Radikal 'Bronz Aslan'ı kaptı

Radikal 'Bronz Aslan'ı kaptı
Radikal 'Bronz Aslan'ı kaptı
Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali'nde Radikal Gazetesi'nin sansür karşıtı reklam çalışması, 'Bronz Aslan' ödülüne layık görüldü.

'Reklamın Oscarları' olarak bilinen Cannes Lions’ta Türkiye ’ye ilk ödüller outdoor ve medya (best use of digital media) kategorilerinde geldi. DDB&Co.’nun Radikal gazetesi reklamı 'Bronz Aslan' alırken, Pattex reklamı ise 'Gümüş Aslan' ödülüne layık görüldü. 

Reklamcılık sektörünün en büyük organizasyonu sayılan Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali, ilk kez 1954 yılında Venedik’te SAWA tarafından Uluslararası Film Festivali ismiyle organize edildi. Festivalin ikincisi Monte Carlo’da, üçüncüsü ise 1956 yılında Cannes’da yapıldı. Festival o dönemde sadece televizyon ve sinema reklam filmlerini kapsayan bir yarışmadan oluşuyordu. İlk yıl 14 ülkeden 187 başvuru oldu ve 130 delege festivale katıldı. 1987 yılında Roger Hatchuel’in yönetiminde festival gelişmeye başladı.

1992’de Basın ve Açıkhava kategorileri eklenerek etkinlik Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali’ne dönüştürüldü. 1995’te “Young Creatives” yarışması başlatıldı, 1998’de "Cyber", 1999’da "Media", 2002’de "Direct" kategorileri eklendi. Son olarak, “Effectiveness” kategorisinin eklenmesiyle birlikte dev bir organizasyona dönüşen Cannes’da her yıl haziran ayında pazarlama ve iletişimin tüm alanlarını kapsayan 13 kategoride binlerce proje yarışıyor.

DDB&Co.’nun ödül alan projeleri şöyle:
DDB&Co. İstanbul / Radikal
Executive Creative Director: Karpat Polat
Copywriter: Can Faga
Art Director: Hande Güler
Acount Manager: Emine Sarpyener

DDB&Co. İstanbul / Pattex
Avertiser: Henkel
Product: Pattex
Executive Creative Director: Karpat Polat
Copywriter: Karpat Polat
Art Director: Lucas Zaiden
Acount Manager: Gülin Erdoğan 








bigPara.com