Ramazanda çorba tüketimi katlanıyor makarna ve pilavın ağırlığı artıyor

Ramazanda çorba tüketimi katlanıyor makarna ve pilavın ağırlığı artıyor
Ramazanda çorba tüketimi katlanıyor makarna ve pilavın ağırlığı artıyor

Mehmet Tütüncü, ?Ramazan süt ve sütlü ürünlerin tüketiminin de artış gösterdiği bir dönem oluyor? diye konuştu.

Ülker'in çatı şirketi Yıldız Holding Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, ramazan ayının öncesi ve ramazan ayının, gıda sektörü için çok hareketli geçtiğini söyledi

İSTANBUL - Ülker’in çatı şirketi Yıldız Holding Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, ramazan ayının öncesi ve ramazan ayının, gıda sektörü için çok hareketli geçtiğini iftar ve sahurların hemen ardından gelen bayramın, bu hareketliliğe sebep olan en önemli etken olduğunu söyledi.
Gazetecilerle iftar yemeğinde buluşan Tütüncü, “Ramazan döneminde sofralar daha da zenginleşir. Yapılan pazar araştırmaları gösteriyor ki sofraların vazgeçilmezi çorba tüketimi ramazan döneminde yaklaşık iki katına çıkıyor. Araştırmalar tüketicilerin ortalama haftanın altı günü çorba içtiklerini, oruç tutanlar arasında makarna-pirinç tüketiminin ise yüzde yüzde 27 arttığını gösteriyor” dedi.

Süt tüketimi artıyor
“Ramazan süt ve sütlü ürünlerin tüketiminin de artış gösterdiği bir dönem” diyen Tütüncü şöyle devam etti: “Süt ve sütlü ürünler pazarının ramazan ayında bir önceki aya göre tonaj olarak yüzde 8, ciro olarak yüzde 10 arttığı gözlemleniyor. Tonaj ve ciroda en çok artış gösteren kategoriler ise süt, hazır puding, tereyağı ve sürülebilir peynir. İçecek sektörü de hareketlenmeden payını alıyor. 2008 yılı ramazan ayında 162 milyon litresi kola olmak üzere 243 milyon litre gazlı içecek ve 53 milyon litre meyve suyu tüketildi. Ciro olarak ramazan öncesi döneme göre gıdada yüzde 4, alkolsüz içecekte yüzde 10 artış olmuştur. Ramazan döneminde pazarın canlanmasına, düzenlenen özel kampanyalar da büyük katkı sağlıyor.
Çoğu birbirinden neşeli olan bu kampanyalar tüketiciler tarafından da bekleniyor. Her ramazan olduğu gibi bu yıl da farklı kampanyalar ve ürünler hazırlandı. Cola Turka, Bizim Mutfak ve İçim markamız için çalışmalar yapıldı.”

Alaturka grup kurdu
Tütüncü’nün verdiği bilgiye göre Cola Turka bu yıl da ramazana güçlü bir kampanya ile hazırlandı. İftar sofralarının coşkusu daha uzun sürsün diye 2.5 litrelik Cola Turka altın kapağından iki tane getiren herkes Çamlıca Portakallı 2.5 litreyi hediye olarak alacak. Cola Turka’nın bu yıl ramazan hediyesi olarak bir projesi daha var. Cola Turka ve Avrupa Müzik ortak çalışmasıyla kurulan Alaturka grubunun, ‘Direklerarası Ramazan Şarkıları’ albümü, Cola Turka tüketicisine hediye edilecek.
Albümde, Yangın Olur Biz Yangına Gideriz, Beyoğlu’nda Gezersin, Erkilet Güzeli, Gamzedeyim Deva Bulmam, Garibim Bir Yuva Kurmam gibi çok sevilen eserler yer alıyor. Alaturka grubu, ramazan boyunca İstanbul’da Sultanahmet ve Feshane gibi ramazan coşkusunun en yoğun yaşandığı mekânlarda da şarkılarını söyleyecek. Albüm, tüm süpermarketlerde, Cola Turka tüketicisine iki adet 2.5 litre Cola Turka karşılığı hediye edilecek.
Bizim Mutfak, ramazan ayının yaz günlerine denk gelmesini göz önüne alarak tüketicilerini ‘soğuk çorba’ ile tanıştırdı. Anadolu’nun geleneksel lezzetlerinden soğuk çorbayı Soğuk Ayran Aşı ve Soğuk Kesme çorbaları olarak iki farklı çeşidi tüketici ile buluşturdu. (Radikal)