirim mağazasını içinde barındırıyor” diye konuştu. 55 yıl önce 1954 yılında Türk perakende sektörüne ‘Merhaba’ diyen Migros’un global krize rağmen sektördeki öncülüğünü, yenilikçi yapısıyla sağlamlaştırarak sürdürdüğünü belirten Özgür Tort, sözlerine şöyle devam etti:
“Global krizin başladığı geçen yıl, süreci büyüme ve talebe uygun fırsatlar sunarak karşılayacağımızı belirtmiştik. O dönemin tutucu ve kabuğuna çekilmiş, ürkek mesajları yanında bizim izlediğimiz bu cesur stratejinin bugün geniş ve yaygın olarak kabul görmesi memnuniyet vericidir. Yüksek potansiyeli ile dünyanın dikkatini üzerine çeken Türkiye, önce kendimize güvenle gelişir. Ekonomiye yönelik doğru stratejilerle ilerler. Bunların sonucunda da, işsizlik azalır. Perakende heyecanlı bir iştir. Sokaktaki insan düzenli iş buldukça, refahı ve morali arttıkça coşar, yaşama keyifle sarılır. Bu nedenle tüm sektörlerin başarılı sonuçları ve Türkiye’nin gelir dağılımı ile yakından ilgiliyiz.”

‘İyileşme sinyali geliyor’
Dünyadan iyileşme sinyalleri geldiğini belirten Tort şöyle devam etti: “Çoğunluk iyimser yaklaşıma dönmeye başlıyor. 54 yıldır her türlü krize deneyimli Migros, iyileşmenin yavaş yavaş oluşacağını hesaba katıyor, uzun soluklu adımlarla planlama yapıyor. Güncel ve nabzı tutan uygulamaları müşterilerimize sunarak büyümeyi sağlıyoruz. Ana rotamız, kriz sonlandığında dünyayı daha büyük bir perakendeci olarak selamlamak. Böylece 70 milyonluk ülkenin dünya listelerindeki perakendecisi olarak Migros daha üst sıralara yerleşecektir. Bir sene önce haftada sekiz mağaza gibi iddialı bir hedef ortaya koymuş, yeni rotamızı açıklamıştık. Yıl sonunda hedeflediğimiz 400 mağazayı açmış ve arzu ettiğimiz büyümeyi gerçekleştirmiş olacağız. Ekim ayında Malatya’nın ilk hipermarketi 5M’i ve Makedonya’nın üçüncü Ramstore’unu bir gün arayla devreye soktuk. Yurt dışı mağaza sayımız 20 oldu. Hızla mağaza açmaya devam ediyoruz. Yıl sonunda 1500 mağazayı geçeceğiz.” 

Ziyaretçi sayısı arttı
Müşterilerin talebi doğrultusunda fiyatlarda ucuzluk getiren kampanyalı satışları artırarak müşteri sayısını da yükselttiklerini belirten Tort, pazarda genel talebin kısıtlı kalmasına, enflasyonun öngörülenden daha fazla düşmesine karşın büyümeyi gerçekleştirdiklerini kaydetti. Tort, “Müşteri sayımızı yüzde 15 oranında artırdık. 370 milyon müşteriye ulaşacağız. 2009 yılında karlılığımızı koruyarak düşen enflasyon ortamında biz müşterilerimize pazar ortalamasından yüzde 10 daha da az enflasyon yaşattık. Bu yıl sonunda ciromuz hedefimize paralel gerçekleşecek” dedi.

Denetim sıklaştı
Migros’un müşterilerin sağlığını, en önemli konu olarak ele aldığını belirten Tort, “Migros’ta satılan ürünler 325 kriterden, kendi markalı ürünlerimizse 350 kriterden geçerek kabul ediliyor. Migros üretim sürecini yerinde denetleyemediği üreticiden mal almıyor. Bu kalite sınırlarının altında kalan ürünler Migros kapısından içeri giremiyor. Bu denetimlerin tamamı elektronik olarak kayıt altına alınarak gelişim hakkında izlenebilirlik sağlıyor. Migros marka tekstil ürünleri M-Lady, M-Man, M-Kids ve M-Home, sağlığa zararlı maddelere karşı 42 farklı parametreyi içeren analizlerinden, sağlık taramasından geçiyor. Migros’ta ürünlerin raf ömrü, müşterilerin o ürünü tüketim süresi gözönüne alınarak programlanıyor, ona göre önceden raftan kalkıyor” diye konuştu. (Radikal)

Mağazalar ‘gizli müşteri’yle denetleniyor
Perakende dünyasındaki en büyük veri kaydının 5.5 milyonluk Migros Club müşterisi olduğunu ifade eden Tort, “Müşteri hareketi sürekli değerlendiriliyor. Şirketin tüm teknolojik olanakları ve dikkati müşteri mesajlarına odaklanıyor. Migros’ta bu değerlendirme sonucunda müşteri isteği doğrultusunda değişim sağlanıyor. Her yıl 16 bin ‘Gizli Müşteri’, Migros mağazalarından denetim için alışveriş ediyor. Ziyaret sonuçları her ay güncel olarak takip edilip, hizmet kalitesi rakamsal ölçülüyor” açıklamasında bulundu. Teknolojiyi yakından takip ettiklerini ve bu yıl içinde Jet Kasa uygulamasını devreye soktuklarını belirten Tort, “Bugüne kadar yapılan yatırımla 30 mağazada 800 bin müşteri ve 4.7 milyon ürün Jet Kasa’lardan geçti. Migros’un Jet Kasa’ları en yoğun mağazalardan başlayarak yaygınlaşıyor. Yıl sonunda 100 kasadan jet alışveriş yapılabilecek. Ancak kasiyerlerimiz Jet Kasa’dan daha hızlı çalışıyor. Bu arada bir diğer uygulamamız olan Money Card sahibi kişi sayısı da 300 bine ulaştı ve bugüne kadar Money Kart sahiplerine 7.1 milyon TL dağıtıldı” dedi.

Büyüme sürecek
2010 yılı beklentisiyle ilgili olarak Özgür Tort, “Ne yazık ki krizin etkileri ortadan kalkmadı. Biz perakende sektöründe kriz yönetimi konusunda tecrübeliyiz. Krizin başlangıcından beri verimlilik operasyonları yapıyoruz. Müşteri ihtiyaçlarını karşılamaya odaklandık. Zaten büyüme ve ciro hedeflerimizi gerçekleştiriyor olmamız da bütün bu çalışmalarımızın bir sonucu. Kriz ufak adımlarla iyileşiyor, biraz daha böyle sürecek, 2010’un ilk aylarında da böyle sürecek, ama ilerleyen aylarda düzelme görüleceğini düşünüyoruz. Ona göre planlama yapıyoruz” şeklinde konuştu.
Özgür Tort, haftada sekiz mağaza açma politikasının 2009’da da  devam edeceğini anlattı.