Peugeot, Türkiye'de üretimden vazgeçmedi, krizde nadasa bıraktı

Peugeot, Türkiye'de üretimden vazgeçmedi, krizde nadasa bıraktı
Peugeot, Türkiye'de üretimden vazgeçmedi, krizde nadasa bıraktı

Markanın yeni spor otomobili RCZ?yi tanıtan PSAMarkalar Direktörü ve BaşkanıJean Marc Gales, ?Türkiye yatırım ekonomisi değerlendirme dosyası içerisinde yer almaya devam ediyor? diye konuştu.

Sanayi Bakanı Ergün'ün 'Peugeot Türkiye'de yatırımdan vazgeçmedi' sözünü Peugeot Başkanı Gales de doğruladı. Gales, 'Yakında Türkiye'ye bir sedan ithal edeceğiz. Üretim için de bir yılda karar verip üç yılda satışa sunarız' dedi
Haber: İLKER PEHLİVAN / Arşivi

FRANKFURT - İki yıldır merakla beklenen Peugeot’nun Türkiye’de kompakt sınıfta bir sedan üretme planı devam ediyor.
Önceki gün Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün’ün Frankfurt’ta, “Peugeot yatırımdan vazgeçmedi, piyasanın düzelmesini bekliyor” sözünü PSA Grubu Markalar Direktörü ve Peugeot Başkanı Jean Marc Gales da destekledi. Gales, ilk etapta Türkiye’de olmadıkları C sedan sınıfında bir modeli satışa sunacaklarını belirterek, “Avrupa’da özellikle Türkiye ve İspanya pazarlarına ayrıca Rusya, Çin, Brezilya ve hatta İran pazarlarına talep olacak aracın üretim kararını 2010’da alacağız” dedi. 

Önce ithal edilecek
Jean Marc Gales, Frankfurt Otomobil Fuarı’nda Türk gazetecilerle bir araya gelip soruları yanıtladı. Kendileri için Türkiye’nin çok önemli bir pazar olduğunu söyleyen Gales, “Peugeot’nun stratejik gelişiminde Türkiye önemli bir rol oynuyor. Türkiye’de Peugeot’nun pazar payının son dönemde arttığını gözlemliyoruz. Büyüme doğrultusunda ilerlemeye devam ediyoruz” diye konuştu. 

Sedan model eksiği var
Gales, Peugeot’nun Doğu Avrupa ve Türkiye pazarlarında sedan model eksikliği ve üretimi konusunda şunları söyledi: “Peugeot ürün gamında bir sedan araç üretimini planlıyoruz. Bu sadece Türkiye pazarına özgü değil, dünya pazarlarına yönelik bir model olacak. 3-4 yıl içerisinde yepyeni bir araç sunacağız. Bu arada Türkiye pazarının sedan otomobil talebinin farkındayız, ilk etapta bu talebi en hızlı şekilde karşılamak, kısa vadeli bir çözüm üretmek üzere Peugeot Türkiye Genel Müdürü Jean Pierre Vieux ile önümüzdeki yıl sedan tipi bir modeli Türkiye’ye ithal etmek üzere çalışıyoruz. Böylece yeni otomobil gelene kadar bir çözüm bulacağız. Türkiye ve İspanya pazarı için sedan modeller özellikle büyük önem taşıyor.”
Gales’in verdiği bilgiye göre Peugeot Türkiye’deki sedan araç talebine kısa vadeli çözüm için Çin ya da Latin Amerika’daki sedan modellerinden veya potansiyel projelerinden ithal etmeyi planlıyor.

‘Araç çok güçlü olacak’
Geçtiğimiz yıl Cenevre Otomobil Fuarı’nda ayçöreği şeklinde bir bölge için sedan araç üretimi projesinden bahsedildiğini hatırlatan Gales, projenin kesinlikle iptal edilmediğini belirtti.
Gales, Rusya’dan Afrika’ya ‘croissant’ (ayçöreği) şeklinde belirlenen bölge dahil Çin’i de kapsayacak pazarlara yönelik sedan araç üretimi ile ilgili üretim merkezine henüz karar verilmediğini ifade ederek, “Önümüzdeki yıl bu konuda bir karar aşamasına geleceğiz. Birden fazla üretim merkezi olabilir, önümüzdeki yıl karar verilecek. Birkaç tane aday ülke var. Bu araç gerçekten çok güçlü ve dünya pazarlarına yönelik bir araç olacak. Avrupa’da özellikle Türkiye ve İspanya pazarlarına ve de ayrıca Rusya, Çin, Brezilya ve hatta İran pazarlarına talep olacak, aracın üretim kararını 2010’da alacağız. Büyük yükseliş yaşanan bu pazarlara ihtiyaç duyulan modelleri sunacağız. Bu üç yıllık bir süreç” dedi.
Gales, söz konusu üç yıllık süreç dahilinde üretilecek modelin ve tanımının kararı alındıktan sonra, 12 aylık bir süreç içerisinde üretim yapılacak yere karar verileceğini vurguladı.

‘Hükümetle ortak noktayı buluruz’
Teşviklerin yatırım kararında önemli bir yer tutacağını vurgulayan Jean Marc Gales, “Tabii ki hükümetle bulunduğumuz ülkede müzakereler sonucunda bir ortak nokta bulmaya çalışacağız. Sonuç olarak bu dosyayı tekrar ele alacağımız zaman her iki tarafın da karşılıklı çıkarlarını dikkate alarak görüşmelerimizi sürdüreceğiz” dedi.
Gales, proje ile ilgili altı ay önce söylenen her şeyin aynı olduğunu, 12 ay içinde üretim yeri ile ilgili kararın açıklanacağını açıkladı. Gales, “Kriz bu projeyi nadasa, beklemeye bıraktı. Türkiye, pazar itibarıyla grup vizyonunda çok önemli bir yere sahip. Potansiyeli olan ve gelişen bir pazar. Türkiye yatırım ekonomisi değerlendirme dosyası içerisinde yer almaya devam ediyor” diye konuştu.

2010’da elektrikli modeli gelecek
Peugeot Başkanı Jean Marc Gales, geleceğin otomobillerinin sadece yüzde 5’inin elektrikli olacağını söyledi. Gales, “Size şöyle bir öngörü vereyim. 2020 yılında satılan otomobillerin yüzde 5’i elektrikli, yüzde 95’i de termik, klasik ya da hibrid modeller olacak. Bizim geleceğe yönelik stratejimiz üç temel direğe dayanıyor” dedi.
Termik yani içten yanmalı motorların gücünü artırmak için yapılacak çok şey olduğunu anlatan Gales, Peugeot’nun bu alanda en iyi konumda bulunduğunu anlattı. Gales, kendileri için dört çekerde hibridin ön planda olduğunu, yakıt tüketimini de yüzde 35 azalttığını vurguladı.
Fuarda tanıtılan BB1 modelinin tarihi bir önemi olduğunu anlatan Jean Marc Gales, “Çünkü Peugeot’nun ilk otomobillerinden biri BB’ydi. BB1 üzerinde altı aylık bir fizibilite çalışması yapacağız. Ekonomik bir şekilde projeyi kotarabilirsek iki yıl içinde pazara sunmayı planlıyoruz. 2.5 m uzunluğa sahip bu araç dünyanın dört kişilik en küçük aracı” diye konuştu. Peugeot 2011’de bir hibrid dizel aracı pazara sunmayı planlıyor. Bunun öncesinde ise 2010 yılında elektrikli bir Peugeot modelinin satışı için çalışılıyor.