OYPA faaliyetlerini durdurdu

İki yıldır devam eden ve birçok kuruluşun el değiştirmesine ya da faaliyetlerini durdurmasına neden olan krizin son kurbanı perakende sektörünün 40 yıllık şirketi OYAK Büyük Mağazacılık Ticaret A.Ş. (OYPA) oldu.

İSTANBUL - İki yıldır devam eden ve birçok kuruluşun el değiştirmesine ya da faaliyetlerini durdurmasına neden olan krizin son kurbanı perakende sektörünün 40 yıllık şirketi OYAK Büyük Mağazacılık Ticaret A.Ş. (OYPA) oldu.
Ordu Yardımlaşma Kurumu' nun (OYAK), iştiraki olan OYPA faaliyetlerini durdurma kararı aldı. Türk Silahlı Kuvvetleri mensuplarının ihtiyaçlarını karşılamak ve görev yaptıkları yerlere 'kaliteli alışveriş' hizmetini ulaştırmak amacıyla 1963 yılında Ordu Pazarı adıyla faaliyete geçen OYPA mağazalarında ürün stoku bitene kadar satışlara devam edilecek.
OYAK'tan yapılan açıklamada, şeffaflık, yenilikçilik ve realiteler
ışığında daima doğruyu yapma prensipleri çerçevesinde hareket
eden OYAK'ın, bir iştiraki olan OYPA'nın faaliyetlerini durdurma kararı aldığı belirtildi. Kârlı işletmelerle devam etme kararında
olan OYAK, ülkenin içinde bulunduğu ekonomik ortam, perakende piyasasındaki gelişmeler ve bu sektörde 21 mağaza ile rekabetin güçlüğü nedenleriyle bu kararı aldı. Oyak Genel Kurulu'nun yapıldığı 5-6 Ekim tarihlerindeki toplantıda alınan karar gereği faaliyetleri durdurulacak olan OYPA'nın konumu, önümüzdeki yıllarda koşulların değişmesi ve perakende sektörünün kârlı hale gelmesiyle yeniden belirlenecek.
Herkes işini yapacak
OYPA'nın faaliyetlerini durdurma kararı piyasa çevrelerinde cesurca bir adım olarak nitelendirildi. Türkiye'de bundan sonra holdinglerin her işi yapmak yerine sadece iyi bildiği işlere odaklanacağını söyleyen perakende sektörünün önde gelen bir ismi, "Bu olay iki şeyi açıkça göstermiştir. Birincisi herkesin en iyi bildiği işi yapması gerektiğini, ikincisi ise perakende sektörünün zorluğunu. Çünkü perakende sektörü her olaydan çok hızlı etkilenen ve zor bir sektör" yorumunu yaptı. Yetkililer bu açıdan bakıldığında OYAK'ın cesur bir adım attığını söyledi.
Ordu Pazarı ismiyle 1963 yılında kurulan OYPA, 1998 yılında şirketleşerek kapılarını tüm tüketicilere açtı. Türkiye'nin en büyük süpermarket zincirleri arasında yer alan OYPA, 15 ildeki 21 mağazasında tüketicilere süpermarket kolaylığıyla ve avantajıyla alışveriş etme imkânını sağlıyor. OYPA, 43 bin çeşit ürünü müşterilerin beğenisine sunuyor. 2001 yılında toplam 11 milyon kişiye hizmet veren OYPA'dan, günde ortalama 30 bin kişi alışveriş yapıyor.