Nissan Navara gençleştirecek

Nissan aralık ortasında piyasaya çıkaracağı yeni pick-up modeli Navara ile bu pazardaki liderliğini pekiştirmeyi hedefliyor.
Haber: SONGÜL ÇİÇEK / Arşivi

ANTALYA - Nissan aralık ortasında piyasaya çıkaracağı yeni pick-up modeli Navara ile bu pazardaki liderliğini pekiştirmeyi hedefliyor. Nissan Pazarlama Müdür Yardımcısı Burak Azmanoğlu, pick-up'ın 4x4 araçların konforunu birleştirerek Sport Utilitiy Pick-Up (SUP) kavramını yaratan Nissan'ın, segmentte yüzde 30'luk payıyla lider olduğunu, 2006'da pazar payında yüzde 35'i, satışta 4 bin 500 adedi hedeflediklerini söyledi. 2004'te 4 bin 18 adetlik pick-up sattıklarını belirten Burak Azmanoğlu, "Ocak-ekim 2005'te pick-up satışımız 3 bin 117 adede ulaştı. Bu yılın sonuna kadar da 4 bin 200 adet satmak istiyoruz" dedi.
Ezmanoğlu, pick-up'ı genelde 46 yaş üstü müşterilerin kullandığını Nissan Navara'nın 4x4 modelleri ile 30'lu ve 40'lı yaşlara da sesleneceklerini söyledi. Ezmanoğlu, yeni pick-up'u aktif yaşam tarzı ve hobileri olan kişilerin beğenisine sunduklarını ifade etti.
Burak Azmanoğlu, Navara'nın 950 kg'a kadar yük taşıyabildiğini ifade ederek, 4x4'lerde 174hp'lik motor gücü, 4x2' lerde de 144 hp'lik güç üretebildiğini aktardı. Navara Pick-Up'un King Cab ve Double Cab olmak üzere iki ayrı gövde seçeneğinin bulunduğunu dile getiren Azmanoğlu mevcut pick-up'ın, günlük ve ticari kullanımın yanı sıra hobi amaçlı da kullanılabileceğini ifade etti. Burak Azmanoğlu pick-up'ların yüzde 35'i ticari, yüzde 65'i ise özel kullanım amacıyla satın alındığını belirterek, Navara King Cab'ın fiyatının 45 bin YTL, Double Cab'ın ise 51 bin 500 YTL ile 66 bin 900 YTL arasında değişeğini açıkladı. Nissan Navara'nın yıl sonunda Türkiye'de olacağını aktaran Nissan Türkiye Genel Müdürü Nobuhiro Yoshida da "Satıştaki hedefimiz tüm dünyada yüzde 80'e ulaşmaktı. Bu da 1 milyon adet e karşılık geliyordu. Biz çok çalıştık ve hedefimizi yakaladık" diye konuştu.