Peugeot yatırımdan vazgeçmedi 308 Sedan Türkiye'de üretilebilir

Peugeot yatırımdan vazgeçmedi 308 Sedan Türkiye'de üretilebilir
Peugeot yatırımdan vazgeçmedi 308 Sedan Türkiye'de üretilebilir

Gilles Boussac, bundan sonra trendin dört çeker görünümlü iki çeker araçlar olacağını söyledi. Peugeot 3008 modeliyle SUV müşterilerini hedefliyor.

Peugeot'nun Ürün Planlama Direktörü Gilles Boussac, 'Krize rağmen bazı planlardan vazgeçtik bazılarını daha da hızlandırdık' dedi. Boussac, 308 Sedan ya da aynı sınıftaki başka bir aracın Türkiye'de üretilebileceğini söyledi. Peugeot, yeni araçla hiç bulunmadığı kompakt sedan sınıfına girecek
Haber: İLKER PEHLİVAN / Arşivi

DUBROVNİK - Geçen yıl otomotivde en çok konuşulan konulardan biri olan PSA Peugeot-Citroen’in otomobil yatırımında süreç devam ediyor. Türkiye’yi yakından ilgilendiren konu Fransız otomotiv devinin masasında duruyor. Peugeot, sedan otomobil üretiminde bu yıl son kararını verecek. Peugeot’nun Ürün Planlama Direktörü Gilles Boussac, “Dünyadaki krize rağmen bazı planları değiştirmedik. Yeni bir sedan otomobil üretilmesi de bunlardan biri” dedi. Boussac, 308 Sedan ya da aynı sınıftaki bir başka aracın Türkiye’de üretilebileceğini söyledi.
Peugeot’nun CEO’su Philippe Colin de, “Türkiye’de yatırım için fizibilite çalışmalarımız krize rağmen sürüyor” demişti. Peugeot son iki yıldır Türkiye’ye yönelik bir üretim yatırımı düşünüyor. Krizden güçlenerek çıkan Peugeot bazı planlarından vazgeçerken bazılarını sürdürme kararı aldı. Şirket, Türkiye’ye ilişkin yatırım projesini de krize rağmen sürdürüyor. 

Kompakt sedana girecek
Neredeyse tüm sınıflarda otomobil üreten Peugeot bu otomobille 308’in Sedan versiyonu olacak yeni araçla olmadığı bir sınıfa, kompakt sedan sınıfına girecek. 3008 modelinin dünya lansmanında sorularımızı yanıtlayan Gilles Boussac da Türkiye ‘de yatırım için olumlu cevaplar verdi.
Boussac şöyle konuştu; “308 platformunda bir sedanımız olacak. M1 dediğimiz (orta) segmentte bulunacak. Bir çok kıtada olacak, 2009’da bundan söz etmeye başlayacağız. Kriz bizim bazı projelerimizi geciktirmiş olabilir ama başka projelerimizi hızlandırdı. Bizi üretim kapasitemizi takip etmeye zorluyor. Bizim açımızdan tehlike, çalışmayan atıl konumda işçiler, stoklar ve bayilerde olan stoklardır. Biz geleceği, uzun vadeli, korumak kolay değil. Çünkü kriz kârları çok azalttı. PSA Grubu, krize rağmen yeni yatırım ve Ar-Ge paylarını sürdürüyor. 10 gün önce yaptığımız yönetim kurulu toplantısında da bu teyit edildi. Krizden çıkışı da hazırlamalıyız, bunun için yeni ürün ve teknoloji lazım.”
Türkiye’ye ilişkin uzun vadeli strateji benimseyen Peugeot, Türkiye’nin hem stratejik bir konumda olduğunu hem de üretim ve tedarik açısından başarılı durumda olduğunu düşünüyor. 

