Oyak, 100 bin Fluence ile 'elektrikli devrim'i başlatıyor

Oyak, 100 bin Fluence ile 'elektrikli devrim'i başlatıyor
Oyak, 100 bin Fluence ile 'elektrikli devrim'i başlatıyor

Renault?nun dört elektrikli aracından ilki olan Fluence Z.E. (solda), 2011 yılında satışa sunulacak.

Renault'nun devrim saydığı elektrikli araç atağında dört modelden ilki Bursa'daki fabrikadan çıkacak. Elektrikli istasyon altyapısı için yapılan anlaşmaya göre 5 yılda 100 bin araç Oyak'tan ihraç edilecek
Haber: İLKER PEHLİVAN / Arşivi

İSTANBUL - Oyak ile ortaklığının 40. yılını kutlayan Fransız Renault Grubu, dün Fluence Z.E. ile Megane HB’in üretim müjdesini verdi. Sıfır emisyonlu elektrikli araçları otomotiv sektörü ve kendisi için devrim sayan Renault Grubu, ilk elektrikli otomobilini Bursa’daki Oyak Renault Fabrikaları’ndan çıkaracak. 2011 yılının ilk yarısından itibaren Türkiye’de üretilecek ‘Fluence Z.E. Konsept’ isimli Fluence’ın elektrikli versiyonu, başta İsrail ve Danimarka olmak üzere Fransa da dahil Avrupa ülkelerine ihraç edilecek.
Merkezi ABD’de olan Better Place isimli elektrikli araç istasyon ve altyapı şirketi ile görüşen Renault Grubu, 5 yıl içinde 100 bin adet Fluence Z.E. satmak için anlaşma yaptı. Buna göre Oyak Renault Bursa fabrikası, her yıl 20 bin adet elektrikli araç üretecek. Talebe göre üretim miktarı da artabilecek.

‘Bursa mükemmel konumda’
Renault’nun, Türkiye’deki faaliyetlerinin 40. yılı için gelen Renault’nun Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdürü Patrick Pelata, Fluence’ın elektrikli versiyonunun ve Yeni Megane Hatchback üretiminin bir kısmının Türkiye’de, Oyak Renault Otomobil Fabrikalarında gerçekleştirileceğini resmen açıkladı.
Oyak Renault’nun kalite-maliyet-süre performanslarıyla mükemmel olduğunu vurgulayan Pelata, “Türkiye’de Oyak Grubu ile sürdürdüğümüz ilkler, başarılarla dolu 40. yılımızda elektrikli Fluence’ın Bursa’da üretileceğini açıklayarak Türkiye’ye, ortaklığımıza ve geleceğe duyduğumuz güveni bir kez daha ispatlıyoruz” dedi.

Elektrikli taksiler olacak
Patrick Pelata, Fluence Z.E.’nin bir aile aracı olacağını belirterek Avrupa’da büyük ilgi göreceğine inanıyor. İsrail ve Avrupa’da taksilerin de elektrikli olacağını anlatan Pelata, “2011’in ilk yarısında satışa başlandığında araçlar önce İsrail’e gidecek. Danimarka ve Fransa’da da bu araçlar satılacak” diyor.
Bu aracın devrimin başlangıcı olduğuna inanan Pelata, Oyak fabrikası için şöyle konuşuyor: “1969’dan bu yana ortak olduğumuz Oyak ile son 12 yılda 1.5 milyar dolarlık yatırım yaptık. 50 bine yakın kişiye dolaylı olarak istihdam sağladık. Dünyadaki her sekiz araçtan biri Renault iken altı Renault araçtan biri de Türkiye’de üretiliyor. Bursa, Renault’da sıfır emisyonlu araç yolunu döşeyecek ve önemli artılar sağlayacak.”

4 milyar avro yatırım
“Türkiye İsrail’e çok yakın. Bursa da mükemmel bir fabrika” diyen Pelata, Türkiye’de üretim kararına alternatif bile düşünmediklerini vurguladı. Pelata’nın verdiği bilgiye göre elektrikli Fluence için bazı parçalar Türkiye’den alınırken batarya Japonya’dan gelecek. Japonya’da bunun için bir fabrika kurulacak. Renault-Nissan İttifakı, 2009-2015 arasında elektrikli araçlara 4 milyar avro yatıracak. Sadece araçlar için 800 milyon avro yatırım yapılacak.

Üç dakikada batarya değişimi
Renault, Frankfurt Otomotiv Fuarı’nda Kangoo ve Fluence Z.E., Twizzy Z.E. ve ZEO Z.E. isimli dört elektrikli araç konseptini tanıtmıştı. Renault bu modellerden ikisinin Fransa’da birinin Bursa’da diğerinin de İspanya’da üretileceğini açıkladı. Pelata, üretilecek bu modeller için Better Place ile altyapı anlaşması imzaladıklarını açıkladı. Buna göre hükümetlerden de alınacak destekle araçların satışa sunulacağı ülkelerde şarj istasyonları kurulacak. Araçlardaki bataryalar kesinlikle tüketicilere satılmayıp kiralanacak. 160 kilometre menzile sahip Fluence Z.E.’nin bataryası üç dakikada bu istasyonlarda değiştirilebilecek. Araca entegre edilecek navigasyon sistemiyle Quickdrop isimli şarj istasyonları kolayca belirlenebilecek. 

Türkiye’ye gelecek mi?
Araçların Türkiye’ye gelmesinin hükümete bağlı olduğunu vurgulayan Patrick Pelata, bunun için ilk 2-3 yıl hükümetlerin desteğine ihtiyaç olduğunu söyledi. 

Bursa’da üretilecek
Patrick Pelata, tamamen değişen Megane HB’in de İspanya’dan sonra Bursa Oyak Renault’da üretileceğini açıkladı. Üretim tarihi ve adedi konusunda ayrıntı vermeyen Pelata, “Yeni Megane HB üretime geçince fabrikanın üretim kapasitesi de artacak” dedi.