Otomotivciler: 30 Eylül sonrası daha kötü olur

Uludağ İhracatçı Birlikleri Başkanı Sünneli, 'ÖTV indiriminin bittiği 30 Eylül'den sonra teşvik verilmezse durum indirim öncesinden daha kötü olur' dedi

BURSA - Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) Başkanlar Kurulu Başkanı Ferit Sünneli, “Otomobilde, ertelenmiş talebi gündeme getirdik, harcadık. Gündeme gelecek talebi de kullandık. Geriye hurda teşviği ile ticari araçlar ve traktörde KDV indirimi kaldı” dedi.
Uludağ Taşıt Araçları ve Yan Sanayi İhracatçıları Birliği (UTAYSİB) Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Sünneli, 1600 cc’ye kadar motor hacmine sahip araçlarda ÖTV’nin yüzde 37’den yüzde 18’e indirilmesinin ardından otomobil satışlarında ve üretiminde önemli oranda canlılık yaşandığını söyledi.
ÖTV’nin 15 Haziran’dan sonra yüzde 27’ye yükseltilerek yumuşak bir geçiş sağlandığını ifade eden Sünneli, bu yükselişin satışları olumsuz etkilese de üretime olumlu yansımasının sürdüğünü anlattı.
Sünneli, ÖTV indiriminin 30 Eylül’de sona ereceğini ve oranların tekrar yüzde 37’ye çıkacağını anımsatarak, bu durumda satışların paketten önceki duruma göre daha kötü olacağını ileri sürdü.
Orta ve uzun vadede üretimi canlandıracak, istihdam sağlayacak yeni adımların atılmasına ihtiyaç duyulduğunu vurgulayan Sünneli, şunları kaydetti: “Dünyanın yaşadığı ekonomik koşullar ortada. Türkiye’nin bundan nasıl etkilendiğini de rakamlar açıkça ortaya koyuyor. Otomotiv sektörü olarak yeni düzenlemeler bekliyoruz. Otomobilde, ertelenmiş talebi gündeme getirdik harcadık. Gündeme gelecek talebi de kullandık. Geriye hurda teşviği ile ticari araçlar ve traktörde KDV indirimi kaldı. Her zaman belirttiğimiz gibi iki çıkış yolumuz var. Biri hurda teşviği diğeri KDV indirimi. Verilere göre, Türkiye’de 3 milyona yakın araç 20 yaş, yaklaşık 1.6 milyon araç da 27 yaşın üzerinde. Hurda teşviği ile bu araçların yenilenmesi iç piyasayı canlandıracak, üretimi hareketlendirecektir.”

‘Ticaride indirim olmalı’
Ticari araçlarda KDV’nin yüzde 18’den yüzde 8’e, traktörlerde ise yüzde 8’den 1’e çekilmesi durumunda iç piyasada ciddi bir canlılık olacağını dile getiren Sünneli, “Ticari araç da yatırım aracıdır ancak KDV indirimi olmalı. Ülkemizdeki otomotiv endüstrisinin faaliyetinin yüzde 50’si ticari araçtan geliyor.” dedi. (aa)