Prada en son kaça olur?

Prada en son kaça olur?
Prada en son kaça olur?
Sosyete pazarlarını artık Mango, Zara, H&M gibi orta kesime hitap eden markalar bile kesmiyor. Tezgâhlar, dünyaca ünlü modacıların tasarımlarıyla dolu.
Haber: SİBEL CİNGİ / Arşivi

Pazar çantalarında artık domates, biber, elma, patlıcan yok... Burberry ceket, Prada çanta, Beymen gömlek, Lacoste triko, Louis Vouitton ayakkabı var. Sosyete pazarlarını artık Mango, Zara gibi orta kesime hitap eden markalar bile kesmiyor. Dünyaca ünlü modacıların tasarımları boy boy tezgâhlarda.
Öyle ki daha mağaza raflarına bile çıkmadan yeni sezon pazar tezgâhlarına düşüyor. 350 liraya Prada mont satılıyor.
Peki sadece fiyatıyla değil kalitesiyle de şaşırtan bu ürünler orijinal mi çakma mı? Cesur esnafa göre orijinal... Ünlü markaların Hindistan, Pakistan ve Çin gibi ülkelerdeki fabrikalarından el altından alıyorlar.
Taklit ürün cezasından korkan esnafa göre ise ‘birebir’...
Değişimi görmek için İstanbul ’un yenisiyle eskisiyle sosyete pazarlarının tozunu attım. İşte 150 TL’ye tepeden tırnağa marka giyinmenin yolu.

Yeşilköy pazarında bir tezgâhta karşıma çıkan Prada kaban ‘yok artık’ dedirtiyor. Esnafın orijinal dediği kabanın fiyatı ilginç, 350 TL.

Evim evim güzel evim için! 
Emsan tencere: 25 TL
Seramik tava: 35 TL.
Yatak örtüsü: 90-160 TL
Altılı çelik çatal: 6-9 TL

Yeşilköy esnafı teknolojiyi bile pazara taşımış durumda. Kadınlar için tüy giderici aletin tanıtımı tezgâha kurulan LCD televizyonla yapılıyor.

Beymen 3’lü çorap: 5 TL
Tommy Hilfiger külotlu çorap: 3 TL
Prada çanta: 40 TL
D&G ayakkabı: 40 TL
New Balance ayakkabı: 40 TL
Loui Vouitton ayakkabı: 40 TL
Koton elbise: 35 TL
Koton gömlek: 20 TL
Wenice her bir ürünü: 7,5 TL
Lacoste triko: 30 TL
Zara Kids pantolon: 30 TL


LCD’yi kapat, üç boyutlu halıyı izle 
Pazarlar sosyetik olunca çığırtkanlık da tarih olmuş. “Gel abla gel” bağrışları yerine esnaf daha esprili bir üslupla müşterisini ikna çabasında. Kaçan müşteriyi geri döndürmek için “Hanımefendi bir dakikanızı ayırır mısınız? Bir teklifim daha olacak” cümlelerinin yanı sıra ürünleri övmek için kullanılan ifadeler bile çok farklı. Bana halı satmayı kafasına koyan esnaf, “Bu halı üç boyutlu. LCD’yi kapat, bunu izle” diyor.

AKLINIZDA BULUNSUN
Her üç pazarda sabah siftahı esnaf için çok önemli. Sabah siftahı için peşinizden ayrılmayarak neredeyse yarı yarıya indirim yapan esnafın öğleden sonra cömertliğinden eser kalmıyor. Birçok tezgâhta kredi kartı geçiyor. Ancak yüzde 3 komisyon uygulanıyor.

HARCAMANIN SINIRI YOK
120 bin TL’ye Titanic’e dalıyorlar 
Titanic su altında bile para basıyor... Akbank hayata geçirdiği Hayal Dükkânı’nda dünyanın en ünlü batığı Titanic’e tur satıyor. Kuzey Atlantik’te 12 bin 500 feet derine inerek Rus MIR denizaltısıyla karanlık sulardaki enkazı keşfetmenin bedeli ise 120 bin TL. İnanması güç ama giden var. Geziyi düzenleyen tur firması Deep Ocean Expeditions, en az 80 kişinin bu yolculuğa katılacağını söylüyor. En son tur 2005’te düzenlenmişti.

EN SON NE ALDI?
Yiğit Özşener’in başucunda Piraye’ye Mektuplar var 

Ezel’in Cengiz’i, Son dizisinin ise Selim’i Yiğit Özşener, son çıkan kitapları yakından takip ediyor. En son ise Yapı Kredi Yayınları’nın Nâzım Hikmet’in eşi Piraye’ye gönderdiği tam 581 mektubu, Piraye’ye Mektuplar adı altında topladığı kitabı aldı. Memet Fuat’ın hazırladığı kitap, zarfları ile çoğaltılmış 26 mektubun içinde bulunduğu bir kutuyla birlikte satışa sunuluyor. 1000 adet basılan kitabın fiyatı: 175 TL.

PAZAR TOP 5
Aksesuvar olarak son dönemde evlerin başköşesini kapan nar bibloları listede ilk sırada. Camdan, kapaklı, boncuklu, lale figürlüsü, üçlü setleri, ne ararsan var. Fiyatları 2.5 TL’den başlıyor, 7.5-10 diye gidiyor.
Ateşe dayanıklı cam çaydanlıklar ve tencereler pazarcıların favorisi. Cam çaydanlık 20, tencereler ise 25 lira. Ünlü markaların tek kalmış çaydanlıkları da kadınların en çok rağbet gösterdiği ürünlerin başında geliyor.
Çakma parfümler... Bir dönem açık olarak çokça karşımıza çıkan parfümlerin yerini artık ünlü markaların birebir kopyaları, hem de özel kutulu ürünler almış. Orijinali 250 TL olan 100 ml. bir parfüm pazar tezgâhında 30 TL.
Türk malı ayakkabılar. Çin ayapımı ayakkabıların zararlarına ilişkin uyarılardan pazarlarda nasibini almış. Pazardaki birçok ürün Çin malıyken, ayakkabılarda Türk malı ibaresine vurgu yapılıyor.
Her üç pazar da Anway’in, Tumpware’ın ve Avon’un sanki mağazası gibi. Ev kadınları satış üyesi oldukları markaların ürünleri için tezgâh açıyor.

