Petrol-İş, 'İyi kısmet sendikalı olur' kampanyasıyla örgütlenmeye başladı

Petrol-İş, 'İyi kısmet sendikalı olur' kampanyasıyla örgütlenmeye başladı
Petrol-İş, 'İyi kısmet sendikalı olur' kampanyasıyla örgütlenmeye başladı

Ünlü oyuncuların gönüllü olarak yer aldıkları tanıtım filmleri, Düzce?deki yerel televizyonların en çok izlenen yayın kuşaklarında gösterime girdi. FOTOĞRAF: AA

Petrol-İş Düzce'de alışılmış 'gizli' sendikal örgütlenme yerine, televizyonda tanıtım filmleri yayımlanan ve oyuncu Halil Ergün ile Meral Okay'ın kampanya yüzü olduğu 'aleni' bir sendikal örgütlenme çalışması başlattı

ANKARA - Petrol-İş, Düzce’de Türkiye’de bir ilke imza atarak patronların öğrenmemesi için başvurulan ‘gizli’ sendikal örgütlenme yerine, ünlü sanatçılar Halil Ergün ve Meral Okay’ın kampanya yüzü olduğu, televizyonlarda tanıtım filmleri yayımlanan ‘aleni’ bir sendikal örgütlenme çalışması başlattı.
Kampanyanın temel amacı, ‘sendikanın örgütlemeyi hedeflediği işçiler arasında tanınırlığını sağlamak, işçileri sendikalı olmaya özendirmek ve onlarla iletişim kurmak’ ve ‘kamuoyunun sendikal örgütlenme ve sendikaya olumlu yönde yaklaşım geliştirmesini sağlamak’ olarak belirlendi. Kampanyada, sendikal örgütlenmenin meşru bir hak olarak görülmesine katkı sağlayacak dil ve araçlar seçildi.
Sendikal tanıtım ve iletişim kampanyasında, modern iletişim ve propaganda teknikleri yaygın bir biçimde kullanıldı. Her zaman reklamların yer aldığı bilboardlarda bu kez bir sendikanın örgütlü olmaya çağırdığı afişleri yer aldı. Bunun yanında kahvehane, kuaför ve çocuk parkı gibi günlük yaşam mekânlarında çekilmiş tanıtım filmleri Düzce’deki yerel televizyonlarda yayımlanmaya başlandı. Ayrıca afişler, broşürler, bildiriler, sticker’lar, radyo spotları, gazete ilanları, kampanya tişörtleri, büyük kampanya pankartları hazırlandı ve kampanyaya ait bir internet sitesi kuruldu.

Gönüllü katkı yaptılar
Kampanyada, sert ve hamasi olmayan bir iletişim üslubuna dayalı, samimi, güler yüzlü ve net bir kampanya dili geliştirilmeye özen gösterildi. İşçileri bölge, cinsiyet, yaş, siyasi görüş gibi ayrımları aşarak sendikalılık kimliğinde buluşturmaya davet eden kampanya materyallerinde, ‘Sendika; gücündür, hakkındır, gelecektir, dayanışmadır” gibi vurgular yapıldı.
Kampanya kapsamında üç farklı şekilde hazırlanan filmlerin yapımında her düzeyde gönüllü katkı alındı. Tanıtımlarda yer alan Halil Ergün, Meral Okay gibi oyuncular, yönetmenler, set ekibi bedelsiz ya da piyasanın çok altında ücretlerle çalışmalara katıldı.
Bazı yapımcı firmaların da  malzeme katkılarıyla birlikte ortaya piyasa bedelinin çok altında hazırlanmış kampanya filmleri çıktı. Hazırlanan kampanya filmleri Düzce’deki yerel televizyonların en çok izlenen yayın kuşaklarında gösterime girdi.
Benzer şekilde gönüllü katkılar alınarak hazırlanan radyo spotları da yerel radyolarda yayımlandı. Petrol-İş yönetimi, oluşan olumlu atmosferin de etkisiyle bu ay kapsamlı bir üye kaydı çalışması başlatmayı hedefliyor.
Benzer yerel kampanyaları planlanmış başka yerlere yaymaya hazırlanan sendika, ilerleyen süreçte kampanyayı ulusal düzeye taşımayı planlıyor. (aa)

‘Bizim oralardan sendikalı’
Bayan kuaföründe geçen filmde, kuaför, nişan öncesi saçını yaptıran genç kıza fabrikada çalışan damat adayının nereli olduğunu soruyor. Genç kız soruya “Bizim oralardan sendikalı” yanıtını veriyor. Konuşulanları duyan ve Meral Okay’ın canlandırdığı kadın ise “Demek sendikalı, gözünden vurmuşsun turnayı. Kadın ol, erkek ol. Doğulu ol, batılı ol. Sağda ol, solda ol. Ne olursan ol, sendikalı ol. Çünkü sendika hayattır” ifadeleriyle kampanyanın mesajını veriyor. Film, kuaförün “İyi kısmet dediğin sendikalı olur” cümlesiyle sona eriyor.

‘Sendika gücündür’
Kahvehanede geçen filmde ise tavla oynayan sendikalı ve sendikasız iki işçi arasında sendikalı olmanın anayasal bir hak olduğuna ilişkin diyalog yer alıyor. Filmin sonunda ise kahvehanede gençlerin sohbetine dahil olan Halil Ergün, “Acemi ol, usta ol. Genç ol, yaşlı ol. Doğulu ol, batılı ol. Ne olursan ol, sendikalı ol. Çünkü sendika gücündür” mesajını veriyor.