Olivium Outlet Center'a iki yeni halka geliyor

Zeytinburnu'nda '365 gün indirim' sloganıyla faaliyet gösteren Olivium Outlet Center'ın yeni halkaları Ümraniye ve Beylikdüzü'nde faaliyete geçecek.
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Zeytinburnu'nda '365 gün indirim' sloganıyla faaliyet gösteren Olivium Outlet Center'ın yeni halkaları Ümraniye ve Beylikdüzü'nde faaliyete geçecek.
Kuruluş yurtdışındaki ilk alışveriş merkezini de Selanik'te açmayı planlıyor. Ümraniye Alemdağ'da inşa edilecek olan ikinci alışveriş merkezi 35 bin metrekarelik kiralanabilir alana sahip olacak ve haziran ayında yapımına başlanacak.
2008 yılında faaliyete geçmesi planlanan alışveriş merkezinin arsa bedeli hariç 30 milyon dolara mal olması bekleniyor. Yeni merkezler inşa etmelerinde Zeytinburnu Olivium'a gelen kiralama taleplerinin etkili olduğunu söyleyen Olivium Outlet Center Genel Müdürü Murat İzci, "300 firmadan merkezimizde yer almak için talep var. Biz de bunun üzerine ilk etapta Olivium'u büyütme kararı aldık. Bu amaçla ilk başta otel olarak planlanan yere yeni bir bina inşaa ediyoruz. Eylülde yapımına başlanan ek bina haziranda hizmete girecek. Böylece merkezimize 6 bin metrekarelik ilave satış alanı eklemiş olacağız. Burayı aralarında Abbate, Koton, Vakko, Sevil, Network ve Home Store'un da bulunduğu dokuz firmaya kiraladık. Burada bulunan mağazalar daha yüksek metrekarelerde olacak" dedi.
Krizde büyüdü
2000 yılında faaliyete geçen Olivium hakkında bilgi veren genel müdür Murat İzci şunları söyledi:
"İleri Mensucat ve Emintaş İnşaat ortaklığında faaliyete geçen Olivium'da fabrikadan halka satış mağazaları bulunuyor. Arada bayi olmadığı için ürünlerimizi müşterilerimize yılın 365 günü indirimli olarak satıyoruz. Merkez, altı katta 127 mağazadan oluşuyor.
Altta bulunan ilk iki kat otopark olarak kullanılıyor. Dört katta ise mağazalar yer alıyor. Merkezimiz ilk açıldığında yüzde 33'lük doluluk oranına sahipti. Fakat özellikle krizden sonra üreticinin ve tüketicinin fiyata duyarlı hale gelmesi merkeze ilgiyi artırdı. Yani biz krizde büyüdük diyebiliriz. Şu anda yüzde 100 doluluk oranı ile çalışıyoruz. Ayrıca 300 firma da bizden yer kiralamak için sırada bekliyor. Biz de gelen talepler üzerine yeni yatırım kararları aldık. İlk etapta mevcut merkezimizi büyüteceğiz. Zeytinburnu'nda bulunan alışveriş merkezimizin yanına ilave 6 bin metrekarelik yer daha yapıyoruz. Bunun 3 bin 500 metrekaresi net kiralanabilir alana dahil olacak. Buraya da 'outlet' kimliğini pekiştirecek mağazalar geliyor. Daha sonra da aynı konsepte Ümraniye ve Beylikdüzü'nde alışveriş merkezleri açacağız. Yanlız Yunanistan'ın Selanik şehrinde açacağımız alışveriş merkezi 'outlet' konseptinde olmayacak. Merkez 40 bin metrekarelik alanda faaliyet gösterecek. Buradaki mağazaların yüzde 10-15'i Türk markaları olacak. Geri kalanlarda global markalar satılacak."
9 milyon ziyaretçi
Olivium Outlet Center'ı geçen yıl 9 milyon kişinin ziyaret ettiğini belirten Murat İzci, "Bu yıl 10.5 milyon ziyaretçi sayısına ulaşmayı hedefliyoruz. Zeytinburnu'nun yanı sıra İstanbul'un farklı ilçelerinden, hatta Anadolu yakasından dahi ziyaretçilerimiz var" diye konuştu. Olivium'un Zeytinburnu'nun gelişmesine katkı sağladığını belirten İzci, "Bölgede 10 bine yakın tekstil atölyesi var. İki tane otel yapılıyor. Mevcut liman büyütülüyor. Zaten bütün alışveriş merkezleri bulundukları bölgenin gelişimine katkı sağlar" açıklamasını yaptı.