İsimlerde sürpriz olabilir
Boussac, Peugeot’nun geleceğiyle ilgili soruları da yanıtladı. Şimdiye kadar hep rakamlarla ilerleyen Peugeot isimlerinde bundan sonra isimler de kullanılıyor. Ticari araçlarda Bipper’i kullanan ve 4007 ile isimde iki sıfır kullanmaya başlayan Peugeot’da bundan sonra da ismin ortasında bir ‘0’ olacak. Boussac, ‘Rakamlar biterse ne olacak’ sorusu üzerine, “Bu konuda çözüm arıyoruz. Sürprizler olabilir” dedi.
Krizin aslında zihniyeti çok değiştirmediğini anlatan Boussac, “Birçok ülkede daha az yakıt tüketimi için vergi kolaylıkları sağlandı. Bu bir anlamda piyasayı değiştirdi. Daha az tüketen araçlara doğru eğilim oldu. Mesela Fransa’da pazar 120 gr ve altı CO2 salınımı olan araçlara yöneldi. Bir de hurda teşviği var. Küçük araçlar çok daha fazla olumlu etkilendi. Çok tüketen büyük araçlar pay kaybetti, kazananlar az tüketen küçük araçlar oldu” diye konuştu.
Türkiye’deki pazar payını artırmayı sürdüren Peugeot, bu yıl mart ayında yüzde 6.2 oranında pazar payı elde etti.
Peugeot, 2008 yılının mart ayında gerçekleştiği satış rakamından yüzde 74 daha fazla şatış rakamı elde etti ve marka pazar payını 2.6 puan artırarak toplamda iki basamak daha yukarı çıktı.

SUV’lerin yerine Crossover’lar geçecek
Peugeot Ürün Planlama Direktörü Gilles Boussac, yüksek kullanım maliyeti ve çevreyi kirlettikleri için kötü imaja sahip SUV sahiplerinin daha küçük olan Crossover’lara geçtiğini söyledi. 3008 modelinin büyük ilgi gördüğünü belirten Boussac, “3008 hem yüksek bir araç hem de tasarruflu. Bir çok ülkede SUV satışları gerilerken 3008 ve Nissan Qashqai’nin de bulunduğu kompakt Crossover sınıfı büyüyor” dedi. 

‘Dört çeker kullanılmıyor’
Boussac, bundan sonra sektörde eğilimin dört çeker görünümlü iki çekerlere yönelik olacağını vurguladı. SUV’lerdeki dört çeker özelliğinin çok büyük oranda kullanılmadığını anlatan Boussac, “Kompakt Crossover’larda giderek iki çeker tercih edilmeye başlandı. Kadınlar Crossover’ları çok seviyor ve kendini daha güvende hissediyor” diye konuştu.
Peugeot’nun yeni crossover modeli 3008, çok sayıda modelin kesişme noktasında yer alıyor. SUV, MPV ve hatchback otomobillerin bir karışımı gibi. Haziran ayı sonunda Türkiye pazarına sunulması planlanan Peugeot 3008’in 1.6 benzinli ve 1.6 ile 2.0 litrelik HDi dizel motor seçenekleri olacak.
Önden çekişli olan araçtaki sistemde sürücünün, standard, kar, arazi (çamur/ toprak/ ıslak zemin), kum ve ESP off olmak üzere beş farklı moda göre ayar yapabilmesini sağlayan bir ayar düğmesi bulunuyor. Dünyada ilk olarak 3008’de kullanılan bir çekiş kontrol sistemi sayesinde, hafif arazi koşullarında 4 tekerlekten çekiş sistemine gerek kalmıyor.

Uçak ekranı gibi
Araçta pazarda ilk oluşturan bir çok teknolojik özellik bulunuyor. Hıza göre iki araç arasındaki güvenlik mesafesine uyulması konusunda uyarıda bulunan mesafe alarmı, uçaklarda kullanılan ve 3008’e uyarlanan head up ekranı, elektrikli otomatik park freni ve rampada kalkış yardım sistemi bulunuyor. Head up display denilen teknoloji yol bilgisayarı bilgilerini direksiyonun ilerisindeki şeffaf bir yüzeye yansıtıyor. Böylece sürücü aşağıdaki göstergelere bakmıyor. Sistem ilk kez savaş uçaklarında kullanılmış daha lüks otomobillerde uygulanmaya başlanmıştı.