Perakendeciden 2001 krizinin aldığı ödülleri global kriz geri verdi

Perakendeciden 2001 krizinin aldığı ödülleri global kriz geri verdi
Perakendeciden 2001 krizinin aldığı ödülleri global kriz geri verdi
2001 kriziyle birlikte ara verilen AMPD Ödülleri sahiplerini buldu. Yarışmada Teknosa dört, Migros iki dalda ödüle layık görüldü. İstinyepark, Via/Port, Astoria, Tchibo, Capitol, YKM ve Metro Group ödül alan diğer kuruluşlar oldu

İSTANBUL - 2001 krizi sonrası ara verilen Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Ödülleri global krizin yaşandığı bu dönemde yeniden sahiplerini buldu. Bankalararası Kart Merkezi (BKM) işbirliğiyle önceki gün düzenlenen AMPD 2009 ödül törenine, sekiz kategoride verilen ödüllerin dördünü toplayan Teknosa damgasını vurdu.
Mayıs ayında Barselona’da düzenlenen Dünya Perakende Ödülleri’nde tasarım kategorisinde finale kalan ancak ödül alamaması büyük hayal kırıklığı yaratan Teknosa için, Türkiye’nin önde gelen perakendecileri ‘Ödüle doydular’ değerlendirmesi yaptı. Sadece Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane ve Stefanel Genel Müdürü Füsun Çevikel’in aday olduğu yılın yöneticisi kategorisindeyse herhangi bir ödül verilmedi. 

44 perakendeci başvurdu
2008 yılının en iyi alışveriş merkezlerini ve perakendecilerini belirlemek için BKM işbirliğiyle düzenlenen AMPD 2009 ödüllerinde toplam sekiz kategoride 44 perakendeci ve alışveriş merkezi (AVM) başvuruda bulundu. Yarışmada Teknosa dört, Migros iki dalda ödüle layık görüldü. İstiyepark, Via/Port, Astoria, Tchibo, Capitol, YKM ve Metro Group ödül alan diğer kuruluşlar oldu.
AMPD 2009 Ödülleri Jüri Başkanı Nuşin Oral sosyal sorumluluk projesinde iki ödül verilmesine karar verildiğini belirterek, gelecek yıllarda daha çok katılım beklediklerini söyledi. 

47 milyar dolar ciro
AMPD Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nane, ödül töreninde yaptığı konuşmada, 15 yılını dolduran derneğin, organize perakendecilik sektöründe 47 milyar dolar ciroyu yöneten, 25 bin noktada hizmet veren ve 500 binin üzerinde istihdam sağlayan 372 üyesi bulunduğunu kaydetti. Nane, GSMH’yı oluşturan sektörler içinde enerji dışında en büyük sektörün perakendecilik olduğunu hatırlattı. Gruplar arası fikir tartışmalarının, zenginliklerini artırmak, farklılıklardan çatışma değil değer yaratmak amacıyla yapıldığını söyleyen Mehmet Nane, “Sektörümüz layık olduğu şekilde ancak bizlerin birlik olmasıyla, güç birliği yapmasıyla, sektörümüzdeki derneklerin el ele vermesiyle, sektörümüzdeki oyuncuların birlik olmasıyla ancak olur. Ayrılık bizi bölünmeye, gücümüzü azaltmaya götürür. Bizim bu ortamda güç birliğine gitmemiz lazım. Bu ortamda farklılıklarımızdan nasıl beraberce, elbirliğiyle sinerji yaratırız buna bakmamız lazım” diye konuştu.

Teknosa’nın okul keyfi
Mehmet Nane, İstanbul Ticaret Odası (İTO), Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve  Reklamcılar Konseyi gibi kuruluşların alışverişi teşvik etmek ve ekonomiyi canlandırmak için düzenledikleri kampanyalarda destek verdiklerini ve bunların içinde yer aldıklarını belirtti. Mehmet Nane, “Bizim olmadığımız bir kampanya çalışmıyor. Bizi içine almayan bir grup, bizi içine almayan bir kampanya maalesef tüketiciye ulaşamıyor. Bu bizim gücümüz. Bir, her zaman sıfırdan büyüktür. Gönül isterdi ki bu kampanyalar çok daha iyi olsun, çok daha etkin olsun ama her zaman pozitif olaylara bakmaya çalıştık. Her zaman bardağın dolu tarafını görmeye çalıştık” açıklamasında bulundu.
Aynı zamanda Teknosa Genel Müdürü de olan Mehmet Nane, teknoloji marketlerinin okullar açılmadan önceki dönem ve yılbaşlarında en yüksek satışları yaptıklarını belirterek, “Bu yıl biz okullar açılmadan önceki dönemde inanılmaz bir ivme yakaladık. Ramazan ayı nedeniyle okullar erken açılıyor ve Teknosa varolduğundan buyana yaşadığımız en yüksek aylık satış rakamına ulaştık” açıklamasında bulundu.

Kartlı ödeme yaygın
BKM Genel Müdürü Sertaç Özinal da, içinde bulunulan zor dönemin aşılmasında kartlı ödeme sektörünün, perakende sektörüne çok önemli katkısı olduğuna işaret ederek, perakende sektörü satışlarının yüzde 70’lik kısmının kartlı ödeme sistemleri üzerinden yapıldığını söyledi. Özinal, bu yıl 200 milyara yakın ciro beklenen Türkiye’nin Avrupa’nın en büyük üçüncü kartlı ödeme pazarı olduğunu da söyledi.

Sekiz kategoride oldu
Öte yandan Alışveriş Merkezleri ve Perakendecileri Derneği (AMPD) 2009 Ödülleri Jüri Başkanı Nuşin Oral’ın verdiği bilgiye göre ödüllere, toplam sekiz kategoride 44 perakendeci ve alışveriş merkezi başvuruda bulundu.
Kapsamlı oylama sistemine sahip olan ödüllerde 18 kişilik jürinin yüzde 50, AMPD üyelerinin yüzde 20, AMPD İstişare Konseyinin yüzde 15, AMPD Yönetim Kurulunun yüzde 15 paya sahip olduğu açıklandı. (Radikal)

2008 yılının perakendecileri
* Yılın alışveriş merkezi: İstinyepark

* Yılın outleti: Via/Port

* Yılın perakendecisi (zincir mağaza): Teknosa 

* Yılın perakendecisi (market): Migros

* Yılın pazarlama kampanyası (AVM): Astoria (Özel uçak kampanyası)

* Yılın pazarlama kampanyası (perakende): Teknosa (Milli Takım Kampanyası)

* Yılın perakende konsepti: Tchibo

* Yılın müşteri memnuniyeti projesi (AVM): Capitol (Cap-Getir Projesi)

* Yılın müşteri memnuniyeti projesi (perakende): Teknosa (Kadın İçin Teknoloji)

* Yılın girişimcisi (teknoloji): Migros

* Yılın girişimcisi (müşteri hizmetleri): YKM

* Yılın sosyal sorumluluk projesi: Metro Group (Bursa ili Ericek Köyü Erozyon Önleme Amaçlı Kırsal Kalkınma Projesi) ve Teknosa