Münih Havaalanı'nda kuruldu 250 noktada devlere rakip oldu

Yolcu trafiğinin en yoğun yaşandığı yerlerden biri olan Münih Havaalanı kadın giyim markası Tita'nın doğmasına neden oldu. 2004 yılında Avrupa'nın farklı şehirlerine yaptıkları iş seyahatinden dönen...
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Yolcu trafiğinin en yoğun yaşandığı yerlerden biri olan Münih Havaalanı kadın giyim markası Tita'nın doğmasına neden oldu. 2004 yılında Avrupa'nın farklı şehirlerine yaptıkları iş seyahatinden dönen Cengizhan Birsen ve Kaan Birsen kardeşlerin İspanyol arkadaşları Peter Balzerek'le Münih Havaalanı'nda karşılaşmaları yeni bir ortaklığın ilk adımını oluşturdu.
Daha önceden de tanışan işadamları havaalanında verdikleri kahve molasında farklı milletten genç kızların çok farklı giyindiğini gördü.
Hedef kitle 20-25 yaş
Bu küçük mola onlara özellikle 20-25 yaş arası kadınlar için özel bir koleksiyon yapma fikrinin gerekliliğini ortaya koydu. Yaptıkları küçük bir araştırmada bu yaş grubunun hem alışveriş hem de harcama potansiyelinin yüksek olduğunu gördüler. Böylece İspanyolcada teyze-hala anlamına gelen Tita markası doğmuş oldu.
Tita'nın Münih Havaalanı'nda bir kahve molası esnasında başlayan yolculuğu, iki yıl gibi çok kısa bir sürede Türkiye'de 22 mağazaya ve 10 ülkede 250 satış noktasına ulaştı. Bu yılı 25 mağazayla kapatacaklarını söyleyen Tita Genel Müdürü Cengizhan Birsen, "Mağazalaşma çalışmalarımız tüm hızıyla devam edecek. Önümüzdeki yıl Almanya, Hollanda, Kuveyt ve Suriye'de de mağaza açmayı planlıyoruz. Her yıl 12 ile 24 arasında mağaza açacağız" dedi.
Diğer markaların aksine Ege ve Akdeniz bölgelerinde daha fazla tanındıklarını ve İstanbul pazarına geç girdiklerini belirten Birsen, bunu Tita markasının daha çok Akdenizli kadınlara hitap etmesine bağladı. Yılda 16 koleksiyon ve 2 bin 700 model ürettiklerini belirten Cengizhan Birsen, "36-42 beden arası çalışıyoruz. Mağazalarımıza haftada 25 yeni model indiriyoruz. Bizim müşterilerimizin özelliği her hafta veya iki haftada bir mutlaka mağazaya uğrayıp alışveriş etmeleri. 20-25 yaş arası kadın tüketicilerin harcama potansiyeli yüksektir, ama sürekli yeni ürün ararlar. Bu nedenle her yıl ürettiğimiz 2 bin 700 modelin, 2 bin 500'ünü bir defaya mahsus olmak üzere yapıyoruz. Yani müşterimizin satın aldığı ürünü başkalarının üzerinde görme olasılığı çok düşük" diye konuştu.
Ciro hedefi 17.5 milyon YTL
Bu yıl 17.5 milyon YTL ciro hedeflediklerini ifade eden Birsen, bunun 10 milyon YTL'sinin yurtdışına yapılan satıştan elde edileceğini anlattı. 2007 yılı ciro hedefiniyse 25 milyon YTL olarak açıklayan Birsen, "Bunun yüzde 60'ı ihracat olacak" dedi.
Tita, Türkiye'nin yanı sıra yurtdışında da tanınan bir marka. Satışlarının büyük bir kısmını yurtdışına yapan Tita, hem kendi markasıyla hem de private label (firmaların kendi markası) üretim gerçekleştiriyor. Hollanda da Energy Group, Almanya'da K&L Rupert ve İrlanda'da A-wear kuruluşun yurtdışında satış yaptığı zincir mağazalardan birkaçı.
Kendilerine büyük hedefler koyduklarını dile getiren Birsen, 2010 yılında hem Türkiye'de hem de dünyada 80 mağazası olan ve 50 milyon YTL ciro yapan bir kuruluş haline gelmeyi planladıklarını anlattı. Birsen, "Tita'ya değer katacak, hem yurtiçi hem de yurtdışında büyümesini sağlayacak uluslararası bir ortaklığa gidebiliriz" açıklamasını yaptı.