'Önce önyargıları kırdık'

'Türkiye'nin pazarlama Oscar'ı' olarak da tanımlanan Think Marketing ödülü bu yıl otomotiv sektöründen bir şirkete, Hyundai'ye gitti.
Haber: SİBEL ÜNLÜ / Arşivi

İSTANBUL - 'Türkiye'nin pazarlama Oscar'ı' olarak da tanımlanan Think Marketing ödülü bu yıl otomotiv sektöründen bir şirkete, Hyundai'ye gitti. Ödül, Türkiye'de başarılı pazarlama fikirleri geliştiren ve uygulamaya alan markalar arasında yapılan değerlendirmeye göre veriliyor. Türkiye'de ilk kez verilen bu ödül için, pazarlama dünyasında saygın bir yere sahip olan 16 sektör temsilcisinin oluşturduğu Think Marketing ödülü jürisi kuruldu.
Türkiye'deki tüm sektörlerde faaliyet gösteren toplam 60 marka, ölçülebilir başarı, pazarlama zekâsı, yenilikçi yaklaşım ve pazarlama etkinliği kapsamında ürün, fiyatlandırma, dağıtım, promosyon-lansman ve konumlandırma başlıkları altında jüri tarafından değerlendirilmeye alındı. Hyundai, jürinin son değerlendirmeleri sonucunda büyük ödüle başarılı pazarlama fikri, icraatı ve sonuçlarıyla layık görüldü.
Hyundai'nin satış performansı da ödülle örtüşüyor. Şirket 2004 yılından bu yana satışlarını yüzde 75 artırdı, pazar payını geçen yıl yüzde 5.3'ten 9.3'e, bu yıl da 9.3'ten 10.5'e çıkardı. Hyundai Assan Yurtiçi Satış ve Pazarlama Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu, bu sonuçlara ilişkin olarak "Bu, direkt olarak pazar yatırımının sonuçlarıyla alakalı bir ödül. Sonuca ulaşmadığınız zaman yatırım yapmanızın çok da bir önemi yok. Burada durmayacağız, pazardaki hâkimiyetimiz artan bir trendle devam ediyor" dedi.
Tarakçıoğlu'na ödül töreninde yaptığı konuşmada söylediği 'Biz sadece dört teker üzerine karoser satmıyoruz' sözünü hatırlatıp, 'Peki ne satıyorsunuz' sorusunu yönelttiğimizde ise şu yanıtı aldık: "Pazarlama işini aracın üretim ve dizaynının yapılmasından lojistik ve altyapısının oturtulmasına, tüm perakende teşkilatlarının eğitilmesinden müşteride ikinci kez aynı markayı kullanma isteğini doğurtmaya kadar geçen süre olarak algılıyoruz. Dolayısıyla dediğim gibi dört tekerden oluşan bir satış değil, oldukça geniş çaplı yatırım isteyen bir iş."
İmaj ve satışta çığ etkisi
Tarakçıoğlu, ödüle giden yolda Hyundai için yaptıkları çalışmanın can alıcı noktasına ilişkin ise şunları söyledi: "İlk yaptığımız pazar araştırmalarında Hyundai kullanıcılarının araçlarından çok memnun olduklarını ve değiştirdikleri takdirde yeniden Hyundai alacaklarını gördük. Ancak bu güne kadar hiç Hyundai kullanmamış, markayı denememiş insanlar ise önyargıya sahipti. Bu önyargıların üzerine gittik. Bunları kırabilmek için araçları denettirdik. 'Bazen gerçekler şaşırtıcıdır' dedik ve bayilere deneme sürüşü yaptırdık. Kalite güvencemizi gösterebilmek için beş yıl garantiyi ortaya koyduk. Tüm bunların bir araya gelmesi imajda ve satışta çığ etkisi yarattı."
Hyundai'nin Türkiye'de üretim yapıyor olmasını da avantaja çevirdiklerini belirten Tarakçıoğlu, bu sayede Türk tüketicisine yakınlık iddiasında olduklarını, araçların yapı ve sağlamlık olarak Türkiye'deki yollara uygunluğuna vurgu yaptıklarını, üretim kalitelerinin sağlamasını ise beş yıl garanti ile yaptıklarını dile getirdi. Tarakçıoğlu, araştırmalara göre sorunsuzluk anlamında Hyundai'nin ikinci sırada olduğunu, birinci sırada ise bir Japon markasının bulunduğunu ifade etti.
Türkiye olarak Hyundai'nin dünyadaki en başarılı operasyonu olduklarına da dikkat çeken Tarakçıoğlu, şöyle konuştu: "Avrupa'ya geçiş noktası olduğu için operasyon şirket için büyük önem taşıyor. Korelilerle yüzde 50-50 ortaklık düşüncemiz bulunuyor. Başarılı sonuçlar alıyor olmamız Hyundai'nin Türkiye pazarına odaklanmasına ve burada yapılabilecek artı yatırımları da ajandasına almasına sebep oluyor."
Think Marketing 2005'e giden yol

