'Rekabet için marka şart'

Doğan Yayın Holding (DYH) Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, AB'ye bu kadar yakın olan Türkiye'nin markalarını yaratma ve rekabet gücünü artırması gerektiğini söyledi.

MALATYA - Doğan Yayın Holding (DYH) Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, AB'ye bu kadar yakın olan Türkiye'nin markalarını yaratma ve rekabet gücünü artırması gerektiğini söyledi.
DYH tarafından geleneksel hale getirilen 'Anadolu'daki Avrupa Toplantıları'nın 13'üncüsü Malatya'da gerçekleştirildi. Toplantının açılışında konuşan Yalçındağ, Türkiye'nin, AB ile müzakerelere başlama kararının alınmasından sonra ilk toplantısının Malatya Buluşması olduğunu belirterek başladığı konuşmasında, "Bu bizim Avrupalı olarak yaptığımız ilk toplantı" dedi. Girişimcilere, 'Sahip olduğunuz gücün farkında mısınız?' sorusunu sormaya geldiklerini vurgulayan Mehmet Ali Yalçındağ, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Biz, 'Bir ülke sahip olduğu markalar kadar zengindir' sözünden hareketle yola çıktık. Hedefimiz, Anadolu'da potansiyeli yüksek kuruluşlara ulaşmak ve yıllardır dünya pazarlarında büyük başarı elde eden sanayicilerin deneyimlerini paylaşma platformu oluşturmaya çalışıyoruz. Türkiye gelişiyor, büyüyor. Bu süreçte sadece birkaç büyük il ile bu yarışta önlerde yer alamayız. Türkiye'nin tüm bölgeleri ve illeri ile bütün olarak yarışta koşmak gerekir. Biz, gücün Anadolu'da olduğuna inanıyoruz. Artık, hepimiz kendimize güvenelim. Kabuğumuzu kıralım ve markalarımızı yaratalım. Markalarımız rekabet gücümüzün ispatı olacak."
'Türkiye markası önemli'
Tarım Bakanı Mehdi Eker de yaptığı açılış konuşmasında, Türkiye markasını Avrupa'nın kabul ettiğini belirterek, "Türkiye markası önemli. Türkiye kendisini Avrupa'ya kabul ettirdi. Onlar da Türkiye markasının önemini anladı. Ve sıkıntı aşıldı" diye konuştu.
Markanın bir ürünün özü olduğunu belirten Bakan Eker, Türkiye'nin bundan sonraki süreçte sahip olduğu ürünleri markaya dönüştürmesi gerektiğini belirtti. Malatya ekonomisinde önemli bir yeri bulunan kayısının yaş olarak ihraç ve pazarlama sorunu olduğunu kaydeden Bakan Eker, bu engelin kurutularak ihracatla aşılabileceğini dile getirdi. Avrupa pazarlarında yeteri kadar güçlü olmadıkça umulan geliri elde etmenin zor olduğunu hatırlatan Eker, Türkiye'nin AB sürecinde artık bir tarım stratejisi belgesine sahip olduğunu dile getirdi.
'İyi bir noktaya geleceğiz'
AB sürecinde Türk tarımının geleceğine de değinen Eker, "Tarım sektöründe Türkiye'yi daha iyi organizasyon, daha verimli üretim, daha yüksek standart, daha yüksek kalite ve dünyada daha yüksek rekabet gücü bekliyor" dedi. Tarım sektörünün bu ilkeler çerçevesinde şekillendireleceğini kaydeden Bakan Eker, "Buna başladık ve süreçte entegrasyon sürecinde bu hızla devam edecek. Biz sahip olduğumuz imkânlarla sahip olduğumuz avantajlarla biz bunu belli bir süre sonunda çok iyi bir noktaya getireceğiz" dedi.
Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı da konuşmasında şunları söyledi: "Firmalarımız markalaştıkça yabancı piyasalarda önümüz açılacak. Çin rekabeti ve tehlikesi var. Ucuz işgücü ve ileri teknoloji ürünleriyle rekabette, markalaşma en önemli kozumuz olacak."
Türkmen: Kıbrıs işi çözülmeli
Anadolu'daki Avrupa toplantıları bünyesinde gerçekleştirilen 'Yeni Ekonomi Politikalarının Işığında ve AB Eşiğinde Bizi Neler Bekliyor?' konulu panelde ise Radikal Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni İsmet Berkan, CNN Türk İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Taha Akyol, Milliyet Gazetesi Yazarı İlter Türkmen ile Doğan Burda İcra Kurulu Başkanı ve Hürriyet Gazetesi yazarı Mehmet Y. Yılmaz katılımcılara hitap etti.
Türkmen panelde yaptığı konuşmada, "Daha çok heyecanlı günler göreceğiz. Kasımda bize yeni bir yol haritası verilecektir. Bu yol haritasında Kıbrıs meselesini çözmek zorundayız. Ama, bu yolda yalnız değiliz. Aynı azimle daha ileri aşamalara varacağız" diye konuştu. Berkan ise, Avrupa bürokrasisinin hantal bir yapıya sahip olduğunu belirterek, "Müzakereler başlayacak. Ama işimiz oldukça zor" dedi.
Jürinin seçtiği dev şirketler
AK Emeklilik, Akbank, Arçelik, Artema, Arzum, ATV, Avea, Aygaz, Baklavacı Güllüoğlu Faruk Güllü, Banvit, Başak Emeklilik, Başak Sigorta, Beko, Beymen, Bil's, Bonus Card, Bosch, Çanakkale Seramik&Kalebodur, Çilek Genc Odası, Dagi, Damat / Tween / ADV, Demirdöküm, Desa, Dışbank, Divan, Doğuş Otomotiv, Doluca, Dove, Efes Pilsen, Eti, Fabrika, Fiat, Finansbank, Ford Otosan, Goldaş, Group Florence Nightingale, Güral Porselen, Hillside, Hürriyet, Intercity Rent A Car, İzocam, Jacobs, Jumbo, Kanal D, Kavaklıdere, Knorr, Koç Allianz, Koç Üniversitesi, Koçbank, Koska, Kurukahveci Mehmet Efendi Mahdumları, Kütahya Porselen, Lay's, LC Waikiki, Medline, Metro Group, Migros, Milka, Milliyet, NetWork, NTV, Omo, Onur Air, Opel, Özdilek, Pakpen, Pelit, Petrol Ofisi, Pınar, Polisan, Praktiker, Sabah, Setur, Soyak, Starbucks Coffee, Superfresh, T-box, Tamek, Teknosa, The Marmara Hotels, Turkcell, Türkiye İş Bankası, Vaillant, VIP Turizm, Vitra, World, Yapı Kredi, Yeni Rakı, Yurtiiçi Kargo.