Nintendo'yu çok sevdik

Efsanevi oyun konsolu game boy ve Mario, Pokemon ile King Kong gibi karakterlerin yaratıcısı Nintendo, Türkiye pazarına girdiği üç ay içinde 5 milyon avroluk satış hedefinin 2 milyon avrosunu gerçekleştirdi.
Haber: HALE TÜZÜN / Arşivi

İSTANBUL - Efsanevi oyun konsolu game boy ve Mario, Pokemon ile King Kong gibi karakterlerin yaratıcısı Nintendo, Türkiye pazarına girdiği üç ay içinde 5 milyon avroluk satış hedefinin 2 milyon avrosunu gerçekleştirdi. Türkiye'ye 2005 yılının Eylülünde gelen şirketin mali yılı Mart 2006'da bitiyor. 2006 sonuna kadar 10 milyon avro ciro hedefleyen Nintendo, bu sürede 60 bin konsol satmayı planlıyor. Şirket asıl patlamayı ise yaz tatiline giren ve karne hediyesi olarak Nintendo alınan öğrencilerle yapacağını düşünüyor.
Bugüne kadar özellikle çocuk ve yetişkin erkeklerin egemenliğindeki oyun pazarına kadın tüketicilerin de girmesini sağlayan Nintendo, pembe renkli oyun konsolu satışlarında şaşırtıcı satış rakamlarına ulaştı. MP3 çalar olarak kullanılabilecek olan ve inceliği, renkli yapısı ve mobil oluşu nedeniyle kız çocukları ve kadın tüketicilerin gözdesi haline gelen Micros'tan şimdiden 2 bin adet satıldı. Dünyada 20 yıldan fazla bir süredir 'oyun pazarında' faaliyet göstermesine rağmen Türkiye'ye geçen yıl sonunda giren Nintendo, Türkiye'yi Ortadoğu ve Türk cumhuriyetlerine girmek için bir kapı olarak görüyor.
Türkiye'de beş yıl içinde 50 milyon avroluk gelir hedeflediklerini söyleyen Nintendo Türkiye Genel Müdürü Hasan Çolakoğlu, "Bu hedefleri Türkiye'de oyun pazarının 150-200 milyon avro büyüklüğe ulaşacağını tahmin ederek koyduk" dedi. Oyun pazarının dünyadaki büyüklüğünün 30 milyar dolar olduğunu hatırlatan Çolakoğlu, "Türkiye küçük görünebilir ama ülkemizde şu anda 13 milyon ilköğretim öğrencisi var. Bunların hepsi hedef kitlemiz" diye konuştu.
Ortadoğu'ya giriş kapısı
Nintendo'nun uzun bir geçmişe sahip olmasına rağmen Türkiye'ye geç gelişini de ekonomik ve siyasi istikranın son 2.5 yılda sağlanmasına bağlayan Çolakoğlu, şunları söyledi:
"Hem yatırımcı olarak ülkemize güvenemiyorlardı hem de ürünlerin tüketiciye ulaşması için gerekli perakende altyapısı oluşmamıştı. Şu anda taşlar yerine oturdu. Ayrıca dünya pazarında da belli bir doygunluk var ve tüm büyük oyuncular gelişmekte olan pazarlara yöneliyor. Bizim ortağımız olan Nortec Eurasia, önce Türkiye pazarına girdi ama diğer hedefleri arasında Ortadoğu ve Türk cumhuriyetleri de var. 5-10 yıl içinde Ortadoğu da ciddi bir pazar haline gelecek ve bu pazarın kapısı da Türkiye olarak görülüyor. Nintendo'nun oyunlarında silahlar, adam vurma, bir devletin propagandası gibi senaryolar da olmadığı için bu pazara açılmakta da sorun yaşamayacağız."
Türkiye'nin 12-13 milyon nüfuslu Yunanistan'daki satış rakamlarının bile gerisinde kaldığını ama geleceğinin parlak olduğunu vurgulayan Çolakoğlu, şöyle devam etti: "Nintendo'nun iki ekranlı oyun konsolu 13 milyon sattı. Yunanistan'da bile 85 bin adet satıldı. Orada 6-14 yaş arası çocuk sayısı 650 bin. Türkiye'de de kişi başına gelir arttıkça Nintendo alabilecek tüketici sayısı 4-5 milyona yükselecek. Çünkü oyun konsolu yanında yılda 3-4 oyun satılıyor."
Çocukların oyun saatini siz belirleyin
Oyun konsolu konusunda ebeveynlerin bilinçlenmeye başladığını vurgulayan Hasan Çolakoğlu, yıl sonunda piyasaya girecek olan Revolution adı verilen ürün sayesinde bu konuda kaygılarının da ortadan kalkacağını düşünüyor. Nintendo'nun tüm oyunlarını pedagoglar yönetiminde geliştirmesine rağmen Revolution ile yeni bir sistemin kurulduğunu anlatan Çolakoğlu bu sistemi şöyle anlattı:
"Ebeveynler çocuklarının hangi oyunları hangi saatler arasında oynayabileceklerini özel şifrelerle programlayabilecek. Çocuk ders saatlerinde oyun oynamak isterse cihaz çalışmayacak. Revolution ayrıca tüm dünyada 25 yıl içinde çıkan oyunları da oynatacak bir teknolojiye sahip olacak."
Pembe renk kadınları çekiyor
Genellikle erkeklerin elinde görmeye alıştığımız Nintendolar artık kız çocukları ve kadın tüketiciler tarafından da ilgi topluyor. Bu kitlede şaşırtıcı derecede artış olduğunu söyleyen Hasan Çolakoğlu, pembe renkte oyun konsolu satışlarının çok iyi olduğunu belirtti. Kadınların daha çok tetris, kart oyunları ve bulmaca tipindeki oyunlara yöneldiğini anlatan Çolakoğlu, yine bu kitleden büyük ilgi gören Micros'tan 2 bin adet sattıklarını açıkladı.
Nintendo'nun da dünya çapında yeni bir strateji uygulamaya başladığını ve bugüne kadar hiç oynamamış ya da eskiden oynayıp bırakmış, şimdilerde günün 10-15 dakikasını bu işe ayıracak kitleye ulaşmaya çalıştığını aktaran Çolakoğlu, "Özellikle kadınlar burada önemli yer tutuyor" dedi. Çolakoğlu, "Türkiye'de 17-25 yaş arası bir kitle günde 2-4 saati oyuna ayırıyor. Çocuklar arasında 'game boy' çok yaygın. Ancak çocukların oyunla geçirdikleri süre bana göre servis arabasında geçirdikleri süreyle yani 40 dakika ya da bir saatle sınırlı."