Perakendeciler Asya yolunda

Türk perakendecileri, Çin'de mağazalar zinciri oluşturmak ve üretim yapmak istiyor. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Saruhan Tan, 2005 hedeflerini açıkladığı toplantıda...

İSTANBUL - Türk perakendecileri, Çin'de mağazalar zinciri oluşturmak ve üretim yapmak istiyor. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Saruhan Tan, 2005 hedeflerini açıkladığı toplantıda, vizyonlarının, Türkiye'de dünya standartlarında mağazacılık ve Türk firmalarının uluslararası markalaşmasını sağlamak olduğunu söyledi. BMD üyesi, perakende sektörü markalarının yurtdışında bölgesel güç olduğunu vurgulayan Tan, Rusya'dan Güney Afrika'ya, Mısır'dan ABD'ye ve Litvanya'ya kadar birçok ülkede mağazaları olduğunu anlattı.
Türkiye'de 2 bin 500 mağazalarının bulunduğunu, 40 bin kişiye iş olanağı yarattıklarını belirten Tan, "BMD üyelerinin, yurtdışında 350'nin üzerinde mağazası var, 5 bin kişiye istihdam sağlanıyor. Bu yıl buna 400 yeni mağaza ve 4 bin kişiyi daha eklemeyi planlıyoruz" dedi.
Kotaların kalkmasının perakende sektörüne etkisine ilişkin soru üzerine Tan, maliyet düşürmek için Çin'den faydalanılması gerektiğini belirtti. BMD Yönetim Kurulu üyesi, Collezione'nin CEO'su Ekrem Akyiğit de, Çin'de mağazalar zinciri düşündüklerini, fakat kotalarla ilgili iki ülke arasındaki sorunlar nedeniyle beklemede olduklarını, görüşmelerin sonuçlanmasıyla, Çin'de bu yıl beş mağaza açabileceklerini söyledi. Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz da, şöyle konuştu: "Çin'de perakendecilik yapmakla ilgili fizibilite çalışmalarımız var. İki yılda orada yatırıma başlayacağız." Yılmaz, görüşmelerinin olumlu sonuçlanması halinde Çin'de bir yılda 15 mağaza, Hindistan'da üç mağaza açabileceklerini açıkladı. DESA Deri Genel Müdürü Burak Çelet de, "Çin'de departman storlara markamızla mal vermeye başlıyoruz. Aralıkta Çin'de temaslarda bulundum. 'Üretim yapabilir miyiz? diye baktık. Pazar çok uygun' dedi.