Papua Yeni Gine'ye T-box

Bundan iki yıl önce Boyner Grubu'nun farklı şirketlerinde farklı görevlerde bulunan 20 kişinin Murahhas Aza Cem Boyner'in başkanlığında bir araya gelerek yarattığı T-box markası, bugün dört kıtada 4 binden fazla satış noktasında tüketiciyle buluşuyor.
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Bundan iki yıl önce Boyner Grubu'nun farklı şirketlerinde farklı görevlerde bulunan 20 kişinin Murahhas Aza Cem Boyner'in başkanlığında bir araya gelerek yarattığı T-box markası, bugün dört kıtada 4 binden fazla satış noktasında tüketiciyle buluşuyor. İlk ihracat yaptığı Rusya'da Moskovalıların g-string talebine yetişemeyen T-box, Yunan adalarında, Avustralya'da ve Papua Yeni Gine'de dahi satılıyor. T-box markası altında tank toplardan iç çamaşırına, bikini ve şort mayolardan flip-flop terliklere kadar 45 çeşit ürünün bulunduğunu söyleyen T-box Proje Koordinatörü Zeynep Selgur, herkesin satın alabilmesi için ürünlerin fiyatının 4.95 YTL'den başlayıp 34.95 YTL'ye kadar çıktığını belirtti.
T-box'ı yaratırken kendilerine birtakım hedefler koyduklarını belirten Selgur, bu hedefleri şu şekilde açıkladı: "Ürün çağın hızını yakalamalı, eğlenceli olmalı ve modaya uzak düşmemeli diyerek yola çıktık. T-box projesi, daha önceki işlerin ilerlemiş hali değil, kendi alanında bir ilkti. T-box olarak amacımız, müşterinin henüz istemediğini ona sunup şaşırtmak ve talep yaratabilmek, yani pazardan pay almak yerine 'yeni pazar' yaratmaktı. Bunu başardık."
Türkiye'de hangi gelir grubundan olursa olsun hiç kimsenin baştan aşağı aynı markadan giyinmek istemediğini belirten Zeynep Selgur, "Tüketiciler farklı segmentlerdeki markaları karıştırarak kendi tarzlarını yaratmak istiyor. Biz de, T-box ürünlerini Beymenlerden Iğdır'daki benzin istasyonuna kadar çok çeşitli yerlerde satarak segment kavramını altüst ettik. Ve perakendenin demokratikleşmesinin en güzel örneklerinden birini vermiş olduk. T-box ürünleri, Nişantaşı, Akmerkez ve Kapalıçarşı'daki T-box Concept Store'ların yanı sıra, birçok seçkin mağazada ve tüketicinin yaşam alanlarına girerek otellerde, dondurma arabaları ile plajlarda, 'T-box on Board' teknelerle denizde ve duty free'lerde tüketiciyle buluşuyor" açıklamasında bulundu.
Moskova'ya g-string dayanmıyor
T-box'ın bugün dört kıtada, 4 bin 50 satış noktasında satıldığını ifade eden Selgur şöyle devam etti: "İlk ihracat yaptığımız ülke Rusya oldu. Moskovalıların g-string taleplerini karşılayamaz olduk. Haziran 2004'te tüm Yunan adalarına yayıldık.
Ama bugün, en büyük ihracatımızı dünyanın öbür ucu, Avustralya'ya yapıyoruz. Tüm Avustralya'da 600'ün üzerinde noktadayız. Temmuz 2004 itibarıyla girdiğimiz Avustralya'dan Papua Yeni Gine'ye satış yapmamız ise T-box ekibinde başka heyecanlar yaratıyor. İhracatta en hassas olduğumuz nokta, 'T-box konsepti'ni tüm pazarlama unsurlarıyla bir bütün olarak başka bir ülkeye taşımak. 2005 yılında Tbox ihracat yol haritamız bizi ekip olarak şimdiden heyecanlandırıyor. Hazırlıklarını tamamladığımız yepyeni büyük pazarlar var sırada."
Henüz iki yaşında
T-box'ın henüz ikinci yaşını yeni tamamlamasına rağmen büyük bir başarı yakaladığını dile getiren Selgur, sözlerini, "2004 yılını 4 milyon satış adetiyle tamamladık. 2005'te ihracattaki agresif büyümemizle 10 milyon adetlik satış rakamına ulaşmayı planlıyoruz" diyerek tamamlıyor.