Peugeot, 206'yla sedana iddialı girecek

Peugeot 206 Sedan'ı bu ay Türkiye'de pazara sunacaklarını belirten Peugeot Türkiye Pazarlama Direktörü Dominique Hanotaux,
"Türkiye'nin en çok satan otomobillerinin bulunduğu B segmentinde sedana ilk kez giriyoruz.
Haber: İLKER PEHLİVAN / Arşivi

İSTANBUL - Peugeot 206 Sedan'ı bu ay Türkiye'de pazara sunacaklarını belirten Peugeot Türkiye Pazarlama Direktörü Dominique Hanotaux,
"Türkiye'nin en çok satan otomobillerinin bulunduğu B segmentinde sedana ilk kez giriyoruz. 206 Sedan'la iddialıyız" dedi. Bu sınıftaki rakiplerinin Fiat Albea, Clio Symbol ve Honda City gibi araçlar olduğunu söyleyen Hanotaux, sedan araç tasarlamanın HB araç yapmaktan daha zor olduğunu vurguladı.
206 Sedan'da yalnızca arkaya bir bagaj eklemediklerini ifade eden Hanotaux, "206 Sedan kendi karakteri olan dengeli bir araç oldu" diye konuştu. Peugeot'nun küçük sınıftaki popüler otomobili 206 HB'in sedan kardeşi, İran'daki Khadro fabrikasında banttan inecek. 206 Sedan'da ilk etapta 1.4 ve 1.6 litre 110 beygirlik benzinli motor ve
otomatik şanzıman seçeneği olacak.
'Dövizi yansıtmayacağız'
Gelecek yıl Türkiye'ye 207 Coupe Cabrio (CC) ve 207 Station Wagon'u (SW) getireceklerini açıklayan Hanotaux, 2007'de Türkiye'ye yeni hafif ticari
araçlar sunarak bu pazardaki iddialarını göstereceklerini söyledi. Yılbaşından beri 20 binden fazla araç sattıklarını ifade eden Hanotaux şöyle devam etti: "Her ne kadar piyasalardaki dalgalanmayla pazar düşmüş olsa da yıl sonuna kadar 30 bin adetlik satışa ulaşacağımızı düşünüyoruz. Geçen yıla göre otomobil almak zorlaştı. Çünkü faizler yükseldi. Döviz yeniden yükselirse ve ikinci dalga gelirse bu farkı tüketiciye yansıtmamaya çalışacağız."
Türkiye'ye yatırım yapmaya devam ettiklerini ve bundan çok memnun olduklarını ifade eden Hanotaux, "PSA Peugeot Citroen olarak Fiat ve Tofaş'la Minicargo projesine başladık. 350 milyon avroluk yatırımla Bursa'da üretilecek bu hafif ticari araç projesi Türkiye'deki yatırımlarımızın en büyüğü" dedi. Peugeot'nun Türkiye'den aldığı
yedek parça sayısının da gittikçe arttığını dile getiren Hanotaux, Türkiye'nin yedek parça konusunda tüm otomobil üreticileri için çok önemli bir merkez olduğunu vurguladı.
Hanotaux, B segmentinde sattıkları araçların yüzde 50'sinin dizel olduğunu belirtirken 407'de bu oranın yüzde 90'ı bulduğunu söyledi. Peugeot'un partikül filtreli dizel motor konusunda çalışmalar yaptığını açıklayan Hanotaux, bu teknolojinin motorun saldığı karbondioksit miktarını azalttığını belirtti. Türkiye'de bu konunun çok önemsenmediğini aktaran Hanotaux, büyükşehirlerde hava kirliliğinin büyük bir problem haline geleceğini ifade etti. Hanotaux, motorin ve elektrikle çalışan hibrid otomobilleri 2010'da pazara sunacaklarını da açıkladı.
Tasarım yarışmasına büyük ilgi
Bu yıl Peugeot Tasarım Yarışması'nın dördüncüsünün düzenleneceğini anlatan Hanotaux, uzmanlık gerektirmeyen bu yarışmanın Türkiye'den de büyük ilgi gördüğünü söyledi. Üçüncü yarışta Türkiye'nin başvuru sayısında Fransa'dan sonra ikinci olduğunu vurgulayan Hanotaux, "Bu yıl Türkiye başvuruda Fransa'yı geçebilir. Geçen yıl ilk 10'a giren Emre Hüsmen'e yardımcı olduk, şimdi endüstriyel tasarım okuyor" dedi.
Kasımda 207 GT geliyor
Peugeot, 207 ürün gamını genişletmeyi hedefliyor. Kasımda 207 GT'nin İstanbul Otomobil Fuarı'nda tanıtılacağını söyleyen Dominique Hanotaux, "Aracın 1.6 litrelik motoru 150 beygir güç üretiyor. Bu motor BMW ile Peugeot arasındaki anlaşmanın ilk meyvesi oldu. 207 GT'yi İstanbul'da tanıtacağımız için çok heyecanlıyız" dedi. Direkt enjeksiyonlu ve turbo şarjlı 207 GT'nin en önemli özelliği, 1.6 litrelik motora sahip olduğu için vergi avantajı bulunması. Bu yönüyle aracın büyük ilgi görmesi bekleniyor.
'Sizde segment yaşa bağlı'
Türkiye'de küçük sınıftaki araçları 1007 için pazar araştırması yaptıklarını ifade eden Dominique Hanotaux, eğilimin aile kullanımına uygun HB ve sedan otomobiller yönünde olduğunu söyledi. Batı Avrupa'da 50 yaş ve üzerinin küçük otomobiller aldığını belirten Hanotaux, "Türkiye'de sistem bunun tam tersi. Burada yaş ilerledikçe ve maddi durum düzeldikçe otomobiller de büyüyor. Türkiye'de 50 yaş ve üzeri, orta ve üst sınıf olan M1 ve M2'ye ilgi gösteriyor" diyor. Hanotaux, bunun için Türk pazarına 1007'yi getirmediklerini belirtiyor.