Mutlu olmak isteyen çikolata tüketti, Ülker'in satışı arttı

Mutlu olmak isteyen çikolata tüketti, Ülker'in satışı arttı
Mutlu olmak isteyen çikolata tüketti, Ülker'in satışı arttı

Ali Ülker, ?Krizde insanlar parayı çarçur etmek yerine bildikleri, güvendikleri markalara yöneldiler. Bizim büyümemizin nedeni budur? dedi.

İSTANBUL - Yıldız Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Ülker Grubu (Bisküvi, Çikolata, Şekerleme) Başkanı Ali Ülker, çikolatada yılın yedi ayında yüzde 18’lik büyüme kaydettiklerini, 2009’u yüzde 20 büyüme ile kapatma hedefleri bulunduğunu bildirdi. Ali Ülker, çikolata ve şekerin yüzde 15’inin bayramlarda satıldığını hatırlatarak, Türkiye’de yılda 14 bin 500 ton şeker satışı yapıldığını bildirdi. Ülker’in ikramlık şeker satışının 2 bin 200 ton olduğunu belirten Ülker, bayram dönemlerinde 11 bin tonun üzerinde olan ikramlık çikolata pazarında da Ülker’in satışlarının 4 bin 700 ton seviyesinde bulunduğunu kaydetti. İkramlık çikolatada tonaj pazar paylarının yüzde 33, ciro pazar paylarının yüzde 35, toplam çikolata pazarında ise yüzde 60 olduğunu bildiren Ülker, “Bayram dönemlerinde normal çikolata satışlarımızın üç katı kadar bayramlık çikolata satışı gerçekleşmektedir. Bayram dönemlerinde satılan üç çikolata kutusundan biri Ülker... Bayramlık satışlarda Ülker’in cirosu 100 milyon liraya ulaşıyor. Bu yıl da büyüme bekliyoruz” şeklinde konuştu. 

Pazar da yüzde 14 büyüdü
Çikolatada yılın yedi ayında yüzde 18’lik büyüme kaydettiklerini, bu rakamın son yıllardaki en önemli büyümelerden biri olduğunu kaydeden Ülker, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Toplam çikolata pazarı bizden dolayı yüzde 14 büyüdü. Bu trendin yıl sonuna kadar devam etmesini bekliyoruz. Sonbahar döneminde daha da büyümeyi hedefliyoruz, biraz daha hız vermeyi, piyasamıza yatırım yapmayı düşünüyoruz. 2009’u yüzde 20 ile kapatma hedefimiz var. Çoğunlukla Türkiye ekonomisine paralel büyümeler gösterdik. Ekonominin hızlı büyüdüğü yıllarda biz çarpı iki oluyorduk. Bu yıl istisna oldu. Zannedersem bu da krizi çok ciddiye almamızdan kaynaklandı. ‘Kriz döneminde işimizi nasıl muhafaza ederiz, nasıl büyütürüz’ diye ciddi şekilde çalışmalar yapıldı. Uygulanan taktikler ve stratejiler başarılı oldu. Herkesin küçük mutluluklara ihtiyacı var. Krizde daha fazla mutluluğa ihtiyaç duyuyoruz. İnsanlar krizde birçok lüksünden feragat etti, harcamalarında kısıntıya gitti. Ancak küçük lükslerden (çikolata tüketme), küçük fantezilerden kaçmayı doğru bulmamış olsalar gerek. Çikolata her şeyin ilacı. Stresli, kötü zamanlarınızda ve mutlu olduğunuzda çikolata tüketiyorsunuz.” Kriz döneminde insanların parasının daha da ‘kıymetlendiğini’ belirten Ülker, “Parayı çarçur etmek yerine tanıdıkları, bildikleri, güvendikleri markalara yöneldiler. Belki de bizim çikolatada büyümemizin nedenlerinden biri budur. Ucuza kaçmak krize pek çare değil” açıklamasında bulundu.

‘Godiva’yı Türkiye’ye getireceğiz’
Ülker Grubu Başkanı Ali Ülker, Godiva’nın da büyüdüğünü belirterek, “Yeni pazarlara açılımla büyüyor. İkramlık üzerine yoğunlaşan bir şirket. Oradan, ikramlık pazarı Türkiye’de nasıl büyütürüz diye bizim de alacağımız dersler var. Dersimizi çalışıyoruz. Godiva daha Türkiye’ye gelmedi. Bunun için çalışıyoruz” diye konuştu. (aa)