'ÖTV indiriminden sonra satışlar yüzde 35 arttı, biz de 600 kişiyi işe aldık'

'ÖTV indiriminden sonra satışlar yüzde 35 arttı, biz de 600 kişiyi işe aldık'
'ÖTV indiriminden sonra satışlar yüzde 35 arttı, biz de 600 kişiyi işe aldık'

Markus Löffler, Ronald Grünberg, Norbert Klein, Özcan Aydilek ve Fatmanur Erdoğan (soldan sağa), BSH?nın 2008 yılı sonuçları ve 2009?un ilk çeyrek performansı hakkında bilgi verdi.

Mart ayında yapılan ÖTV indiriminden sonra sektörde satışların yüzde 35 arttığını söyleyen BSH İcra Kurulu Üyesi Ronald Grünberg, 'İndirim işe yaradı. Satışlar yükseldi. Satışlara paralel olarak üretimi de artırdık ve 600 kişiyi işe aldık. Bu nedenle ÖTV indirimi yaz sonuna kadar uzatılsın' dedi

İSTANBUL - Ekonomik kriz yüzünden ocak ve şubat aylarında yüzde 25 gerileyen beyaz eşya sektöründeki satışların martta yapılan ÖTV indiriminden sonra yüzde 30 arttığını söyleyen BSH (Bosh-Siemens Ev Aletleri)İcra Kurulu Üyesi Ronald Grünberg, “Mayısı da kattığımızda satışlardaki artış yüzde 35’i buluyor. Yani indirim işe yaradı. Devletin vergi kaybı olmadığı gibi bilakis üretim ve istihdam da artış görüldü. Grup olarak sadece biz 600 kişiyi işe aldık. Aynı şekilde diğer beyaz eşya firmaları da çalışan sayısını artırdı” dedi. Bu nedenle 15 Haziran’da bitecek olan ÖTV indiriminin yaz sonuna kadar devam ettirilmesini isteyen  Grünberg, “Şu anda beyaz eşya almak için çok uygun bir dönemdeyiz. Devletin yaptığı ÖTV indiriminin üzerine biz de indirim yaptık. Toplamda indirim oranı yüzde 32’ye ulaşıyor” diye konuştu. BSH’nın 2008 yılı ve 2009’un ilk çeyrek performansının açıklandığı toplantıda konuşan Grünberg şunları söyledi:

‘Pazar yüzde 10 küçülür’
“Türkiye’de geçen yıl 5 milyon 167 bin adet beyaz eşya satıldı. Eğer ÖTV indirimi devam ederse bu yılı geçen yılın yüzde 10 gerisinde yada başa baş kapatırız. Çünkü bu yılın ikinci yarı sonuçları birinci yarıdan daha iyi olacak. Ama üçüncü ve dördüncü çeyrek sonuçlarını şimdiden tahmin etmek için müneccim olmak lazım.” BSH’nın Çerkezköy’deki üretim tesislerinde bir yılda 3 milyon 100 bin adet üretim yaptığını söyleyen Grünberg, “Grup içinde üretim maliyetinin en düşük olduğu ülke Türkiye. Dolayısıyla ürün fiyatlarımızda çok uygun. Bu nedenle ihracatımız arttı” açıklamasında bulundu.
BSH Ev Aletleri İcra Kurulu Başkanı Norbert Klein da, şirketin Türkiye’deki pazar payını yüzde 26’ya yükselttiğini bildirdi. 2008 yılında, küresel mali krizin de etkisiyle, Türk beyaz eşya pazarında yüzde 2 daralma yaşandığını kaydeden Klein, BSH’nin bu zorlu dönemde, satışlarını yüzde 4 artırarak 1 milyon 293 bin adetten  1 milyon 341 bin adete çıkardığını ve iç pazarda güçlü büyümesini sürdürdüğünü belirtti. Klein aynı dönemde BSH’nın, Türkiye’deki pazar payını yüzde 26’ya yükselttiğini açıkladı. 

İhracatta başarılı
BSH’nin, son yıllardaki başarılı ihracat performansını dile getirenNorbert Klein, toplamda sadece yüzde 1 artışın yaşandığı sektörde, şirketin ihracatını yüzde 8 artırarak büyümeye devam ettiğini söyledi.
Klein, “BSH 2008 yılı cirosunu da, bir önceki yıla göre yüzde 9 artışla, 2 milyar TL’ye çıkarmayı başardı. Genel olarak değerlendirdiğimizde, küresel mali krizin sektör üzerindeki olumsuz etkilerine karşın, BSH’nin zorlu bir dönemi başarıyla geçirdiğini söyleyebiliriz. Gerek toplam üretim ve satış adedi, gerekse ciroda elde ettiğimiz büyüme, bizi mutlu etti” diye konuştu.
BSH’nin Türkiye’de yatırımlarına devam ettiğini belirten Norbert Klein, “2008 yılında yatırımlarımıza hız kesmeden devam ettik. Ağırlıklı olarak, Çerkezköy tesislerimizde yürütülen kapasite artırımı, rasyonalizasyon, bakım ve çevre projeleri olmak üzere, toplam 53.5 milyon TL’lik yatırım gerçekleştirdik. Kapasite artışına paralel olarak, yıllık üretimimiz 3.1 milyon adede yükseldi” diye konuştu.
BSH İcra Kurulu Üyesi Ronald Grünberg de BSH’nin enerji ve su verimliliği konusunda bugüne kadar yaptığı çalışmalar ile 2009 yılında enerji verimliliği açısından öne çıkan ürünler hakkında bilgi verdi.
BSH’nin geliştirdiği yenilikçi teknolojilerle, ürünlerin enerji ve su tüketimi konusunda sektöre öncülük ettiğini vurgulayan Ronald Grünberg, üretilen soğutucuların tamamının A Plus ve üzeri enerji performansına sahip olduğunu, yeni bulaşık makinelerinin A enerji sınıfına göre yüzde 20, kurutma makinelerinin ise yüzde 40 tasarruf sağladığını belirtti. 

Kârını yüzde 295 artırdı
BSH’nin 2009 yılı ilk çeyrek performansıyla ilgili bilgi veren BSH Ev Aletleri İcra Kurulu Başkanı Norbert Klein, şunları söyledi: “2009 yılı, sektör açısından beklendiği gibi oldukça zorlu başladı. Krizin de etkisiyle, ilk çeyrekte bir önceki yıla oranla yüzde 25 gibi keskin bir düşüş yaşandı. ÖTV indirimiyle birlikte, sektörde belirgin bir iyileşme gördük. Ancak bunun sürdürülebilir olması için, ÖTV teşviğinin en az üç ay daha uzatılmasının yararlı olacağını düşünüyoruz. BSH olarak yılın ilk üç aylık döneminde, iç pazar satışlarımızda bir miktar düşüş yaşarken, ihracatta güçlü büyümemizi sürdürdük. İlk çeyrekte ihracatta yüzde 33 artışla 199 milyon TL ciro elde ettik, toplam satışlarımız ise 376 milyon TL ile geçen yıla yakın bir seyir izledi.”
Karlılıkta büyük artış yaşadıklarını belirten Klein, buna gerekçe olarak mali destek paketlerini ve ham madde fiyatlarındaki düşüşü gösterdi. Klein, “Üç aylık kârımız yüzde 295 gibi ciddi bir artışla, 20 milyon TL’ye ulaştı” dedi.
(Radikal)