  • 2004 yılı başında 'Hayal değil, Hyundai' sloganıyla yeni imaj kampanyası başlatıldı.
  • Araçlar bayilerde denettirildi.
  • Getz, havaalanında sergilendi.
  • Markanın kimliğiyle örtüşen sponsorluklar yapıldı. Örneğin agresif tasarımı sayesinde köpekbalığını andıran Coupe modeli, ünlü dalgıç Yasemin Dalkılıç'ın rekor dalışı sırasında tanıtıldı.
  • Sosyal sorumluluk çalışmalarından Hyundai Meşaleleri projesinde yetkili satıcılar Türk Eğitim Derneği ile Türk Eğitim Derneği Kolejleri'nde yardıma muhtaç başarılı öğrenciler okulutuldu.
  • Hyundai, Milli Piyango'ya 2004 yılı içinde yapılan çekilişlerle araç verdi.
  • Üniversitelerde yapılan etkinlikler için sponsor olundu, tanıtım gezileri düzenlendi.
  • Türkiye'de üretilen Accent modelinin aile otomobili olma özelliğinin yanı sıra yüksek performansını da belirtmek amacıyla motorsporları takımı kuruldu.
  • Hyundai, tüm modelleri için 'beş yıl üretici firma mekanik garantisi sunan Türkiye'deki ilk ve tek firma oldu.
  • Geçen ay ilk kez dört yeni aracın lansmanı ve satışına başlandı.
  • Satış ve servis teşkilatları yeniden yapılandı. Tesisler yenilendi. Yerel tanıtım uygulamalarına geçildi.


    Tutumlu Cuore
    Daihatsu Cuore 1.0, Almanya'da yapılan iki ayrı testte küçük otomobiller sınıfında en tasarruflu ve çevreci otomobil seçildi. Uygun yakıt tüketimi, Japon üretim kalitesi ve az değer kaybına uğraması gibi özelliklerinin yanı sıra düşük bakım masrafları Cuore'yi Almanya'nın en ekonomik otomobili yaptı.

    Bininci Touareg
    Türkiye pazarına sunulduğu günden bu yana 990 adetlik satış rakamına ulaşan Volkswagen Touareg üst sınıf bir arazi aracı olmasının yanı sıra aynı zamanda lüks ve sportif bir 4x4 olarak tüketicilerden büyük ilgi görmeye devam ediyor. Türkiye'de satılacak olan 1000. Touareg sürprizleriyle sahibini bekliyor.

    Yeni 'New Beetle'
    New Beetle yeni farları ve aerodinamik yapısıyla yeni bir görünüme büründü. New Beetle yeni farları ve çerçeveleri, aerodinamik yapısıyla, kısacası yeni yüzüyle hayranlarının karşısına çıktı. Yepyeni görünümüyle VW yetkili satıcılarındaki yerini alan yeni New Beetle'ın tavsiye edilen satış fiyatı 38 bin 490 YTL'den başlıyor.


    Motorun devleri Tokyo'daydı
    Dünyanın en büyük otomobil fuarlarından Tokyo Motor Show'da Honda, Harley Davidson, Suzuki, Yamaha gibi motosiklet devleri de gövde gösterisi yaptı

    Harley tutkunlarına
    Hemen her ülkede tutkunu bulunan ve geniş hayran kitlesine sahip olan Harley Davidson da fuarda yerini aldı. Harley Davidson 'Screamin Eagle V-Rod' adını verdiği yeni modeliyle beğenileri yine üstüne topladı.

    600 cc'lik Yamaha
    Japon motosiklet devi Yamaha, yüksek performans ve hibrit motorlu 'Gen-Ryu' adlı modelini fuarda tanıttı. 600 cc motor gücüne sahip model, elektrik hibrit motor sistemiyle performansını 1.000 cc'ye çıkarabiliyor.

    Otomatik vitesli spor Honda
    Japon otomobil üreticisi Honda Motor, Tokyo Motor Show'da otomatik spor motosikleti 'DN-01' modelini sergiledi. Honda bu alandaki iddiasını tanıtımını yaptığı DN-:1 ile bir kez daha gösterdi. Araç, 680 cc motor gücüne sahip olmasının yanı sıra geliştirilmiş '6 hızlı otomatik şanzımanı'yla sürüş kolaylığı sağlıyor.

    Suzuki'den altı silindirli model
    Küçük otomobil segmentinde yer alan araçları ve yakıt ekonomisine verdiği önemle de tanınan Suzuki Motor, motosiklet üretiminde de başarısını kanıtladı. Suzuki fuarda 'Stratosfer' diye adlandırdığı altı silindirli motora sahip modeleni sergiledi.