Pick-up'ların gizli müşterisi kadınlar

Pick-up'ların gizli müşterisi kadınlar
Pick-up'ların gizli müşterisi kadınlar

10 yıllık Ford Ranger yenilendi. Yeni Ranger?a 3 litrelik yeni bir motor daha eklendi.

Yeni Ford Ranger bu yıl liderliği hedefliyor. Ford, pick-up geliştirirken yüzde 20-30 kadın müşterileri hedefliyor. Ford Otosan Genel Müdür Başyardımcısı Otay da, 'Ruhsatlar erkekler üstünekadın kullanıcısı çok var' diyor
Haber: İLKER PEHLİVAN / Arşivi

İSTANBUL - Son yıllarda trafikte daha çok görünmeye başlanan, şehir içinde plazalar arasında bile kullanılan pick-up satışları hızla artıyor. Türkiye’de hafif ticariler arasında yüzde 10’luk paya sahip pick-up’lar vergi avantajları ve cip benzeri konforuyla hafif ticaride en hızlı büyüyen alt segment.
Kendilerini 4x4’lerde daha çok güvende hisseden kadınlar da artık pick-up’ları tercih ediyor. Ford’un başarılı pick-up’ı Yeni Ford Ranger’ın tanıtımında konuşan Ford Otosan Genel Müdür Başyardımcısı Nuri Otay, ruhsatlarda görünmese de kadınların kullanıcılar arasında büyük yer tuttuğunu söyledi.

‘Her bayide var’
“10 yıldır Ranger satıyoruz ilk zamanlar 10-15 bayii satardı. Bunların yüzde 80’i Ege ve Akdeniz şehirlerinde olurdu” diyen Otay, şimdi her ildeki bayilerde bir-iki adet Ranger olduğunu anlattı. Yeni Ford Ranger’ın Uzakdoğu, ABD ve Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrupa bölgesi için üretildiğini belirten Nuri Otay, “Geliştirme merkezinde üç kıta için yapılan çalışmalarda yüzde 20-30 bayanlar hedefleniyor. Türkiye’de bu oran olmasa bile hızla artıyor. Bununla ilgili bir araştırma yapılmasa da ruhsatlar erkeklerin üstüne ama trafikte oldukça çok sayıda kadını pick-up kullanırken görüyoruz” dedi.
Ford’un ticari araç pazarındaki gücünü hafif sınıf ticari araçlardaki Transit ve Tranit Connect satışlarından aldığını vurgulayan Otay, “Ticari araç segmentinde yıllardır açık ara lideriz, pazar payımız yıllardır yüzde 30’un üstünde. Ranger da segmetinin lideri konumuna geldi. Türkiye’de geçtiğimiz 10 yıl içinde 18 bin adet Ford Ranger satışı gerçekleşti” ifadesini kullandı. 

Ranger pazar lideri
Ford Otosan Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Aykut Özüner ise geçen yıl üçüncü sırada oldukları segmentte bu yılın ilk yarısında lider olduklarını söyledi. Özüner, “Bu yıl 2 bin Ranger satacağız. Bunların yarısı yeni Ranger olacak” diyor. Özüner, müşteri kitlesinin de değiştiğini, çiftçilerden çok adrenalin isteyen, doğaya çıkan sportif ve 35-40 yaş arası kitlenin ilgisini çektiğini belirtiyor. Özüner’in verdiği bilgiye göre satılan pick-up’ların yüzde 35’i 4x4 özelliğine sahip.
Bu segmentteki müşteri profilinin 2004’ten bu yana değişmeye başladığını vurgulayan Aykut Özüner, “Eskiden bu araçlar sadece ihalelerde ve devlet satışlarında yer alan, filo aracı olarak kabul ediliyordu. Ama son yıllarda araçların donanımlarında binek araç konfor ve tasarım özelliklerinin artmasıyla kişisel amaçlı kullanım da başladı” dedi.

Vergisi çok düşük
4x4 ciplerle aynı konfor özelliklerini taşıyan pick-up’larda vergi avantajı da çok büyük. Ruhsatında ‘kamyonet’ yazan pick-up’lar 1-6 yaş arasında ve toplam 1501-3500 kg ağırlık kategorisinde yılda 851 lira vergi ödüyor. Aynı rakam 1-3 yaşında ve 2501-3000 cc motor hacmine sahip ciplerde yılda 3 bin 631 liraya kadar çıkıyor. 

‘Teşvik 2010’u düşürdü’
“Her teşvik bir sonraki yılın pazarından yiyor” diyen Ford Otosan Genel Müdür Başyardımcısı Nuri Otay, 2009’da en kötü 350 binlik pazar düşündüklerini, en iyi tahminlerinin ise 500 bin olduğunu söyledi. Rakam vermek için erken olduğunu vurgulayan Otay şöyle konuştu: “Şimdi 480-500 bin tahmin ediyoruz. 2010’da bu sayıları söylemek için çok erken. 2010 bugün bakılınca 400-420 binlik pazar gibi görünüyor. 2009 çok dengezsizdi. İlk üç ay şoktu ve neredeyse sıfırdı. İkinci üç ayda ÖTV indirimi ile pik yaptı. Üçüncü üç ay birez düşüp arttı, son çeyrek de iyi geçer diye düşünüyoruz.”

Eskisinden 900 lira daha pahalı
Ford’un 10 yıldır Türkiye’de sattığı Ford Ranger yeni haliyle pazara sunuldu. Ford’un diğer araçları gibi kinetik tasarım anlayışıyla üretilen Ranger’da 2.5 litrelik dizel motorun yanında 3 litrelik yeni bir motor daha getirildi.
Yeni Ford Ranger, 3 litrelik TDCi dizel motoruyla 156 beygir güç ve 380 Nm tork üretiyor. Araçta ayrıca otomatik şanzıman seçeneği de bulunuyor. Standart ve XLT modellerde ise 2.5 litre 143 beygir/330Nm tork ve otomatik şanzıman da sunuluyor.
Aracın dışında yeni bir ön ızgara tasarlanmış. Serinin en üst modeli Ford Ranger Wildtrak tavan rayları, sinyalli ayna, yeni tampon, yeni ön arka ve sis farları, storlu arka kapak, yeni yan basamaklar ve 18 inç jantlar var.
Daha önce siyah, beyaz ve gri olan renk seçeneğine beş renk daha katıldı. İç tasarım yenilendi ve 6’lı CD çalar, deri döşeme, multimetre, spor pedallar, deri direksiyon, mp3 soketi ve 12V priz uygulandı.
En yüksek çekme kapasitesi 3 tonla Ranger’da. 1175 kg ile n yüksek istihap haddi ve 1530 mm ile en uzun kargo alanı da Ranger’da bulunuyor.
Fiyatı ise 4x2 standart modelinde 37 bin 780 liradan başlarken en yüksek model olan 4x4 Wildtrak otomatik 55 bin 395 lira. Önceki modelle arasında 900 lira fark var.