Perakendeciler 2011'de coşacak

Perakendeciler 2011'de coşacak
Perakendeciler 2011'de coşacak
Perakendede 2011 planları büyüme üzerine yapılıyor. Birçok yabancı marka Türkiye'ye doğru yola çıkarken, mevcut markalar ise güçlenecek.

Krizin üstüne bir çizgi çeken perakende sektörü, 2011’de yeni yatırımların rüzgarına kapılacak. 2010’u yüzde 10 büyüme ile kapatan, 2011 için de iyimser bir tablo öngören yerli ve yabancı tüm markalar büyümede gaza basacak. Türkiye ’de olmayan yabancı markalar da pazara girmek için de partner arıyor. 

Soysal Danışmanlık tarafından düzenlenen ve Perakende Güneşi 2010 ödüllerini kazanan perakendecilerin biraraya geldiği toplantıda sektör yetkilileri 2011 yılı beklentilerini açıkladı. 

Hedef yüzde 18 büyüme 
YKM Genel Müdürü Jaklin Güner, 2011’de yüzde 18 büyüme hedeflediklerine dikkat çekti. Güner, şunları söyledi: “Sektör olarak bugüne kadar çok fazla seçim ve kriz yaşadık. Perakende de mevcut yapıyı anlama refleksi geliştiği için bu seçimi de çok fazla sıkıntı almadan atlatacağımızı düşünüyoruz. Piyasalar seçim nedeniyle durgunlaşırsa onu canlandırmayı da biliriz. 

Özellikle 2011 yılında Shopping Fest’in de etkisiyle iyi bir yıl geçireceğimizi planlıyoruz. Yatırımlarımız 2011 yılında da devam edecek.” Stefanel Genel Müdürü Füsul Çevikel de 2011 yılında yüzde 20 büyüme planladıklarını söyledi. 


BİM 2011’de yeni ülkelere girecek 
2010’u yüzde 23-24 büyümeyle kapatmayı planladıklarını aktaran BİM COO’su Galip Aykaç, 2011’de de aynı oranda bir büyüme hedeflediklerini söyledi. Aykaç, 2011’de Doğu’da bulunmadıkları 4 şehirde açacakları mağazalarla tüm Türkiye’yi kapsayacaklarını belirterek, yurtdışında da Fas’tan sonra yeni bir ülkeye gireceklerini açıkladı. Kuzey Afrika ’da 44 olan mağaza sayılarını yılsonunda 50’ye yükselteceklerini söyleyen Aykaç, “Doğu’da bir ülke üzerinde daha çalışıyoruz” dedi.

Markalar İstinye Park’ta sırada
 
İstinye Park Genel Müdürü Hakan Kurt, 2010 yılında ‘kapalı gişe’ faaliyet gösterdiklerini söyledi. AVM’ye girmek için çok sayıda markanın istekli olduğunu ama yeni yer yaratma konusunda büyük sıkıntı yaşadıklarını vurgulayan Kurt, H&M’in ardından aynı markanın üst seviyedeki markası COS’un da AVM’ye geleceğini vurgulayarak, 2012 yılı için Abercrombie&Fitch ile Hollister’ın da arayışlara başladığını ifade etti. İngilizlerin ünlü spor giyim markası Rebuplic de İstinyePark’tan yer istedi.

‘Yabancı markalar bizi gıdıklıyor’ 
Park Bravo Yönetim Kurulu Başkanı Kamil Özçoban, “Birçok yabancı grup, yan markalarını Türkiye’de temsil etmemiz için bize geliyor. Sürekli yabancı markalar tarafından ‘gıdıklanıp’ duruyoruz. İmparator olarak tanımladığımız bazı isimler özel uçaklarla geliyor” dedi. 14 yabancı markayı bünyesinde bulunduran bir grubtan işbirliği teklifi aldıklarını belirten Özçoban, “Bu markalar içinde birde pırlanta zinciri markası var” dedi. EKONOMİ SERVİSİ

bigPara.com

    ETİKETLER:

    ekonomi

    ,

    Fas

    ,

    Türkiye

    ,

    Afrika

    ,

    spor