Pegasus yüksekten uçuyor

İmza törenine (soldan sağa) Sertaç Haybat, Christopher Buckley, Şevket Sabancı, Binali Yıldırım, Ali Sabancı katıldı.

Pegasus Hava Yolları Airbus'a 12 milyar dolara 100 uçak siparişi verdi. Ali Sabancı "Elimizi taşın altına koyuyoruz" dedi.

Pegasus Hava Yolları, 12 milyar dolar yatırımla 100 adet Airbus uçak siparişi verdi. Şirketin 2023 hedefleri kapsamında verdiği Airbus 320-321neo siparişi, Türk sivil havacılık sektöründe tek seferde verilen en büyük sipariş olma özelliğini taşıyor. Pegasus Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, “Türk sivil havacılık sektörünün gelişmesi için bu sipariş ile elimizi taşın altına koyuyoruz” dedi.
Esas Holding bünyesinde faaliyet gösteren Pegasus Hava Yolları, 2023 vizyonu çerçevesinde filosuna katacağı yeni uçakların siparişini, Aeropark’taki yeni yönetim merkezinde düzenlenen bir imza töreni ile kamuoyuna duyurdu. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın katıldığı toplantıda konuşan Ali Sabancı, şunları söyledi:
“Biz 2005 yılında bu işe girdiğimizde 3 ana hedef koyduk. Birincisi uygun fiyat, ikincisi zamanında kalkış, üçüncüsü ise yeni uçak. Bugüne kadar 49 milyon yolcu uçurduk. Bunların yüzde 74’ü 100 TL’nin altında, yüzde 22’si 50 TL’nin altında uçtular. Tüm hedeflerimizi tutturduk. Geçen yıl Avrupa ’nın en hızlı büyüyen havayolu olduk. Şimdi de dev bir yatırıma imza atıyoruz. Yeni destinasyon istiyoruz” dedi.

Üçüncü havalimanı için ihale çok yakın

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ise Türkiye ’de sivil havacılık sektörünün 2003’ten bu yana çok hızlı gelişim gösterdiğini belirtti. “2003’te toplam havacılık sektörünün cirosu 2.2 milyar TL iken bugün 18 milyar TL’ye ulaştı” diyen Yıldırım, 2012 yılında iç hatlarda 65 milyon yolcu, dış hatlarda 65 milyon yolcu olmak üzere toplamda 130 milyon yolcuya hizmet verildiğini hatırlattı. Yıldırım, Pegasus’un uygulamalarını da esprili bir dille yorumlayarak şunları söyledi:

Keskin rekabet var
“Artık herkese tabldot yemeği sunmak mümkün değil. Dinamizm için ensenizde nefesini hissettiğiniz bir rakibiniz olmalı, olmazsa kendinizi geliştiremezsiniz. Oturduk para, kalktık para, su içtik para, bedava hiçbir hizmet yok; bundan şaşmayın bu doğru; her bedava verilen hizmet 75 milyona bölünüyor. Bugün bir şirketimiz 2023’e bir hedef koyuyor. 12 milyarlık bir anlaşmanın altına imza atıyor. Bu, ülkedeki siyasi iradenin ülkeyi ne noktaya getirdiğini gösteriyor.”
Yıldırım, sektörde keskin bir rekabet yaşandığının da altını çizerek, “Şimdi siz bu siparişi verdiniz diğerleri de bunun üzerine atağa geçecektir. Sen 100 uçak aldın. Birinci taşıyıcı da kızıp 400 uçak alacak. Sonra ben bu uçakları nereye koyacağımı kara kara düşünüyorum. İstanbul ’a yapılacak üçüncü havalimanı için önümüzdeki birkaç gün içinde ihaleye çıkılacak” dedi.
Bakan Yıldırım, 5.7 milyar dolara gerçekleştirilen köprü ve otoyol özelleştirmesi için de “Dünyada yaprak kımıldamazken Türkiye’de bir kalemde 5.7 milyar dolarlık ihale yapılıyor. Bu, Türkiye ekonomisine olan güvenin bir göstergesi. Bunlar havalimanı, hızlı tren ve yol olarak geri dönecek. Her şeyi bütçemizden yapamıyoruz” diye konuştu.
İş dünyasından Aydın Doğan, Vuslat Doğan Sabancı, Nihat Özdemir, Demet Sabancı Çetindoğan gibi isimlerin de katıldığı toplantıda Airbus temsilcisi Christopher Buckley ise “Türkiye hızla Avrupa’nın en dinamik havacılık pazarı haline geliyor ve Pegasus da bu dönüşümün önemli oyuncuları arasında yer alıyor” dedi.