Öğrenci girip patron çıktı

Bundan 28 yıl önce İzmir'de 9 Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi'nde okurken harçlığını çıkarmak için Efes Itriyat adlı bir şirkette çalışmaya başlayan Cüneyt Çığ, bir süre sonra bu şirkete ortak olur.
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Bundan 28 yıl önce İzmir'de 9 Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi'nde okurken harçlığını çıkarmak için Efes Itriyat adlı bir şirkette çalışmaya başlayan Cüneyt Çığ, bir süre sonra bu şirkete ortak olur.
Kozmetik sektörüne adım attığı Efes'te belli bir bilgi birikimi ve çevre edinen Çığ, bir süre sonra buradan ayrılarak beş arkadaşı ile birlikte Öz Itriyat Deposu'nu kurar. 1980'li yıllarda Öz Itriyat, çeşitli firmaların kozmetik ve kişisel bakım ürünlerinin pazarlamasını ve dağıtımını yapar. Ancak zaman içinde ortaklar birer birer şirketten hisselerini devrederek ayrılırlar. Tek başına kalan Cüneyt Çığ, 1987 yılında Özsoy Itriyat Pazarlama Sanayi Ticaret'i faaliyete geçirir. Özsoy, genç ve dinamik kadrosu sayesinde kısa sürede Ege Bölgesi'nin en güçlü kozmetik şirketlerinden biri olur.
Yeni şirketler kurdu
Zaman içerisinde ürün portföyünü genişleten Özsoy, yerli kuruluşların yanında ithalatçı firmalarla da çalışmaya başlar. Bu Cüneyt Çığ'ın yeni firmalar kurmasına neden olur. Özsoy Kozmetik Pazarlama Sanayi adı altında ana şirket kurulur.
Ona bağlı olarak Özsoy, Tuğçe Itriyat, Çığ Kozmetik ve Ege Çığ Kozmetik faaliyete geçer. Unilever, Henkel, Johnson&Johnson ve Loreal gibi dünya devlerinin ürünlerinin pazarlamasını yapan Özsoy Kozmetik Pazarlama Sanayi, bunun yanı sıra kendi sektöründe 150 civarında imalatçı ve distribütör firmayla da çalışmaya başlar. Kuruluşun genişleyen ürün portföyü içine ıtriyatın yanında, parfümeri, levazımat, medikal ve renkli kozmetik de girer.
2000 yılına kadar pazarlama ve dağıtım sektöründe faaliyet gösterdiklerini söyleyen Özsoy Kozmetik Pazarlama Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Çığ, "Bu tarihten sonra kendi markalarımızı yaratmaya başladık. Shiba, Shiba Herbal Plus, Farmafresh Diş Macunları ve Özsoy Kolonyaları kendi markalarımız. Ayrıca iki ay önce kadın parfümü Cecile'yi yarattık" dedi.
Cecile parfümlerinin çok büyük ilgi gördüğünü belirten Cüneyt Çığ, "Yıl sonuna kadar 300 bin adetlik satış hedefliyoruz. Cecile'nin renkli kozmetik ürünleriyle de iddialıyız. Ayrıca önümüzdeki günlerde erkek ve kadınlar için yarattığımız Tiara's markasını da satışa sunacağız. Tiara's parfümlerinin satış hedefi de yıl sonuna kadar 240 bin adet. Biz kaliteli ancak uygun fiyatlı ürünlerimizle geniş kitlelere ulaşmayı planlıyoruz" diye konuştu.
Güneş yağı da satıyor
Çığ, ayrıca, Hawaiian Tropic Güneş Yağı, Swiss Formula ve Fiskar ürünlerinin Türkiye distribütörlüğünü yapmayı sürdürdüklerini anlattı. Özsoy Grubu olarak bu yıl 50 milyon dolar ciro hedeflediklerini ifade eden Çığ, asıl büyümeyi 2007'de yapacaklarını söyledi. 2007'de 70 milyon dolar ciro hedeflediklerini söyleyen Çığ, "İhracata da başlayacağız. Grup olarak en az 2-3 milyon dolar ihracat hedefliyoruz" diyerek sözlerini tamamladı.