Profilo'dan turizm atağı

Profilo Holding Genel Koordinatörü Göksen Körezlioğlu, beyaz eşyadan çıktıktan sonra turizm ve inşaata ağırlık verdiklerini belirterek, turizm sektöründe hedeflerinin, Holding Yönetim Kurulu Başkanı...

İSTANBUL - Profilo Holding Genel Koordinatörü Göksen Körezlioğlu, beyaz eşyadan çıktıktan sonra turizm ve inşaata ağırlık verdiklerini belirterek, turizm sektöründe hedeflerinin, Holding Yönetim Kurulu Başkanı Jak Kamhi'nin kendine edindiği misyon olan Bodrum Yalıkavak'ı Türkiye'nin St. Tropez'i yapmak olduğunu söyledi. Körezlioğlu, Bodrum Yalıkavak'ta 30 milyon avronun üzerinde yatırım yapılan Port Bodrum Yalıkavak projesinin 450 yat kapasiteli marina, küçük bir butik otel, amfitiyatro ve Osmanlı mimarisiyle inşa edilen 60 dükkânı kapsadığını ifade etti. Körezlioğlu, Port Bodrum Yalıkavak'ın resmi açılışını ağustos ayında yapmayı planladıklarını da belirtti.
Kaçış yok, yatırım var
Türkiye'de yat turizmine gereken önemin verilmediğini belirten Körezlioğlu, haftada 7 bin 500 avrodan aşağı para bırakmayan charter teknelerinin sayısının Türkiye'de 600 civarında olduğunu, bu rakamın Yunanistan'ın sadece Ege Denizi kısmında 6 bini bulduğunu dile getirdi. Körezlioğlu, turizmde pazarlama konusunda çok bilinçli ve 'hedefe ateş eden' bir tanıtım yapılmadığına inandığını savunarak, "Nicholas Cage bir Yunan adasında aşk filmi çekti. Film vizyona girdikten sonra adada turizm patlaması oldu. Bence tanıtım bu. Neden uluslararası bir film yapımcısı Göcek, Hisarönü, Bodrum'da film yapmasın? En iyi tanıtım olur" dedi.
Körezlioğlu, Profilo beyaz eşyayı Bosch Siemens'e sattığında "Kamhi'ler satıp savıp, gidiyorlar" şeklinde dedikodu yayıldığını anlatarak, şöyle devam etti: "O zamanlar biz cevap verme ihtiyacı duymadık. Beyaz eşyayı sattıktan sonra bizim için daha önemli olan ve ileriye doğru birlikte olmak istediğimiz sektörlere girdik. Bunlardan biri marinaydı. Alışveriş merkezi ve tersane işini genişlettik. O dönem Grundig'in fabrikasını aldık. Bütün bunlar dedikodulara cevabımız. Var olmak istediğimiz sektörlere yatırım yapmak, oralara daha güçlü girebilmek için beyaz eşyadan çıktık.
Oradan elde ettiğimiz geliri de ileriye doğru, grubun faaliyetlerini yönlendireceğimiz sektörlere yatırım yapmakta kullandık."
Bu kapsamda Telra'nın ana gemi olarak önemini koruduğunu, turizm ile alışveriş merkezleri ve inşaat gibi sektörlere daha fazla ağırlık verdiklerini belirten Körezlioğlu, Bodrum Yalıkavak'ta 200'e yakın lüks villanın yer alacağı büyük bir proje başlattıklarını ve bu projenin arkasından yine aynı yerde birkaç projeyi daha hayata geçirmek istediklerini anlattı.
Körezlioğlu, alışveriş merkezleri konusunda ciddi çalışmalar yaptıklarını, İzmir'de ve İstanbul Anadolu Yakası'nda olmak üzere iki alışveriş merkezi projeleri hazırladıklarını belirterek, "Çalışmalar artık son aşamaya geldi. Ayrıca, Telra ve diğer alanlarda sektörün içinden gelen işbirliği ve ortaklıklara hazırız" diye konuştu.
F1 patronuna üçüncü yat
Profilo Holding Genel Koordinatörü Göksen Körezlioğlu, tersane işini de genişlettiklerini anlatarak, Formula 1'in (F1) patronu Bernie Ecclestone'a ikinci yatını teslim ettikleri ve üçüncü yatın siparişini aldıkları bilgisini verdi. Şu andaki tersane yeri küçük gelmeye başladığı için ikinci, hatta üçüncü bir yerde yeni alanlar hizmete sokabileceklerini belirten Körezlioğlu, şöyle konuştu: "Zaten yat imalatı işimiz de yeni değil. 30 yıllık bir geçmişi var. Geçmişte Profilo'nun Mecidiyeköy'de yaptığı tekneler Barbaros Bulvarı'ndan aşağı indirilmiş."