Plastkart'a Fransız ortak

Akıllı kart üreticisi Plastkart, kart üretiminde yüzde 30 pazar payı ile tüm dünyada lider durumda olan Fransız Gemplus ile ortak olmaya hazırlanıyor.

İSTANBUL - Akıllı kart üreticisi Plastkart, kart üretiminde yüzde 30 pazar payı ile tüm dünyada lider durumda olan Fransız Gemplus ile ortak olmaya hazırlanıyor. Şubat ayında Fransa'da yapılacak görüşme ile iki şirket arasındaki stratejik ortaklık organik ortaklığa dönüşecek. Gemplus ile gelinen noktanın açıklandığı toplantıda konuşan Plastkart Genel Müdürü Ali Yıldız, söz konusu ortaklıkla Plastkart'ın hem GSM sektörüne hem de Ortadoğu ve Türki cumhuriyetlere üretim yapan bir üs haline geleceğini söyledi.
AB'den müzakere tarihi alınmasından sonra yabancı şirketlerin Türkiye'ye ilgisinin arttığını dile getiren Yıldız, Gemplus ile yapılacak ortaklıkta da tarih alınmasının büyük etkisi olduğunu belirtti. Ortaklık payını açıklamayan Ali Yıldız, şöyle konuştu:
Kapasite üç kat artacak
"Şu an bölgemizde 50 milyon kart üretim kapasitesiyle ilk sıradayız. Bu yıl kapasitemizi 150 milyona çıkaracağız. Siparişler üzerinden hareketle bu yıl 2004 cirosunu 2.5 katına çıkartmayı umuyoruz. 2005 akıllı kart pazarının ve Plastkart'ın altın yılı olacak."
"Gemplus'la bölge ülkelere GSM akıllı kart üretimi konusunda anlaşma yapma arifesindeyiz" diye konuşan Yıldız, 8-15 Şubat'ta Fransa'da anlaşmanın sonuçlanabileceğini açıkladı. Yıldız, ortaklığın sebebini ise şöyle açıkladı: "17 Aralık sonrası oluşan rüzgâr bu sektörde de meyvelerini vermeye başladı. Yapılacak yatırımlar her iki şirketin sermayesinden karşılanacak. Gemplus'un ortaklıktaki payı ise sembolik olmayacak."
Soruları da yanıtlayan Yıldız, Gemplus ile ortaklığın hisse satışı şeklinde olmayacağını ifade ederek, "Ortaklık yüzde 5-10 gibi düşük oranda değil, ciddi oranlarda gerçekleşecek. Katılım, direkt katılım şeklinde olacak. Ortaklık yatırım, sermaye artırımı, yönetime katılım ve temsil noktalarında gerçekleşecek" diye konuştu.
'Türkiye ikinci pazar'
Toplantıda konuşan Gemplus Türkiye Genel Müdürü Tolga Çetin, Gemplus'un Türkiye pazarına çok önem verdiğini söyledi. Türkiye'nin GSM ve bankacılıkta kullanılan akıllı kart adedinde İngiltere'den sonra ikinci sırada olduğunu aktaran Çetin, bunun nedenini Türkiye'nin yüksek nüfus ve buna bağlı potansiyeline bağladı.
Anlaşmadan sonra stratejik ortaklığın organik ortaklığa dönüşeceğini açıklayan Çetin şöyle devam etti: "Plastkart gibi bir firma varken Türkiye'de yeni bir fabrika kurmak bize akıllıca gelmedi. Ortaklığı organik bir ortaklık haline getirmek istedik. Lojistik olarak bu ülkeden hareket etmek çok büyük avantaj sağlayacak. Plastkart ile sadece Türkiye'ye değil Ortadoğu ülkeleri ve Türki cumhuriyetlere de üretim yapılacak."
Türkiye'nin tek başına bile çok büyük bir pazar olduğunu aktaran Çetin, bölgedeki diğer ülkelere yapılacak ihracatla cironun şu anki cironun 10 katına çıkabileceğini vurguladı. Çetin ortaklık oranını açıklamanın Nasdaq ve Euronext'te işlem gören Gemplus için zararlı olabileceğini kaydetti.
2005'te pazar büyüyecek
Plastkart Genel Müdürü Ali Yıldız, 2005-2006 yıllarında telefon kartlarından dolayı Türk Telekom'da 20-25 milyon avroluk ve 100 milyon adetlik ihtiyaç doğacağının tahmin edildiğini ifade etti.
Yıldız, aynı dönemde bankacılık alanında 60-100 milyon avro arasında 70 milyon adetlik kredi ve ATM kartı, GSM sektöründe 30- 40 milyon avroluk 15 milyon adetlik, diğer akıllı kart projeleri için 30-40 milyon avro büyüklüğünde 10 milyon adetlik ve kimlik kartı projeleri için de 250 milyon ile 1 milyar avro arasında bir ihtiyaç doğacağını öngördüklerini vurguladı. Yıldız, Gemplus'ın Umman, Birleşik Arap Emirlikleri ve Suudi Arabistan gibi Müslüman ülkelerde kimlik kartı ihalesi aldıklarını ve bu ihalelerin toplam tutarının 500 milyon avro civarında olduğunu açıkladı.