Philips Türkiye'de hız yapıyor

Philips Türkiye ve Ortadoğu Üst Yöneticisi Fridus Vest, ekonominin öngörüldüğü şekilde gelişmesi halinde, bu yıl yüzde 10-15 arasında bir büyüme hedeflediklerini açıkladı.

İSTANBUL - Philips Türkiye ve Ortadoğu Üst Yöneticisi Fridus Vest, ekonominin öngörüldüğü şekilde gelişmesi halinde, bu yıl yüzde 10-15 arasında bir büyüme hedeflediklerini açıkladı. Fridus Vest, Philips'in global satışlarının geçen yıl yüzde 4 büyüyerek 30,4 milyar avro, net kârın da 2.9 milyar avro düzeyinde gerçekleştiğini söyledi. 2005 yılında Ar-Ge harcamalarının cironun yüzde 8'ine denk gelen 2.5 milyar avro olarak gerçekleştiğini belirten Vest, Hollanda, İngiltere, Almanya, Çin ve ABD'de bulunan laboratuarların yeni ürün ve çözümler üzerinde çalıştığına değindi.
Hedef yüzde 15 büyüme
Vest, 75. yılını kutladıkları Temmuz 2005'te Philips Türkiye'nin yüzde 20 büyüyeceğini öngördüklerini hatırlatarak, geçen yıl 2004 yılına göre yüzde 26 büyüdüklerini, kârın ise iki kattan fazla artarak 400 milyon avro civarında olduğunu söyledi. Philips'in global olarak bu yıl yüzde 4-5 oranında büyüme beklentisi olduğunu ifade eden Vest, "Türkiye ekonomisi eğer öngörüldüğü şekilde gelişirse 2006 yılında yüzde 10-15 arasında büyümeyi hedefliyoruz. Philips Türkiye şu anda Avrupa'da en hızlı büyüyen şirketlerden biri ve bunu önümüzdeki yıllarda da bu şekilde sürdürmeyi hedefliyoruz" dedi.
Fridus Vest, sağlık ürünleri pazarına daha fazla odaklanacaklarını, bu alandaki iş hacmini dünyada 6 milyardan 10 milyar avroya çıkarmayı planladıklarını belirtti.
Türkiye'de üretim tesisi yatırımı yapmayı düşünmediklerini ifade eden Fridus Vest, "Zaten üretimimizi Batı Avrupa'dan Asya'ya kaydırmış durumdayız" diye konuştu. Fridus Vest, aydınlatma armatür faaliyetleri için Gebze'de yaptıkları fabrika yatırımına değinerek, bu fabrikadaki aydınlatma armatürlerini dünyanın bazı ülkelerine de ihraç ettiklerini söyledi.
Vestel ile anlaşma
Fridus Vest, kişisel bakım ürünlerinin dağıtımı için Vestel'le yeni bir kurumsal anlaşma yapacaklarını belirterek, Formula 1 yarışlarında da sponsor firmalardan biri olacaklarını vurguladı. Türkiye, Philips'in kendi ürün gruplarında yüzde 33'le en çok büyüyen ülke. Elektronikte ise yüzde 45'le lider.