Nutymax'in şöhretleri

Gaziantepli Çoban ailesi tarafından 1989 yılında kurulan ve halen Elif, İsmail, Asaf, Mehmet, Hasan ve Ali Çoban'ın yönetiminde faaliyet gösteren Şölen Çikolata, tüketicilerini şöhrete ulaştırmak için harekete geçti.
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Gaziantepli Çoban ailesi tarafından 1989 yılında kurulan ve halen Elif, İsmail, Asaf, Mehmet, Hasan ve Ali Çoban'ın yönetiminde faaliyet gösteren Şölen Çikolata, tüketicilerini şöhrete ulaştırmak için harekete geçti. Kuruluş bunu da yeni ürün Nutymax'le yapmayı planlıyor. Şölen Çikolata Yurtiçi Satış ve Pazarlama Koordinatörü Mehmet Çoban, altı ay önce satışa sundukları, içi fındıklı krema dolgulu, üzeri ise sütlü çikolata kaplamalı gofretten oluşan Nutymax'in çok lezzetli olmasına rağmen tanınmadığını fark ettiklerini bunun üzerine çalışmaya başladıklarını söyledi. Bu amaçla 'Lezzeti çok, şöhreti yok' sloganını taşıyan reklam filmi çektiklerini belirten Çoban şöyle devam etti:
Film gösterime girdi
"Hazırlanan reklam filmi televizyonlarda yayımlanmaya başladı. Reklam filmiyle aynı anda başlayan www.sohretsensin.com adresli internet sitesindeki eğlence dünyasıysa yıl boyunca çeşitli etkinliklerle devam edecek. Bu eğlenceye katılan ziyaretçiler siteye kayıt yaptırarak hem eğlenceli performanslarını sergileyebilecek hem de site içinde oyun oynayarak hoşça vakit geçirebilecekler. Yine mart-nisan-mayısı kapsayan üç aylık dönemde site üyeleri beğendikleri performanslara oy vererek ilk beşin seçilmesini sağlayacak.
Üç aylık dönem sonunda belirlenecek ilk beş üyeye Hollywood tatili, Sony kamera ve özel tasarımlı tişörtten oluşan çeşitli hediyeler verilecek. Türkiye'de birinci olup Hollywood'a giden tüketiciler orada da şöhret kapılarını zorlayacak."
Şu anda internet sitesinin kayıtlı 17 bin üyesi olduğunu ifade eden Mehmet Çoban, "Yaptığımız bu çalışmalar ve reklam kampanyası sayesinde Nutymax'in satışları bir ayda iki katına çıktı. Eskiden ayda 45 bin koli Nutymax satılırken, kampanyaya başladığımız bir aylık sürede satışlar 90 bin koliye çıktı" diye konuştu. Tüm bu çalışmalar için şu ana kadar 1 milyon YTL'lik yatırım yaptıklarını söyleyen Çoban, "Bu başlangıç yatırımı. Çalışmalarımız ve yatırımlarımız yıl boyunca devam edecek. Hedefimiz aylık Nutymax satışlarını 100 bin koli seviyesine çıkarmak" açıklamasını yaptı. Çoban, Nutymax'in hedef kitlesiniyse 18-24 yaş arası, içi içine sığmayan ve kendini eleştiren kişiler olarak tanımladı.
270 çeşit ürün var
Nutymax'in dışında 270 çeşit ürünlerinin bulunduğu dile getiren Mehmet Çoban şöyle devam etti:
"Ancak bu ürünlerin sadece 120 tanesi iç piyasada satılıyor. Zaman içerisinde iç piyasadaki ürün çeşitliliğimizin daha da artacağına inanıyorum. Gaziantep'te bulunan fabrikamızda günde 360 ton çikolata üretiyoruz. Bunun yüzde 70'i ihracata, yüzde 30'u ise iç piyasaya gidiyor. Avrupa Birliği ülkeleri başta olmak üzere 90'ın üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Ürünlerimiz Avrupada Tesco ve Carrefour'larda satılıyor. Önümüzdeki dönemde ihracatı ihmal etmeden iç payasada yüzde 4 olan pazar payımızı iki katına çıkarmayı planlıyoruz."
'1000 kişiye iş veriyoruz'
İç piyasada 43 milyon YTL olan ciroyu yüzde 63 artırmayı hedeflediklerini de dile getiren Mehmet Çoban, "Gaziantep'teki fabrikamızda 1000 kişiye istihdam sağlıyoruz. Tüketicilerimizin karşısına sürekli yeniliklerle çıkmayı planlıyoruz. Bu amaçla eylül ve ekimde piyasaya süreceğimiz ürünlerimizi şimdiden hazırladık" diye konuştu.