Panasonic Türkiye ciroyu 3.5 yılda 10'a katladı

Panasonic Marketing Europe Direktörü Dietrich Nedele, Türk pazarındaki satış artışının, Avrupa trendlerinin çok üzerinde olduğunu belirterek...

İSTANBUL - Panasonic Marketing Europe Direktörü Dietrich Nedele, Türk pazarındaki satış artışının, Avrupa trendlerinin çok üzerinde olduğunu belirterek, "Tüketici elektroniğinde Panasonic'in Türkiye'deki pazar payı, Akdeniz ülkelerindeki Panasonic'ler içinde birinci sırada" dedi.
Tekofaks Panasonic'in 5 Eylül'de başlayacak CeBIT Bilişim Eurasia'da tanıtacağı ürünlerle ilgili düzenlenen basın toplantısında konuşan Dietrich Nedele, Türkiye'nin, 2003 yılında Avrupa operasyonuna bağlandığını, 3.5 yıllık süre içinde Tekofaks ile yürütülen güçlü işbirliği ve tüketici elektroniği ürünleri sayesinde cirolarının 10 katına çıktığını, bu artışın dijital ürünlere odaklanmaları sayesinde oluştuğunu sözlerine ekledi.
Tüketici ürünü beğendi
Bu başarıyı 'Viera' flat panel televizyonlar ve 'Lumix' adıyla sundukları dijital fotoğraf makinelerinin Türk halkı tarafından beğenilmesine borçlu olduklarını ifade eden Dietrich Nedele, şunları söyledi:
"Türk pazarında yaşanan satış artışı, Avrupa trendlerinin çok üzerindedir. Tüketici elektroniğinde Panasonic'in Türkiye'deki pazar payı, Akdeniz ülkelerindeki Panasonic'ler içinde birinci sıradadır. 25 yıl sonra bile Türkiye'de gelişebileceğimiz daha ek çok alan olduğuna inanıyoruz ve atmak olduğumuz adımlarla Türk tüketicilerinin isteklerini daha yakından karşılayabilmeyi planlıyoruz. Global pazar için üretilmiş olan bütün ürünlerimizde mutlaka Türkçe ekran menüsü bulunacaktır."
Hedef 100 milyon avro
Nedele, Tekofaks ile 2007 yılı sonuna kadar hedeflerinin 100 milyon avro ciroya ulaşmak olduğunu belirterek, bu hedefin Türkiye'deki tahmini yüzde 10 pazar payı ile aynı doğrultuda bulunduğunu ifade etti.
Panasonic Marketing Europe Direktörü Dietrich Nedele, Panasonic'in Avrupa'da 1 milyon 100 bin adet plazma televizyon satmayı ve yüzde 40 pazar payı hedeflediğini dile getirerek, Türkiye için hedeflerinin önümüzdeki yıl 50 bin adet düz ekran satmak olduğunu aktardı.
Panasonic'in Avrupa dijital fotoğraf makineleri pazarında iki yıl sonra yüzde 10 oranında pazar payına ulaşma hedefi bulunduğunu da kaydeden Dietrich Nedele, Türkiye'nin kamera için en hızlı büyüyen pazar olduğunu, Panasonic'in Avrupa'daki en büyük ikinci dijital video kamerası üreticisi konumunda bulunduğunu ve önümüzdeki yıl Türkiye'de 50 bin adet satmayı hedeflediklerini anlattı.
Panasonic AVC Networks Görsel Ürünler Global Pazarlama Genel Müdürü Kazunori Shimizu da, vergilerin yüksekliği nedeniyle Tayvan ve Çek Cumhuriyeti'ne fabrika kurduklarını, Türkiye'de yatırım planları olmadığını açıkladı.