Punto Evo ile evrim geçiren Fiat, tüm araçları 'Start&Stop'lu yapacak

Punto Evo ile evrim geçiren Fiat, tüm araçları 'Start&Stop'lu yapacak
Punto Evo ile evrim geçiren Fiat, tüm araçları 'Start&Stop'lu yapacak

Punto Evo?nun en büyük farkı iç tasarımında. Dışında ön ve arka tamponla farlar yeniden tasarlandı.

Fiat'ın başarılı HB modeli Grande Punto, yenilenerek Punto Evo adını aldı. Ocak 2010'da gelecek Punto Evo'da bulunan Start&Stop özelliği, yüzde 15 yakıt tasarrufu sağlayacak. 500 TL farkla satılacak bu teknoloji, Türkiye'de Fiat'ın tüm modellerinde uygulanacak
Haber: İLKER PEHLİVAN / Arşivi

PİSA - Fiat’ın ilk kez 2005 yılında tanıttığı Grande Punto ağır bir makyajla yenilendi. Punto Evo adını alan araç 2010’un başında Türkiye’de satışa sunulacak. Adını ‘evolution’dan (evrim) alan Punto Evo, büyük teknolojik yeniliklerle gelecek. Fiat’ın teknolojide geldiği son noktayı temsil eden araç yakıt tasarrufu sağlayan Start&Stop (çalıştır&durdur) teknolojisini Türkiye’de yaygınlaştıracak.
Yeni Fiat Punto Evo, dur-kalk şehir trafiğinde motoru kapatan ve yeniden çalıştıran Start&Stop (Çalıştır&Durdur) sistemiyle üretim bantlarından iniyor. Yeni Euro 5 benzinli ve dizel motorlarının tamamında ve ayrıca 2010’dan itibaren 120 beygirlik 1.6’lik Multijet dizel motorda standart olarak sunulacak olan bu donanım, yakıt tüketimini ve gürültü seviyelerini azaltmak amacıyla motoru geçici bir süre için kapatıp ardından debriyaja basıldığında yeniden çalıştırıyor.  Şehirlere yoğun trafikte ve trafik ışıklarında durulduğunda, araç akıllı sistemiyle otomatik olarak motoru durdurarak şehir sürüşünde yüzde 15’e varan oranlarda yakıt tüketimi ve emisyon tasarrufu sağlıyor. 

Üç ayda amorti ediyor
Yeni Punto Evo’nun dünya lansmanı, İtalya’nın ikinci büyük askeri uçak gemisi Cavour’da yapıldı. Yeni Punto Evo, dev bir organizasyonla gemiye savaş helikopteriyle indi. Yeni Punto Evo’nun teknolojik yeniliklerle geleceğini söyleyen Fiat Marka Direktörü Okan Baş, “Start&Stop özelliğini 500 TL farkla sunmayı planlıyoruz. Yaklaşık yüzde 15 yakıt avantajı sağlayan bu teknoloji 3-4 ayda kendini amorti ediyor. Sattığımız Punto Evo’ların hepsini bu özellikle satmak istiyoruz ama ilk etapta yüzde 80 olacağını tahmin ediyoruz” dedi. Özelliğin çok cazip olduğunu belirten Baş, özellikle büyükşehirlerde çok sevileceğini söyledi. 
Fiat’ın gelecek yıl satışa sunacağı Bursa’da üretilen Yeni Doblo’da da Start&Stop sunulacağını anlatan Baş, özelliğin tüm Fiat modellerine yayılacağını açıkladı. Okan Baş, eski Doblo’nun üretimine de devam edeceklerini söyledi.

Grande Punto’ya devam
Yeni Punto Evo’da Tomtom navigasyon cihazı da entegre olarak sunulacak. Navigasyon araçla opsiyonel olarak verilecek. Ancak araçların hepsi navigasyon entegre edilecek şekilde getirilecek. Bu aracın Fiat’ın teknolojide geldiği son noktayı anlattığını ifade eden Okan Baş, “Grande Punto tek versiyon olarak devam edecek ve Punto Evo’dan daha ucuz olacak” dedi. Yeni Punto Evo’nun fiyatı da Grande Punto’dan yüzde 5 yüksek olacak. 

Vites yardımcısı var
Bu özelliğe ek olarak, Start&Stop sistemine bağlı Vites Değişim Göstergesi, sürücülere vites değiştirmeleri için tavsiyede bulunarak motorun daha tasarruflu ve çevreci çalışmasını sağlayacak.

Savaş gemisinde tanıtıldı
İtalyan Fiat’ın teknolojideki gelişimini gösteren Punto Evo ülke için çok önemli olan ikinci büyük uçak gemisi Cavour’da tanıtıldı. 27 bin 500 tonluk Cavour, 120 bin beygirlik güç üreten motora sahip. 2 anti-füze, 2 anti-torpil füze bataryası olan Cavour’da yapılan dünya lansmanında Punto Evo helikopterden indi. Fiat’ın küçük HB sınıfındaki yeni modeli Punto Evo’nun Grande Punto’dan en büyük farkı içinde ve motorunda bulunuyor. Dış tasarımında ön ve arka farlarla tamponları değişirken aracın içi yeniden tasarlandı. Fiat Punto Evo’nun iç mekanında özellikle yenilenen gösterge paneli, tasarımı değişen orta konsol ile birlikte yeni tip koltuklar ve eşya saklama gözleri ön plana çıkıyor. Yaklaşık 4 yılda 1.2 milyon adetten fazla üretilen ve önemli satış başarısına imza atan Fiat Grande Punto modelinin yerini alacak araçta iki yeni motor var.
Araç Türkiye’ye 1.4 77 beygir benzinli, 1.4 105 beygir MultiAir benzinli ve 1.3 Multijet dizel motorma gelecek. Bu motor seçenekleri arasında en dikkat çekici olanı ise Fiat’ın yeni nesil benzinli motor teknolojisini temsil eden MultiAir olacak. 

Yüzde 10 daha güçlü
Fiat tarafından geliştirilen ve patenti alınan MultiAir teknolojisi, öncelikle Fiat Punto Evo’nun kaputu altında görev almaya başladıktan sonra diğer Fiat otomobillerde de kullanılmaya başlanacak. MultiAir motor, aynı büyüklükte bir motora göre fazladan yüzde 10 güç ve yüzde 15 tork üretiyor. Karbondioksit salınımı ise yüzde 10 azalıyor.
Fiat Punto Evo’nun tüm motor yelpazesinde ABS, Yokuş Kalkış Desteği (Hill-Holder), EBD (Elektronik Fren Gücü Dağıtımı) ve ESP (Elektronik Denge Programı) gibi sistemler sunuluyor.