Perakendeciler yeni AVM'lerde ciro ve TL üzerinden kirada anlaştı, 'vınn vınn' yerine 'win win' diyecekler

Perakendeciler yeni AVM'lerde ciro ve TL üzerinden kirada anlaştı, 'vınn vınn' yerine 'win win' diyecekler
Perakendeciler yeni AVM'lerde ciro ve TL üzerinden kirada anlaştı, 'vınn vınn' yerine 'win win' diyecekler

Ekrem Akyiğit, yeni dönemde tüketiciden markaya AVM?lere kadar herkesin kazanacağı yeni bir sistem oluşturmaya çalıştıklarını söyledi.

Alışveriş merkezleriyle ortak kazanç platformu oluşturduklarını söyleyen BMD Başkanı Ekrem Akyiğit: 'Vınn vınn yerine win win ile kazanca odaklandık. Döviz veya TL bazlı minimum metrekare kira ve cirodan ödeme yapacağız' dedi

İSTANBUL - Birleşmiş Markalar Derneği’ne (BMD) üye 30 markanın katılımıyla tanıtımı yapılan Pelican MALL ve Perla Vista Outlet’in markaların taleplerini kabul ettiğini söyleyen Ekrem Akyiğit, yeni dönemde tüketiciden markaya AVM’lere kadar herkesin kazanacağı yeni bir sistem oluşturmaya çalıştıklarını söyledi.
BMD ekonomik sıkıntıların kendisini yoğun olarak hissettirmeye başladığı 2008 Eylül ayından bu yana alışveriş merkezleri ile sürdürdüğü yapıcı görüşmeler sonuç vermeye başlarken, ciro ve TL bazlı sözleşmeler için bazı AVM’lerle görüş birliğine varıldı. 

‘Diyaloğu açık tuttuk’

BMD Başkanı Ekrem Akyiğit  yeni ekonomik ortamdan olumsuz etkilenen perakende sektörünün ve markaların üzerindeki ağır yükün hafifletilmesi, ödenebilir kira dengesinin bulunması ve AVM’lerle markaların kategorize edilmeleri konularında diyalog yollarını sürekli olarak açık tuttuklarını, bunun da ilk sonucunu aldıklarını bildirdi.
Ekrem Akyiğit yaptığı yazılı açıklamada, ilk kez yapılan bir toplantıyla yapımı devam eden Pelican MALL ile Perla Vista Outlet’in dernek üyesi markalara özel tanıtımlarının yapıldığını belirterek, Pelican MALL’da döviz veya TL bazlı minimum metrekare kira ve cirodan ödeme, Perlavista Outlet’te ise ilk yıl TL bazlı cirodan ödeme, sonraki yıllarda da ilk yıl satış ortalamasına bağlı TL bazlı minimum metrekare kira sözleşmesi yapma konusunda anlaşma sağlandığını, pek çok isteklerinin de yatırımcılar tarafından karşılandığını söyledi. “AVM’lerin de markalaşmaya önem verdikleri günümüz koşullarında, BMD özel bir marka olacağına inandığı AVM’leri destekliyor. Tüketiciler, Türk ve uluslararası markalara, yine marka olmuş AVM’ler aracılığıyla ulaşacaklar” diyen BMD Başkanı Akyiğit, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu kapsamda bazı yeni AVM projelerinin kiralama çalışmalarını yürüten KDM AVM Kiralama ve Yönetim  Danışmanlık Genel Müdürü Murat İZCİ, BMD üyelerine Avcılar bölgesinde KKG Group’un inşa ettiği Pelican MALL ile Beykent’te Gül İnşaat’ın yatırımını yaptığı  Perla Vista Outlet’in özel tanıtımını gerçekleştirdi.
Burada bir AVM projesinin kiracı adaylarına tanıtılmasından çok, BMD-alışveriş merkezi işbirliğinin belki de ilk kez bu derece ‘ortak kazanç platformuna’ dönüşmesi önem taşıyor. 30 BMD üyesi firmadan yaklaşık 50 firma temsilcisinin katılımıyla şantiyelerde gerçekleşen sunumlarda, BMD’nin uzun süredir telaffuz ettiği ve markaların sıkıntılarına çözüm yolu olarak önerdiği birçok konuda AVM yatırımcıları tarafından olumlu adımlar atıldı.”
‘İki güzel örnek var’
“BMD’nin bugüne kadar AVM yatırımcılarıyla ve yönetimleriyle olan görüşmelerinde ifade ettiği taleplerin ardındaki amaç, sadece markaların yararına olacak faydaları elde etmek için AVM’leri tek yönlü bir tavizde bulunmaya zorlamak değildi” diyen Akyiğit, “Amacımız, herkesin adil bir düzen içinde ticaretini sürdürmesini ve kazanmasını sağlamaktı. Bunun için de, AVM’lerle olan ilişkilerimizde farklı davranış biçimleriyle hareket etmekten hep kaçındık. Bununla beraber, iş yapmayan ve kiracısının sıkıntılarını dinlemeyen bir AVM’den kaçışı ne yazık ki engellemek mümkün olamaz. Markalar, bir iki ay kadar dayanıp, yöneticisinden olumlu geri dönüş alamadıkları AVM’lerden çıkmayı tercih etmekteler. 

Pelican ve Perla Vista

Artık bunun tersine dönmesi için Pelican ve Perla Vista AVM’ler önümüzde doğru ve güzel örnekler olarak duruyor. Biz bu yeni düzeni ‘vıınn vıınn yerine win win’ olarak adlandırıyoruz. Daha açık bir deyişle, AVM’lerin, markaların taleplerini değerlendirmeye almaktan ve onlarla görüşmekten kaçınmalarına, markaların da sıkıntı yaşadıkları AVM’lerden bir an önce uzaklaşmaya çalışmalarına neden olacak uygulamalar yerine, tüm tarafların ortak kazanç platformunda bir araya gelecekleri, ‘kazan-kazan’ mantığının esas alındığı uygulamaları tercih ediyoruz. Markalardan veya AVM’lerden kaçıp uzaklaşmak sorunu çözmez, sorunun üzerini örter, oysa biz sorunların bir an önce herkesin yararına olacak şekilde çözülüp, tüm tarafların kazanacağı bir sistemin işlerlik kazanmasını amaçlıyoruz.
Günümüzde artık doğru formül ‘tüketici-marka-AVM üçgeni’dir. Bu formülün temelinde de, herkesin birlikte kazanacağı mutlu alanlar yaratmak fikri vardır. Müşterinin olmadığı yerde marka, markanın olmadığı yerde de müşteri mutlu olmaz.” (Radikal)

‘Tüketici, AVM ve marka kazanmalı’
Ekrem Akyiğit, onlarca AVM’nin açıldığı Şirinevler-Avcılar-Beylikdüzü-Gürpınar hattı üzerinde, markalara ve tüketiciye en çok değer katacak iki projeyi (Pelican ve Perla Vista) destekleyerek, ortak kazanç platformunun ilk örneğini gerçekleştirdiklerini ifade etti. Akyiğit, bundan böyle BMD’nin, markaların, AVM yatırımcılarının, müşterilerin birlikte kazanacakları; markalara adil, sosyal, sürdürülebilir uygulamalarla yaklaşan projeleri destekleyeceğini kaydetti. Akyiğit, tüketicinin, markanın ve AVM’nin birlikte kazanacağı alanlar yaratmak için çabaladıklarını, tüketicinin bu formülün ana unsuru olduğunu söyledi.