PepsiCo, Türkiye'yi Avrupa'nın Ar-Ge Merkez üssü seçti

PepsiCo, Türkiye'yi Avrupa'nın Ar-Ge Merkez üssü seçti
PepsiCo, Türkiye'yi Avrupa'nın Ar-Ge Merkez üssü seçti

Alexei Mekonoshin (soldan sağa), Rob Hargrove ve Erdem Göktürk merkezde inceleme yaptı.

PepsiCo, Türkiye'yi Güneydoğu Avrupa Bölgesi Ar-Ge merkez üssü yaptı. İzmit'te faaliyete geçen merkez, Türkiye ile birlikte 14 ülkeye hizmet verecek

KOCAELİ - PepsiCo sistemi içerisinde Güneydoğu Avrupa Bölgesi’nin merkez ülkesi olarak İngiltere, Fransa, İspanya, Rusya ile birlikte PepsiCo Avrupa’nın beş yönetim merkezinden biri olan Türkiye, İzmit Suadiye’de faaliyete geçen Araştırma Geliştirme (Ar-Ge) Merkezi ile de toplam 14 ülkenin Ar-Ge üssü oldu. 
PepsiCo Türkiye Ar-Ge merkezinin ana odak noktası, bölgesel lezzet tercihlerine göre ürünlerin yerelleştirilmesi ve besin kalitesinin arttırılması olacak. Ürün geliştirme süreçlerinin çok daha hızlı ve etkin olmasına olanak sağlayacak olan merkezin diğer işlevleri arasında, Türkiye’de diyet ve beslenme ihtiyaçlarına yönelik halk sağlığı sorunlarının çözümü için özel ürünler geliştirmek, tüketicilerin dengeli beslenmesine yardımcı olacak en iyi  kalitede ürün geliştirmek ve çevre için daha az zararlı ambalajların uygun hale getirilmesi de yer alıyor.
PepsiCo Türkiye Ar-Ge merkezi, Türkiye ile birlikte Yunanistan, Kıbrıs, Sırbistan, Bosna Hersek , Kosova, Makedonya, Hırvatistan, Slovenya, Karadağ, Romanya, Bulgaristan, Moldova gibi toplam 14 ülkeye hizmet verecek.  

‘Türkiye stratejik pazarımız’
PepsiCo Güneydoğu Avrupa Başkanı Alexei Mekonoshin, Türkiye’nin PepsiCo için çok önemli ve stratejik pazarlardan biri olduğunu belirtti. Mekonoshin, “Doğu Avrupa Bölgesi içinde Türkiye’nin genç nüfusu ile hızla büyümesi ve tüketimi artırma potansiyeli, onu bölge içinde çok önemli bir noktada konumlandırmamızı sağlıyor” diye konuştu. PepsiCo Avrupa Ar-Ge Başkanı Rob Hargrove da, “Geçtiğimiz üç yılda PepsiCo olarak Ar-Ge yatırımımız yüzde 40 arttı. Bundan sonra da Ar-Ge yatırımlarımız artarak sürecek” dedi. (Radikal)

Yerel lezzetler ön plana çıkacak
PepsiCo Avrupa Ar-Ge Başkanı Rob Hargrove, PepsiCo Türkiye Ar-Ge Merkezi’nin daha çok bölgesel ağız tadına uygun ürünlerin geliştirilmesine katkı sağlayacağını söyledi. Hargrove sözlerine şöyle devam etti:
“Ar-Ge merkezimizle birlikte buradaki ekibim, Türkiye’ye ait tatları ve benzersiz yerel lezzetleri dünyaya daha fazla sunmak için harekete geçti. Türkiye şimdi, Yunanistan, Kıbrıs, Sırbistan, Bosna-Hersek, Romanya ve Bulgaristan’ın içinde bulunduğu Doğu Avrupa Bölgesi’nde ürün ve tatların belirlenmesinde daha fazla etkiye sahip olacak. Merkezde, İngiliz, Sırp, Rumen ve İsraillilerin yanı sıra çoğunluğunu Türklerin oluşturduğu 25 çalışanımız bulunacak. Ar-Ge merkezinde görev yapanlarla Güneydoğu Avrupa için ortak bir lezzet dili oluşturmaya çalışacağız.”


    ETİKETLER:

    Bosna Hersek