Ramazanda, halkın yarısı çok harcıyor

Ramazanda, halkın yarısı çok harcıyor
Ramazanda, halkın yarısı çok harcıyor

Ramazan aylarında süpermarket ve bakkal alışverişleri önceki aylara göre yüzde 51 artıyor.

İSTANBUL - MasterCard tarafından gerçekleştirilen MasterIndex Araştırması’na göre, ramazan ayı boyunca Türkiye’nin yüzde 47’sinin harcaması artarken, yüzde 6’sının harcamaları azalıyor, yüzde 47’sinin ise sabit kalıyor.  Ramazan ayı boyunca süpermarket, giyim mağazaları ve lokanta/restoranlarda yapılan harcamalar gözle görülür şekilde artarken, sinema, konser, eğlence, otel, konaklama giderlerinde azalma yaşanıyor. Ramazan ayında harcaması en fazla artan kesim 35-44 yaş, DE sosyo-ekonomik seviyeye mensup bireyler ve İç Anadolu halkı.
MasterCard tarafından Türkiye’nin kentsel nüfusunu temsil eden 11 il merkezinde 1000 kişi üzerinde yapılan MasterIndex araştırmasının temmuz ayı verilerine göre araştırmaya katılan kadınların çoğunun (yüzde 51.7) ramazan ayında harcamalarında bir değişiklik olmazken, erkeklerin yüzde 49.1’i harcamalarının arttığını söylüyor. 15-24 yaş ve 65+ yaş grubunun ramazan ayında harcamaları diğer yaş gruplarına göre azalıyor. 

Harcamalar ne oluyor?
Harcama... Net değişim (artış/azalış)

Süpermarket/bakkal 51
Giyim mağazaları 22
Akaryakıt/ulaşım 11
Lokanta/restoran 7
Cep telefonu 7
Sinema/konser/eğlence- 6
Otel/konaklama -6
Kırtasiye/kitap -4
Hastane/sağlık -3
Beyaz/elektronik eşya/mobilya -9
(aa)