Mutfakta fark var!

Mutfakta fark var!
Mutfakta fark var!
Birbirine benzeyen otellerden sıkılan müşteri gerçeği ile 'gurme turizmi' trendini birleştiren The Marmara Bodrum, farkı 'Ar-Ge Mutfak' ile arıyor.
Haber: ZİYA ÖZIŞIK / Arşivi

Turizm sektöründe bir süredir en büyük sıkıntılardan biri “aynılık.” Müşterilerine havuzdan spor komplekslerine, spa’dan süit odalara kadar olanakları artık birçok otel sunuyor. Bu durum daha üst segmente hizmet veren otel müşterilerinin de beklentilerini arttıyor. Sektörde “yenilik” anlayışına formül yaratan otellerden biri The Marmara oteller zinciri. Grup, son yıllarda yükselen trend gurme turizminin olanaklarından da faydalanarak farkı “mutfakta” yaratıyor. The Marmara Oteller Grubu Genel Müdürü Uygar Koçaş “Biz otellerimizde yarattığımız bu konsepte Ar-Ge mutfağı diyoruz” diyor.
Koçaş ile “imza ürünümüz” diyerek tanımladığı ve Ar-Ge mutfak çalışmasının özel bir örneğini sunan The Marmara Bodrum’da görüştük. Koçaş “Özellikle Türk müşterilerimizin artık turizmde çok fazla seçeneği var. Dolayısıyla oyun planını artık buna göre kurmamız lazım” diyor. 

Önce testler… 
Bir şirket kararı sonucu her sezon öncesi bizzat genel müdür olarak kendisinin mönüleri tattığını söyleyen Koçaş “Benim çocuğumun yediği ürünü burada müşterilerimize veriyoruz” diyor. The Marmara Bodrum kendi organik bahçesi bulunan bir otel. Dinlenme alanı olarak kullanılan yeşil alanda yetişen marulları, biberleri görmek mümkün. Koçaş’ın bahsettiği “yemek testi” otel için ciddi bir sınav. Her sene belli aşamalardan sonra ürün veya mönü müşterinin masasına gelebiliyor. Şef ve ekibi tarafından hazırlanan mönü her sezon yenileniyor. Sonra sıra yöneticilere geliyor. Mönü genel müdürün de onayını alırsa Bodrum’un gurmelerine başvuruluyor. Alınan yorumlara göre de güncellemeler yapılıyor ve müşteri davranışları takibe alınıyor. The Marmara Bodrum’un şefi Zekeriya Yıldırım’ın 2003 Türkiye birincisi olduğunu da öğreniyoruz. 

Bu sezon zor geçecek 
Koçaş’ı bulmuşken hem sektörel hem de şirket ile ilgili beklentilerini de konuşuyoruz. Koçaş özellikle Bodrum’da kış turizmine verdikleri önemin altını çiziyor. Bunun bir örneğini de Bodrum Açıkdeniz Yelken Kulbü’nün Kış Trofesi’ne ana sponsor olmalarından veriyor. “Üç yıllığına sponsor olmak istediğimizi söylediğimizde şaşırdılar. Ancak biz bu şekilde Bodrum’da kalıcı hizmetler vermek istiyoruz” diyor Koçaş. Sektör ile ilgili ise çizdiği tablo pek iyimser değil: “Sektör geçen sene beklentinin üzerinde iyi bir sezon geçirdi. Ancak bu nedenle bu sezon için fiyatlar arttırıldı. Yunanistan ve Mısır ’da fiyatlar düşmüşken, Avrupa bir kriz geçirirken bu doğru bir hamle değildi. Diğer yandan tüm dümeni tur operatörlerine vermiş bir görüntü de var sektörde. Bizim içinde yer almadığımız ‘Her Şey Dahil’ sistemi de yarardan çok zarar sağlıyor. Türkiye’de hangi şehre gelmediğini bilmeyen yabancı turistler dahi var bu yüzden. Gerçekçi bir analiz ile bu sezonun zor geçeceğini düşünüyorum.”

bigPara.com