Pimapen Rusya'daki ismini Ruslara soracak

Enka Grubu'nun PVC pencere sektörüne isim babalığı yapan jenerik markası Pimapen, güçlü olduğu Rus pazarında sektörün diğer birçok oyuncusu gibi 'yabancı isimli Türk markası' olup olmama ayrımına geldiklerini açıkladı.
Haber: ÇAĞRI BİLGİN / Arşivi

PRAG - Enka Grubu'nun PVC pencere sektörüne isim babalığı yapan jenerik markası Pimapen, güçlü olduğu Rus pazarında sektörün diğer birçok oyuncusu gibi 'yabancı isimli Türk markası' olup olmama ayrımına geldiklerini açıkladı. 2006 ihracat hedefi 17 milyon dolar olan ve 2005 yılı sonlarında en çok ihracat yaptıkları Rusya'da Enwin (Enka-Windows)Rus'u kuran Enka Grubu'na bağlı Pimaş'ın Genel Müdürü Oktay Alptekin, "Sektördeki diğer markalar isim olarak Türklükten kaçıyor. Biz mi kurtaracağız Türklüğü diyoruz. 13 yıldır Türk Pimapen markasıyla ihracat yapıyoruz. Mayısta Rusya bayilerimize Antalya'da Pimapen'de devam edelim mi diye soracağız" dedi.
Alptekin, Türk malı imajının kötüye çıktığını hatırlatarak şöyle konuştu: "Türkiye'de 55 PVC pencere üreticisi var. Hem iç hem dış piyasaya yabancı isimle mal satıyorlar. Tekstile Turquality kapsamında teşvik verildi. Kaçının markası Türkçe."
Rusya'da üretim kararı
Rusya ve Türkiye arasında çifte vergilendirme anlaşması olmadığı için önce Hollanda'da Enwin Systems'i kurduklarını, sonra Enwin Systems'in Rusya'da Enwin Rus'u kurduğunu hatırlatan Oktay Alptekin şunları söyledi: "Dünyanın en büyük PVC pazarı Rusya'da değiştirilecek milyarlarla pencere var. Pazardaki en büyük 10 üretici arasında yer alacağız. Orada yerli üretim güçlenmeye başladığı için biz de üretim kararı aldık. Şu anda Rusya'ya yılda 4 milyon dolarlık ihracat yapıyoruz. Üç yılda Rusya yatırımımız 10 milyon doları bulacak. Ciromuz da 20 milyon dolara çıkacak."
Alptekin, "Herkes Pimapen taktırdım diyor ama jenerik marka olaraken çok payı almıyoruz. Buna karşı Dr Pimapen'i konumlandırdık" dedi.
1.5 milyar dolarlık pazar
Oktay Alptekin Türk PVC pencere sektörüyle ilgili olarak şu değerlendirmeyi yaptı: "Sektörde 5 binin üzerinde pencere üreticisi oluştu. 80 bin kişi çalışıyor. Ailelerle bu 300 bin kişi. Toplam pencere pazarı profil, cam, üretim, montaj dahil 1.5 milyar dolar büyüklüğünde. Sektör son dört yılda her yıl yüzde 15 büyüdü. Sektörün dörtte üçü eski pencerelerin yenilenmesinden geliyor. Yeni konutların oranı dörtte bir."
Türkiye ikinci üretici
Türkiye'de üretilen PVC pencere profilerinin yüzde 20'sinin ihraç edildiğine dikkat çeken Alptekin şöyle konuştu: "Çin'i saymazsak üretimde Almanya bir, Türkiye iki numara. Kullanımda ise Türkiye birinci. Türkiye ciro açısından ilk beşe bile giremiyor. yaygınlık iyi ama ürün niteliği, özelliği ve kalite düşük. Bu fiyatlara yansıyor."
Alptekin, "Sektörde çok reklam yapılıyor ama devamlılık yoksa bunun getirisi olmaz" diye konuştu.