PAZARTÜRK 
Yeni sezon önce burada açılıyor 
Sabah 8.00... İlk durak İstanbul’un sosyete pazarlarının başında gelen Bahçeşehir’deki Pazartürk... Salı ve cumartesi günleri kurulan Pazartürk tam bir marka cenneti. ‘Lüks ve markalı giyimin ucuz adresi’ unvanını sonuna kadar hak ediyor. Pazara adım attığınız anda hitap ettiği kesimi, tarzları anlıyorsunuz. Gençlerin ve ruhu genç olanların pazarı da denilebilir Pazartürk için.
Mango, Zara, Gap, Lacoste, Tommy Hilfiger, Armani, Top Shop, Us Polo pazardaki popüler markalardan sadace birkaçı. Tezgâhları iyice karıştırırsanız kalitesi ile şaşırtan, fiyatı ile sevindiren onlarca ürün bulmak çok kolay.
Çünkü esnafı son trendleri yakından takip ediyor. Cumhurbaşkanı Gül’ün eşi Hayrünisa Hanım’ın çantasından, Deniz Akkaya’nın ince gösteren elbisesinden haberdarlar. O hafta ne konuşuluyorsa tezgâhta... ‘Yeni sezon mağazalardan önce burada açılıyor’ desek hiç de abartı olmaz. Zara’nın yeni sezon gömlekleri 30, çocuk pantolonları 30 lira... Mango’nun ceketleri 50, Lacoste’un trikoları 30 liraya çantada keklik... Aklınıza gelen her türlü markalı eşofman altları ve swet’ler ise 20’şer lira. Sadece kılık kıyafette değil züccaciyede de marka konuşuyor. Emsan’ın tencereleri, Bernardo’nun yemek takımları, Paşabahçe’nin ürünleri... 5-25-30 liralık fiyatlarıyla ‘beni al’ diyor.

BAŞAKPAZAR

Bebelere bile Burberry trençkot 

Başakşehir’de pazar ve perşembe günleri açılan çiçeği burnunda Başakpazar alışveriş merkezi havası ile şaşırtıyor.
Başakşehir Belediyesi’nin geçen aylarda ‘beş yıldızlı’ pazar iddiasıyla açtığı Başakpazar, kapalı otoparkı, asansörleri, eğlence parkı, restoranları ve soyunma kabinleri ile dev bir kompleks. Bahçeşehir esnafı burada da karşınıza çıkıyor. Ama ağırlıklı olarak muhafazakar kesimin yaşadığı Başakşehir’de tezgâhındaki ürünler biraz daha farklı.
Burada süslü, trendy tekstil ürünlerinden çok yine ünlü markaların uzun gömlekleri, eşarpları, hırkaları dikkat çekiyor.
Fiyatlara gelince... Ünlü markaların birebir taklit eşofman altları 10 ile 20 liraya, hırkalar 30 liraya satılıyor.
Pazarın en favori markaları ise tabiiki Burberry ile Louis Vuitton... 150 liraya tepeden tırnağa yürüyen bir Burberry mağazası olunabiliyor. 40 liraya cep telefonunuzu bile Louis Vuitton giydirebilirsiniz!
Çocuklar için satılan trençkotlar bile Burberry ve Louis Vuitton. Bir yaşındaki bebeler için de Burberry trençkotlar satılıyor. Kalitesiyle şaşırtan trençkotların fiyatı ise 20 liradan başlıyor.
Başakpazar’da tekstilden çok ev eşyası ve aksesuvarı ağır basıyor. Pazar açılalı kısa bir süre olmasına rağmen tencere, tava, örtü gibi çeyiz alışverinin adresi haline gelmiş. Pazarda en büyük kapışma ise tanesi 3 liradan kuru çiçek dalları, narlar, seramik çaydanlıklar ve çakma Prada çantalar için yapılıyor.

YEŞİLKÖY

Orijinal lisanslı ürünler 7.5 lira 

Sosyete pazarlarının en eskisi Yeşilköy’de. Yeşilköy pazarında 12 sokak ve binin üzerinde tezgâh var.
Eğer pazarlara alışıksanız işiniz kolay. Ama ilk defa gidiyorsanız sudan çıkmış balık misali tezgâhlar arasında kaybolabilirsiniz. İyi bir göze sahipseniz markalı ve kaliteli ürünlerin o kargaşada bile çekim gücüne kapılabilirsiniz. Pazarda Koton, Zara, Wenice, GAP, Lacoste gibi sadece bir markanın ürünlerinin satıldığı tezgâhlar dikkat çekiyor. Ürünlerin mağazalardaki fiyat etiketleri bile üstünde. Örneğin Koton mağazalarında 99 lira olan elbise tezgâhta 20 lira. Zara’nın gömlekleri ise 20. Çocuk markası Wenice’in tüm ürünlerinin tanesi ise 7.5 lira. Mağazalarda fiyatları ile el yakan takımların lisanslı ürünleri bile 7.5 lira.
Pazarda deri halı bile bulmak mümkün. Ayrıca serileri olmadığı için tek kalan markalı ayakkabılar da oldukça ucuz.

bigPara.com