Özbekistan'da üretip Almanya'da pazarlıyor

Mothercare, Quelle, Karstadt, Wall Mart, Calzedonia, KIK, Babywalz gibi dünyaca ünlü markalara üretim yapan Alkım Tekstil, fabrikasını Özbekistan'da, pazarlama ofisini de...
Haber: HALE TÜZÜN / Arşivi

İSTANBUL - Mothercare, Quelle, Karstadt, Wall Mart, Calzedonia, KIK, Babywalz gibi dünyaca ünlü markalara üretim yapan Alkım Tekstil, fabrikasını Özbekistan'da, pazarlama ofisini de Almanya'da kurarak Türk tekstil sektörünün korkulu rüyası haline gelen Çin'i Avrupa'da yenmek için harekete geçti. Dünyanın en büyük ikinci pamuk üreticisi de olan Özbekistan'ın ucuz hammadde ve işgücü imkânından Almanya'nın ise Avrupa'nın ticaret merkezi vasfından yararlanan Alkım Tekstil, bu sayede Çin'in ucuz mal satma imkânını ortadan kaldırıyor.
Çin'in üretim adedindeki gücünü de kullanarak ABD pazarını ele geçirdiğini ve bu pazarda onu yenmenin imkânsız olduğunu söyleyen Alkım Tekstil Genel Müdürü Yusuf Eroğlu, "Ancak Avrupa'da şansımız çok. Avrupalı daha kreatif ürünler istiyor. Biz de Türkiye'de tasarlanan ürünlerimizi Özbekistan'da ucuza üreterek Almanya üzerinden pazarlama yapıyoruz. Özbekistan'da bu şekilde çalışan 25-30 Türk firması daha var" dedi.
Kendi markasını yarattı
1982 yılında kadın iç giyim üretimiyle girdikleri tekstil işinde son dönemde bebek tekstiline yatırım yaparak Fuar Baby markasıyla büyüyen Alkım Tekstil'i sektörde Avrupalıların gözdesi haline getiren ise bebek tekstiline yaptığı yatırım oldu.
Yabancı alıcıların bir dönem bu konuda altyapısı uygun firma bulamadığı için Uzakdoğu'ya, Hindistan, Pakistan gibi ülkelere gitmek zorunda kaldığını vurgulayan Eroğlu, "Bebek tekstilinde yatırım miktarı ve istenen standartlar çok yüksek, o yüzden Türk üreticiler bu alana pek girmiyor. Biz farklılaşmak için yatırımlarımızı bebeğe kaydırdık. Şu anda bünyesinde laboratuvarı olan tek bebek tekstil firması da biziz. Fabrikalarımıza giren çıtçıtın mukavemetinden, bebeğin tükürük ve teriyle boyanın ne kadar çözüneceğine kadar araştırıyoruz.
Sadece Avrupa standartlarında üretim yapabilmek için yaptığımız yatırım miktarı 2.5-3 milyon avro düzeyinde. Bizim ürettiğimiz tekstilin bebek maması üretiminden farkı yok" diye konuştu. Tekstil tüketiminin en yüksek olduğu 0-3 yaş grubuna Fuar Baby markasıyla hitap eden Alkım Tekstil, çocuk giyimine de girmeye hazırlanıyor. Yusuf Eroğlu, 2006-2007 yıllarında İstanbul'da iç giyimden çoraba kadar bebek ve çocuklara yönelik ürünlerin satılacağı Fuar konsept mağazaları açmayı düşündüklerini açıkladı.
Fuar Baby'nin doğurganlık oranı düşük olmasına rağmen Avrupa'daki satışları da devamlı artıyor. Bunu Avrupa'da yaşayan Türklerin çokluğuna ve nüfuslarının artmasına bağlayan Yusuf Eroğlu, şunları söyledi:
"Sadece Almanya'da 3 milyon Türk bulunuyor ve sayıları devamlı artıyor. Bu ülkede zincir mağazaların en büyük müşterileri de Türkler. Avrupa vatandaşlarında evlilik ve doğurganlık oranı zaten düşük. Üretimimizin yüzde 80'ini Almanya, İngiltere ve Fransa'ya ihracat için kullanıyoruz. Yıllık ihracatımız 15 milyon avro düzeyinde. İç pazarda da bu yıl yaklaşık olarak 4 milyon avro ciro hedefliyoruz."
Hedef Rusya pazarı
Fuar Baby'nin Avrupa ve iç pazarın ardından yeni rotasında ise Rusya var. Rusya'da hem nüfusun çok, hem de satın alma gücünün yüksek olduğunu aktaran Alkım Tekstil Genel Müdürü Eroğlu, "Rusya'da marka sayısı da az ve gelenler de çok pahalı. Avrupa'ya göre ürün fiyatları 10 kat daha yüksek. Türk markası da henüz Rusya'da yok. Biz bir distribütörle anlaştık ve Rusya'daki ciddi potansiyeli kullanacağız. Rusya'ya ihracat kapısını açarsak bu ülke Avrupa'yı bile geçer" dedi.