Psikolog kontrolünde çocuk koleksiyonu üretiyor

Psikolog kontrolünde çocuk koleksiyonu üretiyor
Psikolog kontrolünde çocuk koleksiyonu üretiyor

Wenice Kids, koleksiyon hazırlarken psikolog ekibiyle renk ve şekillerin çocuk psikolojisi üzerindeki etkilerini araştırıyor.

Çocuk psikolojisine büyük önem verdiklerini belirten Wenice Kids'in sahibi Oktay Özdemir, 'Ürünün dokusu, rengi, kullanımı çocuk psikolojisini etkiliyor. Koleksiyonu 19 testten geçirerek hazırlıyoruz' dedi

ANKARA - Wenice Kids CEO’su Oktay Özdemir, üretim aşamasında genel olarak hammadde sağlığına dikkat ettiklerini, firma olarak fiziksel sağlığın yanı sıra çocuk psikolojisine de büyük önem verdiklerini söyledi. Özdemir, ‘dünyada psikolog kontrolünde hazırlanan koleksiyona sahip ilk firma olduklarını’ iddia etti.
Firmanın, 1993’te çocuk giyim üretimine başlayan Kuşam Tekstil tarafından 1998’de kurulduğu ifade eden Özdemir, Wenice Kids’in 56 ülkede faaliyet gösterdiğini, Türkiye ’nin yurtdışında en fazla mağazasına sahip markası olduklarını, son tüketiciye ulaşma cirolarının 100 milyon avroya ulaştığını anlattı.
Çocukların sağlığı için ürünleri müşteriyle buluşturmadan önce 19 testten geçirdiklerini anlatan Özdemir, firmanın ‘dünyada psikolog kontrolünde hazırlanan koleksiyona sahip ilk firma’ olduğunu iddia etti. Üretim aşamasında genel olarak hammadde sağlığına dikkat edildiğini, firma olarak fiziksel sağlığın yanı sıra çocuk psikolojisine de büyük önem verdiklerini belirten Özdemir, “Ürünün doku görüntüsü, görsellik, renkler, şekiller, kullanım tarzı ürünü giyen çocuğun psikolojisini etkiliyor, renkleri yumuşatarak kullanmak çocuk psikoloji üzerinde olumlu etki sağlıyor” dedi.

Cırtlak kırmızıya dikkat! 
Ürün sağlık konusunu içerik ve fiziksel sağlık olmak üzere ikiye ayırdıklarını belirten Özdemir, şunları söyledi:
“İçerik sağlığı, ürünün hammaddesine kullanılan malzemelerin insan sağlığına uygunluğuna bakıyor. Bu konuda dünyada oluşmuş birçok kriter var. Bizde içerik sağlığına 19 test noktası oluşturarak üretimin ve tasarımın her aşamasında kontrol ediliyor. Fiziksel ve görsel sağlık konusunda dünyada hemen hemen hiçbir çalışma yapılmamış. Biz bu konunun özellikle psikolog ekibimizle yaptığımız çalışmada çok önemli olduğunu gördük. Her tasarımımız psikolog kontrolünden geçiyor. Örneğin, özellikle çok cırtlak kırmızı, bebeklerin sinir sistemini etkiliyor, agresif şekiller down sendromlu çocukların hastalığını tetikliyor. Biz bunlara dünyada ilk defa görsel sağlığı baz alarak çalışma yapıyoruz.” (aa)

‘77 tehlikeli ürün açıklansın üretim Türkiye’ye kayacak’
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nın piyasa denetim ve gözetim faaliyetleri sonucunda Çin ve Tayvan menşeli çoğunluğu tekstil ürünü olan 77 ürünün toplatılması konusunu hatırlatan Wenice Kids CEO’su Oktay Özdemir, tüm ürünlerinin Türkiye’de üretildiğini, güvenle kullanabileceğini, Türkiye’de üretimi savunduklarını ifade etti. 

Kalitesizler temizlensin
Tekstil sektörünün kalitesiz üretim yapan firmalardan temizlenmesi için denetimleri desteklediklerini kaydeden Özdemir, bu tür ürünlerin hangi markalara ait olduğunun açıklanması gerektiğini belirtti.
Markaların açıklanmasının Türk ekonomisi açısından da çok önemli olduğunu kaydeden Özdemir, şunları söyledi: 

Sağlıklı üretim kültürü
“Türkiye’de tekstil sektöründe sağlıklı üretim kültürü oluştu. Bu çok önemli. Çocuk hazır giyimi konusunda Türkiye’ye talep var. Bu tip markalar açıklanırsa, çocuk hazır giyim sektörü Türkiye’de üretim anlamında büyüme sağlayacak. Bu istihdama da katkı sağlar. Bu isimler açıklanırsa, Avrupa’da üretilen birçok marka Türkiye’ye gelecektir” diye konuştu.  


    ETİKETLER:

    Türkiye

    ,

    Ankara

    ,

    Cunda