Rekabet Kurulu'nun Burgaz kararı Mey'de kafaları karıştırdı

Rekabet Kurulu'nun Burgaz kararı Mey'de kafaları karıştırdı
Rekabet Kurulu'nun Burgaz kararı Mey'de kafaları karıştırdı

Rekabet Kurulu nun kararında geçen bağımsız Burgaz yönetimi ifadesinin Burgaz ın eski patronu Hayyam Garipoğlu nu işaret ettiği iddia ediliyor. FOTOĞRAF: MUSTAFA ÖZDABAK / DHA

ANKARA - Rekabet Kurulu dün, Burgaz’ın üretiminin ‘bağımsız Burgaz yönetimi’ gözetiminde olmak koşuluyla Mey İçki bünyesinde yapılabileceğini açıkladı. Ancak açıklamada yer alan bazı net olmayan ‘ayrıştırma’ ifadeleri Yeni Rakı’nın üreticisi Mey İçki’yi memnun etmedi. Şirket yetkilileri, bu aşamada bir açıklama yapmaktan kaçınırken, kararı araştırdıklarını ifade etti.
Bunun üzerine sektör yetkililerine kurul kararında geçen ‘bağımsız Burgaz yönetimi’ni sorduk ve Hayyam Garipoğlu iddiasıyla karşılaştık. İddialara göre, Mey İçki iki kez iptal edilen, üçüncü seferde de ‘şartlı’ kabul edilen satış kararından memnun olmayıp, iptali konusunda Rekabet Kurulu’na gitmiş. Ancak dünki açıklamadan da anlaşılacağı gibi, Rekabet Kurulu şartlarında ısrar ediyor ve Mey, satışı bu şartlarda kabul etmezse, kararın iptali hatta Garipoğlu yönetimine dönmenin sinyallerini veriyor. Sektör yetkilileri, Mey İçki’nin kurulun ısrar etmesi halinde satıştan vazgeçebileceğini iddia ediyor.
Rekabet Kurulu koşullu olarak onaylanan Burgaz Alkollü İçecekler Ticari ve İktisadi Bütünlüğü’nün (Burgaz) Mey İçki San. ve Tic. A.Ş tarafından belirli taahhütler çerçevesinde devralınması işlemine ilişkin olarak, Burgaz’ın rekabetçi değerinin korunmasını teminen stokların önemli ölçüde azalması halinde, bağımsız Burgaz yönetiminin gözetiminde olması kaydıyla, üretimin Mey İçki bünyesinde yapılabileceğini kararlaştırdı. Rekabet Kurulu’nun 8 Temmuz 2010 tarihli kararıyla koşullu olarak onaylanan Burgaz Alkollü İçecekler Ticari ve İktisadi Bütünlüğü’nün  Mey İçki San. ve Tic. A.Ş tarafından belirli taahhütler çerçevesinde devralınması işleminin yerine getirilmesi için taahhütte yer alan bazı hususların uyarlanması talebi üzerine yapılan inceleme karara bağlandı. Rekabet Kurulu’nun konuya ilişkin kararı kurumun internet sitesinde yayımlandı. Kurulun kararı şöyle:

‘Ayrıştırma’ kafa karıştırdı
“Muhtemel alıcının tercih etmemesi halinde Burgaz üretim tesisi ve/veya ekipmanlarının söz konusu alıcıya satılmayabileceğine, bununla birlikte, tesis ve ekipmanların ayrıştırma süreci içinde elden çıkartılması gerektiğine, ayrıştırma konusu varlıkların, 8 Temmuz 2010 tarihli Kurul kararı doğrultusunda blok satışının, daha rekabetçi piyasa yapısının tesisi bakımından yararlı olabileceğine; bununla birlikte, ayrıştırma konusu varlıkların muhtemel uygun alıcılara bağlı olarak bölünerek de satılabileceğine; bu durumda satışa konu varlık için mezkur kararın ilgili maddesinde belirtilen sürenin ayrıştırmaya konu diğer varlıklar için uygulanamayacağına, Ayrıştırma Uzmanı Sözleşmesi’ndeki uygun alıcıya yönelik talebin değerlendirilmesinde ilgili 8 Temmuz 2010 tarihli Kurul kararının geçerliliğini koruduğuna karar verildi.”

Mey’e ‘Votka 1967’yi sat şartı
Rekabet Kurulu temmuz ayında yaptığı açıklamada da, Mey İçki’nin, Burgaz’ı devralmasına şartlı izin vermişti. Kurul, Mey İçki’nin verdiği bazı taahhütlere ek olarak, belirlenen bazı şartları da yerine getirmesini istedi. Buna göre, Mey, Burgaz’ı devraldıktan sonra klasik markası ‘Votka 1967’yi satacak. Yine devirden sonra Burgaz’ın rakılarını ve cinini de elinden çıkarması gerekecek. Fakat açıklamaya göre, Burgaz’ın popüler votkası İstanblue da Mey’in olacak.
Türkiye ’de rakı pazarı 16. milyar TL seviyesinde bulunuyor. Mey İçki’nin yüzde 67.8’le lider olduğu pazarda, Burgaz yüzde 18’lik payla geriliyor. Efe ise, payını hızla artırıyor. Son verilere göre, Efe Alkollü İçecekler payını yüzde 10.7’ye çıkarırken, Efe’yi yüzde 1.6’yla Antalya Güçbirliği izliyor. (Radikal)


    ETİKETLER:

    İnternet

    ,

    Türkiye

    ,

    Ankara

    ,

    Antalya